Hoi hoi, Ik wil langzaamaan een aantal voedingen afbouwen. Nu zag ik op diverse sites dat de laatste middagvoeding de beste is om mee te beginnen. Evy krijgt dan afgekolfde melk. Maar er zit bij ons helemaal geen regelmaat in. Dus de laatste middag voeding kan liggen tussen de 15:00 en 18:00. Daarnaast schommelt ze een beetje tussen 5 en 6 voedingen op een dag. Gisteren heb ik haar om 7:30 zelf gevoed, om 12:30 gekolfd en om 19:00 en 23:00 zelf gevoed. 2 afgekolfde voedingen heeft ze op het kdv gekregen. Ik voel dus nauwelijks stuwing, dus ik hoop niet dat mijn productie naar beneden keldert. Want ik wil graag zelf de voedingen van 7:00, 19:00 & 23:00 blijven geven. Hoe kan ik het beste langzaam afbouwen? Of moet je je ook weer niet zo strikt aan die tijden houden? Alvast hartelijk dank! Groetjes Judith
dan zou ik die 2e voeding van het kdv vervangen voor kv. bedoel je dat? dit een week aanhouden en dan de eerste van het kdv. pb anders snoopy1982 die doet ook bv en kv. zou best kunnen dat uiteindelijk evy geen 23 uur voeding meer wil. is bij haar ook.
Hi Sweetlake, Maar eerst moet ik die wel afbouwen, want nu heb ik natuurlijk nog productie voor die 2de voeding. Maar thuis drinkt ze ook wel eens 7,10,13,16,19,23 of 7,11,15,19,23. Dus ik weet niet zo goed welke voeding ik eerst moet afbouwen. Ik wil proberen dat ze gaat naar 7,11,15,19,23. dan moet ik 11&15 afbouwen, maar kan dat wel achter elkaar? Ik Snoopy even PB-en Thankx!
Je hebt pb terug! Heb de ook de voedingen van 11 en 15 uur vervangen voor KV toen een tijd nog BV gegeven om 7-19-23 uur en nu alleen nog die van 7 en 19 uur BV.
Ik zou eerst de voeding van 15.00 uur eraf halen, want 's ochtends heb je de meeste melk en als je dan start met de 11.00 uur voeding, dan kan je daar meer last van krijgen. Dus start met het geven van kv om 15.00 uur en kolf alleen de spanning eraf als die onhoudbaar is. Doe dit minimaal een paar dagen en als je zonder stuwing of kolven afkan, dan die van 11.00 uur vervangen. Of later nog als je geen haast hebt. Hoe langzamer je afbouwt, hoe beter dit voor je lijf is.
Appeltje thx! Zo werkte het ook bij Snoopy,..dus dat ga ik proberen. Ik heb nu nog 2 weken en ben nu sinds zondag die middagvoeding aan het afbouwen, dus dan heb ik denk ik wel tijd genoeg.