Vragen voeding baby precies 5 mnd

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mevrnathalie, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Hallo voedingsdeskundige,
    Ik merk dat mijn kleine jongen steeds vaker voeding laat staan, hij gaat dan wat spelen met zijn fles, het schommelt tussen de 40cc - 80 cc. Niet iedere voeding laat hij wat staan, maar wel vaker dan normaal. Hij heeft Nutrilon Standaard 1, ik voeg Nutriton toe ivm spugen. Hij spuugt nog steeds onlangs die Nutriton. Waar kan dit door komen, hij drinkt overdag zijn flesjes best snel leeg, 's avonds doet hij er 3 kwartier tot een uur over, ook voegen we dan Rijstebloem toe aan zijn fles.

Zie hier zijn schema:
    7:30 - Fles 210 water + 7 schepjes (+ Nutriton), laat af en toe 50 tot 80cc staan
    10:15/10:30 - half potje fruit, 2 tot 3 keer in de week ook vers fruit (gaat op)
    11:45/12:00 - Fles 210 water + 7 schepjes (+ Nutriton) Meestal laat hij hier rond de 30cc staan
    15:45/16:00 - Fles 210 water + 7 schepjes (+ Nutriton) Gaat vaak op, maar spuugt dan wat meer.
    19:30/19:45 - Fles 210 water + 7 schepjes (+ 3 schepjes rijstebloem) Gaat niet op, laat rond de 50-60cc staan.

mijn vraag is, omdat die vaker laat staan zou hij niet aan wat meer vast voedsel toe zijn? Hij krijgt nu alleen maar in de ochtend fruit en verder niets dan alleen flesvoedingen. Hij kijkt ons ook heel aandachtig aan als wij aan het eten zijn. Wat voor vast voedsel zou ik kunnen proberen?
    Wel heeft hij sinds vorige week een puf, die moet ik 2 maal per dag gebruiken ivm zagen met zijn ademhaling, huisarts zei dat het nog geen bronchitus is. Maandag moet ik weer terug naar de huisarts.

Wat is jullie advies, en is zijn voedingschema voor 5 mnd goed of niet?

Bedankt alvast.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je mag al wel starten met groenten voor je kindje. Je kunt beginnen met worteltjes, sperzieboontjes, broccolie, bloemkool of doperwtjes.
    Veel spugen en benauwdheid kunnen ook te maken hebben met een reactie op de koemelkeiwitten in de voeding. Je kunt daarover het beste nog even navraag doen bij je consultatie bureau of je huisarts.

Groeten Eveline

3. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    En met groente mag dat uit een potje en bijvoorbeeld met verse groente mag je daar dan ook een aardappeltje bij prakken en dan goed pureren?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je kindje alle groentesmaken puur geproefd heeft, kun je beginnen met een beetje aardappel toe te voegen.Het maakt niet uit of je het zelf maakt of kiest voor een potje.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina