fles nr 5 niet echt gewild meer

Discussion in 'Flesvoeding' started by bouchere, May 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bouchere

bouchere Niet meer actief

mijn jochie is bijna 3 maanden,en tot vorige week woensdag dronk hij keurig 5 x 180(6 schepjes)
    nu drinkt hij de 5e fles mooi niet meer leeg!
    hij drinkt hooguit 60 cc en stopt er dan mee.
    hij duwt de speen uit zijn mond en draait zijn hoofd weg.
    als ik dan blijf proberen,heb ik een nijdig meneertje op schoot en zet hij het op een brullen!
    hij weegt nu 5910 gr.
    hij krijgt zijn laatste fles rond 20.30/21.00
    en slaapt daarna tot 7.30/8.00
    moet ik hem nu die laatste fles blijven aanbieden,
    of volstaat die 60 cc?
    dan krijgt hij maar 4 en halve fles?

groetjes

diana

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik zou die laatste fles lekker achterwege laten. Grote kans dat hij dan ook doorslaapt.

Esmee kreeg hem niet meer toen ze 10 week was. De laatste kreeg en krijgt ze om 18.30 uur en om 19.30 uur naar bed. Ze slaapt door tot de volgende morgen.

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik zou hem toch blijven aanbieden. De melk is nu nog erg belangrijk. Ook al drinkt hij weinig, toch aanbieden.

4. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    dan geef je hem toch gewoon een kleiner flesje waarvan je weet dat ie het wel opdrinkt...

tis zonde om flessen van 200 te maken waarvan je vlak 150 elke keer weg moet gooien....

op een gegeven moment zie je dat ze een ander "patroon" ontwikkelen waardoor ze ineens "minder" maar anders gaan drinken...de tijden die er tussen zitten worden ook steeds langer...je kunt ze vaak niet meer om de 3 uur eten geven omdat ze dan nog vol zitten...en 3x niks drinken...terwijl je als je de fles een uur later geeft die er wel weer in krijgt.....

kortom ik zou hem wel die laatste fles nog geven al is het dan weinig, zeker omdat ie "lekker' doorslaapt, anders moet ie het volgens mij veel te lang zonder voeding doen....

ik ga er van uit dat hij de fles daarvoor rond een uurtje of 6 krijgt, dan zit hij ruim 14 uur zonder voeding, vindt ik persoonlijk best wel lang, zeker op die leeftijd nog...

ik zou kijken of die voorlaatste fles niet wat kleiner zou kunnen, zodat hij de laatste fles wel "meer" drinkt?

gr.smoekie

5. bouchere

ik zal eens kijken of ik inderdaad in de voorlaatste fles wat minder kan geven.
    want de laatste fles uitstellen is geen optie,dan drinkt hij er echt niet meer van op.
    maar slaapt alleen maar langer door,en dan kom ik de volgende dag in de knoei.
    moet ik maar even proberen en als het echt niet gaat ,nou dan houdt het op en dan moet hij de nacht maar op 60cc doen.
    dan ben ik wel van plan hem eerder uit zijn bedje te halen voor een ochtendvoeding,en hem niet meer uit zichtzelf wakker te laten worden.

bedankt voor jullie reacties

groetjes

diana

6. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    maak je van de andere flessen toch 200cc..
    ze komen niet zo maar iets te kort hoor;)

7. bouchere

als ik flessen maak van 180 met 6 schepjes kom ik al op een kleine 200 cc uit per fles.
    de volgende stap zou dan 210 met 7 schepjes worden...
    kan ik ook altijd proberen natuurlijk.
    wat hij niet op kan ,laat hij echt wel over .(daar ben ik met de laatste fles nu wel achter)

groetjes

diana

8. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    je zou idd ook de flessen kunnen verhogen naar 210 en dan de tijden zo "schuiven"dat je aan het einde van de dag toch rond half 9 - 9 uur uitkomt....

denk dat het gewoon te veel is voor de kleine...Zoë is ook "teruggegaan" van ruim een liter naar pakweg 800-850 (wat heel normaal is)...omdat ze de nacht door is gaan slapen.

ze krijgt nu afhankelijk van wat ze op de dag drinkt 4 of 5 flessen per dag...drinkt ze ze allemaal leeg of bijna leeg zit ze op 4 flessen, laat ze er veel van over, maak ik haar 'savonds wakker voor een laatste 5e fles...

gr.smoekie

9. bouchere

Ik heb alles zo ongeveer geprobeerd, en ben er inmiddels achter
    dat als ik gewoon op 4 flessen uit kom.
    hoe ik het ook went of keer.
    Nu krijgt hij in de eerste en laatste fles 210,
    en in de andere twee flessen 180.
    Ze gaan allemaal grif op ,en meneertje lijkt er geen problemen mee te hebben dat er een fles is vervallen.

groetjes

diana

Share This Page