Hallo allemaal ! Vandaag bij het consultatiebureau geweest en heb gehoord dat Damani teveel voeding krijgt... Ik bood hem om de 4 uur 210+7 aan ! En soms sliep hij 's nachts 6 uurtjes tot z'n volgende voeding, soms eerder... Hij woog de vorige keer 6845g en ik had gehoord 150cc per kg. Dus afgerond naar 7 kilo is dat 1050cc ! Nu weegt hij 7540g, dus dan kom je op nog meer uit! Maaaaaaaaaaaarrr.. nu beweerde ze dat het 1000cc per dag mag zijn ! (incl nachtvoeding) Maar ben ik nou gek of heeft een zwaarder kindje ook meer voeding nodig...? Hij dronk ook niet altijd de hele fles leeg hoor ! Dus uiteindelijk kwam hij niet eens aan de 1050 ! Maar goed, toevallig drinkt hij vanaf gister niet zo goed, liet met de 210+7 elke keer +/- 100cc staan ! En nu met de 180+6 ong. 50, soms wel helemaal op ! En wat betreft de nacht heeft ze me aanbevolen een kleine fles te geven als hij behoefte heeft met ietsje meer water! Dat maar proberen ? Ik zelf had al geexpirimenteerd met Nutrix door de laatste fles, dan slaapt hij ietsje langer, dit aanhouden? Of ook met de Nutrix stoppen ? Graag adviessssssss... Alvast bedankt -xxx-
ik gaf gewoon nutrix in rayan zijn fles met 3 en halve maand. las dat je ook al met groente bezig bent,die gaf ik toen ook al en fruit en danoontjes ook. probeer anders de laatste fles te laten vervallen? en gewoon flessen van 180 te geven
Geef nu ook flessen van 180 maar wat bedoel je met laten vallen? Dus gewoon wachten wanneer hij ZELF wakker word ? Hmm.. Zou kunnen, maar het breekt zo mijn nachten op ! :S -xxx- En door blijven gaan met Nutrix ? 180+6 met 2 scheppen nutrix?
Het advies van 4 keer 210 verschilt, er word gezegd dat het niet verstandig is omdat dan het maagje teveel oprekt en je baby onverzadigbaar wordt, Jens had (en heeft) echter echt niet genoeg aan 180 tenzij ik er een papfles van maak. Het klopt wel dat er een max is van 1000 cc per dag, beter gezegd een max van 30 schepjes per dag, extra water mag altijd. Nutrix kun je proberen, kreeg Jens ok al met 4 maanden, net als groente en fruit. Ik denk dat je gezien zijn leeftijd beter 5 x 180 kan geven dan 4 x 210 ook omdat je al hapjes geeft, als je na het hapje een klein flesje aanbied dan kun je die 5de fles verdelen het zou dan zo kunnen zijn: 7.00 180 met 6 schepjes 10.00 fruit en een flesje van 90 met 3 schepjes 13.00 180 met 6 schepjes 16.00 groente en een flesje van 90 met 3 schepjes 19.00 180 met 6 schepjes 22.00 180 met 6 schepjes Is dat wat? Hij gaat als het goed is steeds meer groente en fruit eten en dan komen die kleine flesjes vanzelf te vervallen en kun je eventueel later wat gaan schuiven met die fles van 19 uur, of papflessen ervan maken, zodat je uiteindelijk (zo rond de 5 maanden) uitkomt op 4 flessen. Dan vervalt dus de fles van 22.00 uur.
Maar hij komt 's nachts ook nog ! Dus die meegeteld zit ik zelfs aan 6 flessen Ik hoop echt dat hij snel gaat doorslapen... Ben af en toe zoooo moe ! Maar probeer het al een tijdje te rekken met speen, maar hij blijft dan elke keer huilen na een paar min. en hoor dan ook echt z'n buikje knorren ! -x-
ik geef om 7 uur de laatste fles en dan kun je er nutrix bij doen en dan om 7 uur in de ochtend de volgende fles.als het hem lukt door te slapen. (ff offtopic wat ben jij een knappe meid,en mag ik vragen welke afkomst je kindje heeft?)
Vandaag zag het er zo uit... 7.00 210+7 -> 100ml laten staan 9.00 Peer geprobeerd, BAHHH! Dus gestopt 12.00 (ivm cb) 210+7 -> 100ml laten staan 16.30 (ivm boodschappen) 180+6 helemaal leeg 18.15 2 á 3 hapjes sperzieboontjes 21.00 180+6 60ml laten staan ! Normaal drinkt hij alle flessen zo goed als leeg ! -xxx-
Ahhh Ruby wat lief Ik ben kwart antilliaans en mijn vriend half egyptisch Dus mijn zoontje is een piepklein beetje antilliaans en een kwart Egyptisch en de rest nederlands (oh en Antilliaans ? Mijn oma [nooit gekend] woonde op curaçau maar komt van origine van Trinidat en er zit ook iets indisch in ofzo!)
Tsja het kan veel oorzaken hebben, misschien zit hij in een sprongetje, heeft hij een verkoudheidje onder de leden, reageert hij toch niet helemaal lekker op de hapjes... Ik zou zeggen doe eens een paar dagen geen hapjes maar alleen melk, gewoon 5 flessen van 180 en kijk het ff aan en probeer daarna eventueel het schema wat ik net opschreef? Ik ben met Jens ook een paar dagen gestopt met hapjes, hij zat gewoon ff niet lekker in zijn velletje, last van de tandjes, beetje verkouden...ik heb toen een dag of 5 alleen maar melk gegeven en daarna weer hapjes (en toen ging hij meteen los en at 200 gram op )
Ohw sorry lees net van de nachtvoeding...ehm...wat voor voeding geef je nu gewoon standaard? Ik hoor hier goede verhalen over de Friso Extra misschien verzadigt dat een beetje meer? En anders zou je misschien 6 keer 150 moeten proberen (dus inclusief nachtvoeding) Incidenteel een flesje extra is niet zo erg, maar als ze structureel teveel krijgen kan dat wel problemen geven...(overbelasting van de nieren)
Ok, ja hij is idd. verkouden, en wat misselijk vandaag ! Dus idd. wel een idee, maar hij eet BIJNA niks van de hapjes, het is meer wennen aan de smaak... Doe het anders gewoon lekker om de dag ! ---- 7.00 180 met 6 schepjes 10.00 fruit en een flesje van 90 met 3 schepjes 13.00 180 met 6 schepjes 16.00 groente en een flesje van 90 met 3 schepjes 19.00 180 met 6 schepjes 22.00 180 met 6 schepjes Ga ik proberen ok ! Thanks
Ik gebruik Friso comfort, maar hij spuugt eigenlijk helemaal niet echt meer, soms een klein beetje, maar dat is normaal, alleen het probleem is, die Friso extra 1 is hier bijna nergens te krijgen, dan zou ik echt een vooraadje moeten hebben Ik zou graag over willen stappen, kijken of hij dan meer verzadigd is! -xxx-
Euhm de friso comfort is volgens mij met johannesbroodpitmeel tegen het spugen dus dat hij dan nu niet meer spuugt is wel logisch... Ik weet niet of je eventueel Nutriton (is los johannesbroodpitmeel) kunt toevoegen aan de friso extra, moet je anders ff nakijken op de site of de voedingslijn bellen. Hoe lang doet hij trouwens over de fles? Soms helpt een kleinere speen ook, dan doet hij wat langer over de fles en is hij misschien wat meer verzadigd? En ik zou idd ff een paar dagen stoppen met de hapjes tot hij zich weer wat lekkerder voelt!
Ik had eerst omneo met nutriton, maar het consultatiebureau zei dat ze er dik van konden worden (had 180 cc met 4 scheppen en dat was volgens haar teveel!) En hij bleef elke keer een mondje terug geven.. Nu overgegaan naar Comfort en dat gaat heel goed, met de Omneo had hij spuitluiers en met deze poept hij +/- 1x per dag ! En ik heb het vermoeden dat hij ook minder spuugt ivm. zijn leeftijd ! Ik zou ook comfort met extra kunnen mengen en dan de laatste fles bijv. Extra met nutrix, dat is ook dikker ! Optie ? -x-
Voor zover ik weet heeft Nutriton geen enkele voedingswaarde, het is puur een soort bindmiddel. Of je kan mengen...pffff ik ben er niet zo thuis is maar bel anders de Friso lijn ff die kunnen je vast een goed advies geven! Ik weet wel dat Omneo een soort andere zetmeelsamenstelling heeft en Comfort jbpm dus het zijn twee hele verschillende voedingen. Minder spugen door zijn leeftijd zou kunnen maar ik denk het niet, ik denk echt dat het door het jbpm komt. Ik zou ff wachten met die nutrix, anders doe je teveel dingen in 1 keer en stel dat hij krampjes ofzo krijgt dan weet je niet of het nou door de Extra of de nutrix komt. En bel die lijn maar ff ik denk dat die je een heel eind op weg kunnen helpen!
Oh trouwens, ik snap wel dat je baalt van die nachtvoeding maar tis op zijn leeftijd nog wel heel normaal hoor...al kan ik me voorstellen dat je graag wilt doorslapen
Ja, voel me ook wel schuldig hoor, want als ik er eenmaal uit ben dan kijk in naar hem en dan smelt ik! Maar mis mijn nachtrust best wel.. Krijg wel steeds meer ritme moet ik zeggen ! Friso zei laatst dat je beter bij comfort kan blijven als hij het er goed op doet, maar dit is weer een ander verhaal, dus zou ze nog eens bellen binnenkort, idd. als ik aan de extra begin dan kan ik beter de nutrix laten staan, ben nu wel bezig met de nutrix als laatste fles... -x-
Ik snap het wel hoor, je bent op een gegeven moment ook wel toe aan een keertje doorslapen. Ik hoor trouwens ook wel verhalen hier op het forum van babies die juist NIET doorslapen als ze nutrix krijgen, misschien eens een keertje zonder proberen? En verder rustig aan, stapje voor stapje een verandering doorvoeren zodat je goed kunt zien wat het effect is. En ik zou je echt willen aanraden om even te stoppen met de hapjes, ik ben echt niet tegen bijvoeden voor de 4 maanden (of zelfs wat eerder) maar als ik het allemaal zo lees denk ik echt dat je eerst moet proberen een lekker ritme te krijgen en een tevreden kindje en dan weer moet gaan proberen!
Ja, misschien heb je wel gelijk ! Hij vind het toch niet echt lekker ook En jij zegt het op een normale manier, dan neem ik het ook wat sneller aan ! Ik kijk gewoon even aan hoe het gaat, dus jij raad aan ook de nutrix te laten staan ? Ik heb het maar een paar keer gedaan, en de keren dat ik het deed ging het slapen wel IETS beter... -x-
Hmm.. ga zo maar naar bedje toe.. Ben weer ERG moe... Ik wacht af wanneer me mannetje weer honger krijgt En laat de Nutrix fles maar ff zitten dan... Ik kijk wel hoe het gaat ! -x-