Ineens heel veel drinken...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaSon, 11 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hallo mama's,

Kim dronk steeds 6 flessen van 120 cc (135 cc incl. voeding) en gaat nu uit zichzelf over naar 5 flessen van 150 cc. Maar af en toe is ze onverzadigbaar en ze heeft dus nu al een paar keer 210 cc op (!).
    Dit kan toch geen kwaad?
    Zou dit komen door het warme weer of hoort dat een beetje bij zo'n overgang?

Edit Moderator: Verplaatst naar Flesvoeding.

2. randi

randi Niet meer actief

als het maar een paar keer is zou ik me geen zorgen maken maar als het elke flesvoeding is , kan je mischien eerst eens proberen met je melk te verdikken met johannesbroodpitmeel zodat ze wat meer verzadigd is want op die leeftijd bestaat de kans er dat haar maagje te groot wordt als ze voeding teveel tot zich neemt. moest je de melk al verdikken kan je mischien ook eens proberen met haar tussendoor wat drinken te geven zoals water of thee

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoe zwaar is ze?

Ik zou geen flessen van 210 cc geven. Ze is nog zo klein. Als haar maagje daar aan went, heeft ze steeds meer nodig. Per 24 uur, mag ze niet over de 30 schepjes of 1 liter melk heen gaan.

Misschien heeft ze nog zuigbehoefte na de fles, en probeert ze dit op deze manier te bevredigen. Heb je een speen met een klein gaatje. Hoelang doet ze over de fles?

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind het ook erg veel voor zo'n kleintje. Ymke kreeg pas 200 cc toen ze bijna 3 maand was.
    Ymke drinkt trouwens ook gewoon door, ook als ik haar 240 cc zou geven drinkt ze het op, maar het is wel te veel voor haar maagje ;)

Ik heb ook een tijdje 5,5 schep +165 water gedaan, misschien iets voor jou? Ik zou geen nutriton toevoegen voor de verzadiging, daar is het niet voor bedoeld. Probeer dan flesvoeding voor hongerige baby's, dat krijgt Ymke ook!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    210cc voor zo'n ukkie is wel veel ja. Dan heb je wel grote kans dat je het maagje oprekt en continue met een hongerlapje zit.

Liever dan de flessen wat kleiner maken en vaker aanbieden. Als je vaker een kleinere fles geeft is het ook gemakkelijker om per fles 15-20cc extra water toe te voegen. Met deze hitte wel prettiger.

Zoals Randi zegt, indikken met jhpm helpt hierbij vaak. Vooral als de extra drinkbehoefte vooral voortkomt uit het weg willen drinken van irritatie door bijvoorbeeld een verborgen reflux.
    Is dat niet het geval dan is voeding voor hongerlapjes een betere optie.

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hallo mama's,
    bedankt voor jullie tips!
    Was vandaag de hele dag weg en lees nu de reacties pas.

Na drie keer achter elkaar een fles van 210 cc heb ik het bericht geplaatst, maar gelukkig heeft ze daarna ook meerdere keren slecht gedronken (bv. maar 75 cc) waardoor ze niet over de maximale hoeveelheid per 24 uur gaat.

Ik ben een week of twee geleden begonnen met rust en regelmaat en dat werkt erg goed. Maar de laatste week zijn we veel de deur uit geweest en ik merk dat Kim daarvan van slag raakt.
    De voedingen zijn dus onregelmatig (heel veel drinken of juist erg weinig). En het warme weer maakt het voor haar natuurlijk ook niet makkelijker.

Deze week ben ik de hele week thuis, dus dan ga ik weer de rust en regelmaat toepassen. Ik hoop dat ze dan de benodigde rust heeft om over te gaan van 6 naar 5 flessen en dat ze 150 cc gaat drinken per fles.
    Op jullie aanraden ga ik dan geen flessen van 210 cc meer geven.

@ prinses: ze weegt nu ongeveer 5100 gram. Ze drinkt in ongeveer een kwartier de fles leeg. Ik heb spenen klaarliggen die bedoeld zijn voor 3 maanden en ouder, maar daar wacht ik nog even mee. Want een kwartier is netjes toch?

Deel Deze Pagina