Fles of anti-lekbeker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beebje082011, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Nu mijn zoontje 1 jaar wordt gaan we over op gewone koemelk.

Ik vond het sowieso weer eens tijd om mijn drinkflesjes te vervangen, maar ik ben aan het denken of ik voor nu nog verder zou gaan met flessen (Avent heb ik altijd gebruikt) of met een anti-lek beker voor de melk en soms wat aangelengd sinaasappelsap.

Ik kan me herinneren dat ik bij mijn eerste kindje problemen had met die anti-lekbekers, dat hij zo hard moest zuigen om er überhaupt iets uit te krijgen dat hij vervolgens het flesje neergooide en ik toch nog erg lang gewone flesjes heb gegeven op de rustmomenten 's-ochtends en 's-avonds. Voor de rest gaf ik een gewone beker.

Wat geven jullie? Als je anti-lekbeker geeft, welk merk is je goed bevallen? :)

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik heb een tijdje de anti-lek beker van Avent geprobeerd, maar dat was niks. Omdat je niet kan zien hoe veel er uit komt was het of een heel klein slokje, of een te grote slok en verslikte hij zich. Uiteindelijk heb ik de rietjesbeker van Hema gekocht en die is top! Hij had in een paar uur door hoe dat werkte. Na daarmee geoefend te hebben met water, gebruik ik nu een rietjesbeker van Kruidvat eigen melk en geef daar koude opvolgmelk in voor bij de boterham. De beker van de Hema gebruiken we alleen voor water. Hij associeert dus de beker met het soort drinken dat hij krijgt; groene beker = melk, blauwe beker is water :D

3. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Waarom niet hetzelfde doen als met je eerste? Wij geven melk in een fles en overdag 'oefenen' met thee in een gewone beker.

4. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Oh, ps rietjesbeker van Hema werkt goed! Ben er super tevreden mee. Zou er zelf alleen geen zuivel producten doorheen doen ivm schoonmaken.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik gaf gelijk beker gewoon ekobobu maar van ikea kan net zo goed ;)
    Naast dat meenemen heb ik rietjes beker van nuby let niet en groot.
    Dochter echter drinkt hier echt liever uit beker of kop of sportbidon

6. Yc86

Yc86 Actief lid

15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik heb de antilek beker voor mn dochtertje van 6.5 maand en drinkt er perfect uit, dus denk dat je gewoon moet uittesten wat voor jou kindje werkt.

7. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Dankjulliewel!

Meer uit praktisch oogpunt wil ik er een fles of anti-lek beker bij; hij wordt volgende week pas 1 jaar en hij verslikt zich nog vaak. Bovendien is het af en toe ook erg praktisch als we erop uit gaan.

Ik ga eens kijken voor de rietjes beker van Hema! Was ik helemaal vergeten. Had er bij kindje1 ook één, maar bij hem was dit wederom geen succes... wie weet!

De anti-lek beker die wij hadden was overigens Rosti Mepal. Normaal gezien wel een merk met fijne producten... begrijp ook niet helemaal waarom mijn kind er echt niet mee overweg kon.

8. Yc86

Yc86 Actief lid

15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland

Deel Deze Pagina