Slecht slapen/veel plassen en zweten

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kari37, Dec 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Pfff slaap super slecht de laatste weken, kan de juiste houding maar niet vinden (slaap niet graag op mijn zij) en blijf maar draaien.
    Gemiddeld moet ik ook zo´n vier keer per nacht plassen en sinds een week zweet ik ook ontzettend (bah!!) ondanks het niet warm is in onze slaapkamer, eerder koud.
    Heeft iemand hier ook last van en/of heeft iemand tips?

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Same here.... Soms verwissel ik mijn t-shirt 's nachts, tijdens één van de vele plaspauzes, zelfs. Er is echt niks aan te doen. Ik heb wel eens zitten denken om mijn moeder bejaardenluiers van haar werk mee te laten nemen :D.
    Iemand zei me pas dat je op deze manier vast kan wennen aan de nachtelijke voedingen. :p

3. Seth

Seth Niet meer actief

herken het van mn twee zwangerschappen... en sterker nog.. ik heb er nu al enkele dagen last van....
    moe zijn..en wakker liggen, zweten... en als ik slaap zooo raar dromen...
    denk dat het door de verhoogde lichaams temperatuurkomt...

hoef er nog maar 1/2 keer uit op een nacht... dus dat scheelt... tja... oplossingen heb ik jammer genoeg niet...

ja dr is er een voor over enkele maanden....
    (bevallen doet wonderen..:), en dan duurt het nog even voordat je weer goed slaapt ;)

4. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    2,010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Heel herkenbaar, helaas nog geen oplossing.. ben ik moe denk ik op tijd erin, ben ik om 04.00uur alweer klaar wakker dus op tijd erin werkt iniedergeval niet voor mij... ik ga plassen in het donker om te voorkomen nog wakkerder te worden, volgende overweging is om met een kussen en slaapzak op de wc bivakeren, dan hoef ik niet meer zo vaak naar beneden te lopen :D:D
    's Ochtends douchen ipv 's avonds ivm het zweten.. en voor het "lekker" liggen ben ik heel blij met mijn grotevoedingskussen, dat maakt het wel iets aangenamer om op me zij te liggen.
    En een goede oefening, tja ik had liever veel geslapen als goede voorbereiding :p
    Hopelijk vindt je snel je "draai"
    Groetjes Maaike

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    En het zijn ook van die flutplasjes!! Ik weet nog goed dat ik helemaal blij was toen ik na de bevalling ineens weer een flinke straal kon produceren. Goed, voor mij geldt: nog max 13 dagen...

6. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Oooh idd ja het zijn telkens van die flut plasjes, maar voor je gevoel moet je echt super nodig en dan komen er maar een paar druppels uit. Kom je daar helemaal je bed voor uit. Grrr :x

7. Seth

Seth Niet meer actief

hahahaha... maar die flutplasjes duren wel soms lang... of hebben jullie dat niet..?
    Net of het er gewoon uitloopt... en de "druk" eraf is.....

8. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    2,010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    heel herkenbaar! en als die druk eraf is voelt het ook zo "net alsof ik niet plas, maar het is dat ik het hoor gaan" zeg maar....

9. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Spannend Marlett!! Nog max. 2 weekjes!

Ga het vannacht ( ´t zal wel geen vroege worden dit keer :D ) eens proberen met een kussen, eens kijken of ik in ieder geval wat confortabeler lig.
    Tja die plasjes......is niet veel aan te doen, ik had een ijdele hoop dat het weer af zou nemen omdat het tussen de 14 en 20 weken ook iets minder was dan nu.

We moeten er tenslotte wat voor over hebben hè, en die a.s. vaders moeten ook maar even door de zure appel heenbijten, ´t is maar een paar maanden dat je een zwetende woelwater naast je hebt :D

10. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    2,010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Ja die eerste maanden is van de hormoontjes en later van ruimte gebrek ;) of omdat iemand je blaas als trampoline gebruikt :D:D

11. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ach hemel ja. En dat je soms overdag half incontinent bent als je een keer moet niezen of lachen.:(

Vreselijk.

Janna

12. UmmKais

UmmKais Actief lid

Nov 11, 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Verschrikkelijk ja. Ik slaap 's nachts hoogstens 6 uurtjes en dan bedoel ik nog niet eens achter elkaar want daar zitten dan ook nog plaspauzes in. En iedere dag een schone pyjama of nachtpon omdat ik zo zweet. Ik ben zo blij dat ik nu verlof heb zodat ik overdag rustig aan kan doen en 's middags nog even een dutje kan doen!

Kussens tussen je benen en eventueel om je buik te ondersteunen helpen wel bij mij! En in het donker naar de wc gaan doe ik ook, soms val ik daarna meteen weer in slaap. Gelukkig hoef ik hier geen trap af ;)

Ik heb me nu voorgenomen om niet langer dan 1 uur te liggen woelen en draaien zonder te slapen.. als ik niet meer kan slapen dan ga ik eruit en drink ik een kopje thee of warme melk om het vervolgens later nog eens te proberen.. dat scheelt een hoop frustratie en zorgt ervoor dat ik rustiger ben.

Vandaar ook dat ik op dit tijdstip online ben.. ben alweer 2 uurtjes wakker en ik lag er pas om 02.00 uur in.. dus hallelujah ik heb weer 4 uurtjes geslapen! ;)

13. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Heb het hier ook.....

En slapen met het voedingskussen wil hier nog niet echt lukken, heb zo'n ruzie s'nachts met dat ding.

En die lucht onder je armen vandaan.....schrik me soms helemaal te pletter. Dat ik zo'n lucht kan produceren....

14. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Ik slaap in de shirts van mijn man en hou mezelf maar voor dat het er niet goed uit is gegaan in de was...;)

15. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Hmmm goeie tip, moet ik misschien ook maar eens gaan doen. Dan lijk ik niet zo vreselijk.....

Bizar he? Wat een lucht je kan produceren. En dat terwijl ik voor mijn zwangerschap echt bijna niet zwete en zeker niet zo meurde...Hmm hopelijk van tijdelijke aard.

Share This Page