Dat je na zo'n vervelende ervaring er nog over na moet denken. Door een boel ongemakken en ik sowieso KV ga geven denk ik daar misschien wat makkelijker over, maar voor mij hoeft dat niet hoor al die ellende. Vooral na zo'n ervaring zou ik er geen 2x over na hoeven te denken.
Zoek een lactatiedeskundige om je te helpen en doe een cursus. Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat je door te weinig pigment in je tepels kloven kan krijgen. Ook tijdens mijn opleiding als kraamverzorgster nog nooit gehoord dus tijd om de info eens bij te sturen dan. Echte kloven bij borstvoeding ontstaan toch door verkeerd aanleggen van de baby of ben ik nu zot geworden?
Bedankt voor de reacties. Vorige keer heb ik ook begeleiding van een LD gehad maar het hielp niet. Ik wil het graag.enomdat vooral het begin zo goed is voor die kleine. Daar kan geen fles tegen op. Ik ben zelf ook met de fles groot gebracht dus groot worden ze toch wel. Die tip van een ervaren KH met BV ervaring ga ik wel vragen. Duurt nog wel ff maar zal m onthouden groetjes natas
Hoi Natscha, Het is al door meer mensen hier gezegd: als je het echt graag wil, regel dan een goede lactatiekundige al voor je bevallen bent. De borstvoeding bij mijn dochtertje was de eerste weken ook een ramp. Het lukte haar niet om te happen en vacuum te zuigen, waardoor het op een gegeven moment leek (en voelde) of er een tijger aan m'n borst lag te kauwen. Vreselijk wat een pijn! Via het CB is er een erg goede lactatiekundige langs geweest, eentje van het relaxte soort. Ze zei letterlijk: ' borstvoeding is alleen leuk als het goed gaat en als jij er niet van geniet is je kindje ook gespannen en gefrustreerd.' Dat was wel een verademing, het 'moeten' was er vanaf. Ze heeft me mijn dochter opnieuw leren aanleggen en dat had ik binnen een dag onder de knie. Daarna heb ik nog (met heel veel plezier) 9 maanden bv gegeven. Dus regel goede hulp, iemand waar jij je prettig bij voelt. En stop als het echt niet lukt. Je kindje is het meest gelukkig als jij gelukkig bent.