Ik sta ook voor de keuze voor fles of borstvoeding en weet het nog niet precies. Ik wil in eerste instantie wel borstvoeding gaan proberen, maar heb zelf wel iets tegen het kolven. Wat het 'iets' precies is, weet ik niet, kan eht ook niet goed omschrijven, maar ik wil gewoon niet kolven. Ik ga de 11de van deze maand naar een borstvoedingsavond en hoop dan nog wat tips te krijgen. Verder heb ik wel alvast wat flesjes in huis gehaald en ook wat voeding, zodat, als het niet lukt, ik in ieder geval mijn backup-plan klaar heb. Dat geeft mij wel rust. Wat ik in ieder geval voor mezelf heb gezegd is dat ik onder geen beding gefrustreerd en verdrietig mijn kraamperiode door wil brengen. Dus mocht het niet lukken, dan stop ik er gewoon mee. Ik ben zelf ook grootgebracht met de fles en ik heb er geen dag last van gehad. Heel veel succes met je keuze!
Ontopic, in 1 zin? Voor mij is borstvoeding een vervolg van de zwangerschap. In 2 zinnen? Je kunt altijd van borstvoeding overstappen naar kunstvoeding, andersom is in theorie mogelijk maar zeer lastig.
Ik geef borstvoeding omdat dat de natuurlijke manier is om mijn kind te voeden. Mijn borsten zijn ervoor gemaakt en de voeding wordt precies afgestemd op mijn baby. Daarbij vind ik het contact dat ik tijdens het voeden heb met mijn kindje heerlijk. Voor mij was het geen keuze, maar gewoon een logisch gevolg van een kind krijgen. Kunstvoeding zou een alternatief zijn als de borstvoeding niet was gelukt.
Wat maak je het toch allemaal zwart. Moeders die flesvoeding geven zijn zielig kom op zeg. Je bv opdring methode begint niet alleen mij maar ook andere behoorlijk de keel uit te hangen. Laat mensen lekker beslissen wat ze willen en dring je goed bedoelde adviezen niet steeds op. Misschien doe je er mensen wel vreselijk veel pijn mee. Snap niet dat je je zo druk maakt over flesvoeding. Laat iedereen in haar waarde hier en bemoei je er niet zo mee elke keer. Mijn derde kindje krijgt straks lekker de fles. Dan ben ik een veel leukere moeder ook voor mijn andere twee kinderen, die ik dan ook nog alle aandacht kan geven ipv dat ik elk uur of elke twee uur een kleintje aan de borst heb. En mijn kinderen zijn heel erg gezond en nooit ziek. En wat zijn we zielig omdat ze fabrieksmelk hebben gehad. Oh vreselijk.
Ik heb niet alles gelezen dus reageer alleen op de vraag van ts. Ik had nooit gedacht dat ik bv zou gaan geven. Mijn moeder heeft ook altijd flesvoeding gegeven. Mijn man was heel erg voor, dus ben ik me er in gaan verdiepen en het sprak me toch wel heel erg aan. Nu is mn dochter 11 maanden en voed ik nog steeds! Mijn moeder is ook enorm trots op me! Ik vind het echt geweldig, het zijn echt altijd heerlijke rustmomentjes waar we allebei van genieten. En zo leuk is dat fles geven voor een ander ook niet geloof ik hoor, mn man vindt er in ieder geval niets aan Kolven leek mij eerst ook niets, maar dat gaat echt super. Is even mn rustmomentje op het werk dus dat is verder niet vervelend Ik drink zelf geen alcohol dus dat probleem heb ik al niet, en ik ga sowieso niet graag weg zonder mn dochter. Maar het kan wel hoor, in het begin zul je dan best stipt moeten kolven maar na een aantal maanden maken een paar uurtjes niet meer uit! En wat betreft dat eten, volgens mij is dat alleen voor de eerste 3 maanden dat je daarmee moet oppassen, daarna kan je gewoon alles eten. Dan went je kindje ook direct aan verschillende smaken. Conclusie: GEWOON DOEN
Ik ga proberen borstvoeding te geven! Bij mijn zoontje die 2 maand te vroeg geboren is heb ik 6 weken gekolfd omdat hij niet kon drinken nog. Ik wilde doorgaan met bv maar hij was een zeer moeilijke drinker. (SOMSNUNOGhaha) En aangezien ik zwaar vermoeid was toch over gegaan op flesvoeding Nu hoop ik zo dat het deze keer helemaal goed gaat! En alles lukt! Want het lijkt me heel speciaal.
jij verwoordt nu precies wat ik voel!!! Ik en mijn kindje zijn niet zielig hoor, wij hebben het geweldig straks.
Jullie gaan een hele fijne tijd tegemoet. Daarnaast geef je ook papa de kans voor de kleine te zorgen op dezelfde manier als jij doet. Dat vind ik persoonlijk heel erg belangrijk. Mocht je eens een avondje weg willen of een hele dag is dat geen probleem. Hoe fijn is dat.
Heb totaal niks teven kv hoor, maar wil wel even zeggen dat ik ook gewoon avondjes weg ga. De diepvries staat vol met melk, geen probleem!
Nee, daar heb je gelijk in! Maar gelukkig kolf ik in 6-8 minuten een volledige voeding, dus daar ben ik niet veel tijd mee kwijt. Een hele dag ben ik ook nog niet weggeweest, nog geen behoefte aan gehad. Maar ik zou er niet tegenop zien. Ook het kolven word je heel makkelijk in! (tenminste, zo ervaar ik het!)
Daar zou ik toch echt niet aan moeten denken. Ben je gezellig weg even geen mama moet je kolf spullen mee gaan nemen en ergens zitten kolven. Nee niet mijn ding.
Ms al wel eerder gezegd. Maar neem nu nog geen beslissing. Laat de opties open. Volg jouw gevoel na de bevalling. Hier kwam dat gevoel op borstvoeding uit. Laat je niet gek maken door 1001 meningen. Het is jouw beslissing.
Ik vind het lastig om te reageren zonder "flesmama's" tegen het hoofd te stoten, want dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik vind dat iedereen een keuze moet maken die het beste bij haar past. Dat gezegd hebbende, hier nog even mijn gevoel hierbij (en dus heel duidelijk mijn gevoel en niet veroordelend bedoeld). Ik heb gekozen voor een baby. Naar mijn mening moet ik daarvoor mijn eigen behoeftes een periode opzij zetten. Mijn kindje heeft mijn voeding nodig en daar offer ik graag een paar minuten per dag aan op om deze bij elkaar te kolven. Ik vind echt dat de behoefte van mijn kind dan dus voorgaat. Hoe lang kun je je kindje nou zelf voeden, dat is geen jaren (in de meeste gevallen). Dus ik zet mijn eigen behoeftes opzij als dat nodig is voor mijn zoon. En als zijn behoeftes zijn voorzien, is er nog genoeg tijd om even geen mama te zijn maar gewoon "Tara".
@ Merryl, mag ik vragen of dit je eerste kindje is? Je bent nog maar zo kort zwanger, dus misschien verandert er in je zwangerschap nog wel veel aan je gevoel. edit: Oh, sorry!! Ik zie in koeienletters staan dat het je derde is
Zolang je het zo zegt stoot je niemand tegen het hoofd hoor alleen bij mij ging het gewoon niet, resultaat vreselijk gefrustreerde zoon dus dat is het voor beide niks aan. Deze keer ga ik er weer voor 100% tegenaan. Wil het eerst echt zelf proberen. Vorige keren werden beide jongens zo hard tegen me borst aangedrukt en geduwd dat ik er zenuwen van kreeg. Als het de eerste keren niet lukt is er zo iemand bij de hand om me te helpen. Heb trouwens bij beide 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en dat verwacht ik nu ook weer.
Wat vervelend!! Heel veel succes deze keer. Ik hoop echt voor je dat het mag lukken. En anders weet je in ieder geval dat je er alles voor gedaan hebt!
Hoi Hope, Nou, jouw vraag was misschien wel anders maar toch is er zoals altijd eenzelfde discussie ontstaan Het belangrijkste lijkt me dat je zelf aangeeft borstvoeding te willen geven. Dus, dan doe je dat toch? Waarom twijfel je? Of ben je op zoek naar argumenten die je naar je moeder kunt gebruiken? Ikzelf heb beide kinderen min of meer tegen heug en meug borstvoeding gegeven. Waarom? In 1 zin; omdat het op dat moment het meest logische gevolg op de zwangerschap en bevalling leek. Maar ik ben daar in beide gevallen na 3 weken live en in totaal 6 weken (kolvend) mee gestopt. Bereid je goed voor en volg je gevoel!