fles of borstvoeding.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hope87, 30 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    idd, uiteindelijk moet je doen waar jij je als moeder fijn bij voelt.

2. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind borstvoeding.com ook een rare site. Zou ook afraden die te bezoeken als je al twijfelt. Zelfs ik als bv voorstander werd er bijna anti van. De toon die ze aanslaan staat mij ook ENORM tegen. En sommige dingen die erop staan zijn de grootste onzin die ik ooit gehoord heb (mensen zijn apen en omdat apenmoeders hun babies hele dagen meezeulen moeten mensenmoeders dat ook doen, ieder kwartier een slokje is heel normaal.......... ja daahaag!!).

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    haha, ik zei toevallig vandaag nog tegen mijn man dat ik het zo'n vreemde site vind. Nee, laat mij maar gewoon fijn borstvoeding geven op mijn manier. Als ik van borstvoeding.com uitga, doe ik bijna alles fout;)

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Er staat ook een foto op die betreffende site van een kind van 3,5 jaar aan de borst, sorry maar dat vind ik echt heeeeeeeeeeeeel raar... Dan vraag ik me dus echt af voor wie doe je dat nou? M'n zoon is ook 3,5 jaar, kan me echt zo niet voorstellen dat die nu nog aan m'n boobies zou hangen no way!!

5. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar bepaalde organisaties zoals de WHO, Europese Unie en ook de overheid (voedingscentrum, ministerie van volksgezondheid) hebben al die onderzoeken allang tegen elkaar afgewogen en de conclusie is bij allemaal hetzelfde; bv is gezonder voor moeder en kind. Betekend niet dat je kv iets gaat mankeren, maar bv geniet duidelijk de voorkeur. En vandaar dat de overheid probeert om vrouwen aan te moedigen bv te geven en fabrikanten van kv verboden heeft om reclame te maken voor kv voor babies van 0-6 maanden.

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    En dat is dan weer iets wat ik niet raar vind:) We hadden het daar vandaag nog over. Mijn schoonmoeder begon er ook over dat ze het zo raar vindt dat oudere kinderen bv krijgen. Toen heb ik gezegd dat ik het raar vind als je stopt met bv omdat andere mensen dit afkeuren. Ik zal pas stoppen als ik zelf wil stoppen of als mijn zoontje aangeeft geen behoefte meer te hebben. Ik ga iig nooit stoppen voor mijn omgeving, want het interesseert me niks wat anderen er van vinden.
    Maar goed, we raken weer off topic.... Maar wel een interessant onderwerp!

7. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ben ook crimineel want ik gaf mijn dochter al na 1 dag een speen omdat ze mijn tepel als speen gebruikte..... Foei!

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik geef een speen, voed met tepelhoedje, slaap apart, voed redelijk volgens schema, mijn zoontje slaapt de nacht door, ik kolf met een kolf en niet handmatig en ik ga gewoon weer aan het werk. Ben dus een verschrikkelijke moeder;)

9. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    @shahrazed: er staat toch ook duidelijk tussen haakjes achter dat ik het niet ontken?! Wat er staat is dat als je jezelf eenzijdig wilt laten informeren je dat zelf in de hand heb. Ter verduidelijking; als ik nu alle nadelen van een ik noem maar wat keizersnede wil weten, zou ik binnen tien minuten googlen het nooit van m'n leven meer aandurven. Toch ik heb ik een prima keizersnede gehad zonder complicaties. Dit is net zo net borstvoeding. Ik vind dat Dirksmama zich zo blind staart op de pro's van borstvoeding dat ze niet meer open staat voor het feit dat er een goed alternatief is. Als ze mij en mijn kind daarbij zielig vindt, vind ik dat ze te ver gaat. Dat is simpelweg medelijden waar ik niet op zit te wachten. Zo was dat stukje bedoeld, wilde er alleen niet al te uitgebreid op in gaan, omdat het ook off topic was.

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Op verzoek TS gesloten

Deel Deze Pagina