Hoi allemaal, ik vroeg me af of het herkenbaar is voor mensen wat ik heb. Ik ben al sinds week 5 constant misselijk. gemiddeld 1 keer per dag overgeven en 'sochtends maar dat is niet zo veel. In het begin kon ik bijna niks wegkrijgen qua eten, ondertussen ben ik er een beetje achter wat goed valt en wat niet. Ik eet de hele dag door kleine beetjes. Ik heb alleen het idee dat als ik 'veel' doe op een dag, dat het dan erger is qua misselijkheid en overgeven. Maar wat me het meest opvalt is dat er een soort 'patroon' in lijkt te zitten. Als ik moet overgeven is het bijna altijd 's avonds, na 22u. Als ik een dag heel rustig aan heb gedaan kan het zijn dat ik niet hoef over te geven, maar als ik 'veel' heb gedaan dan is het overgeven extra hevig. Overigens moet ik ook vaak kokhalzen of soms overgeven van 'enge' of 'vieze' dingen. Bepaalde kookluchtjes, de douchegel van mn man (die ik heb verstopt nu) of iets in de prullenbak gooien. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil. Ik maak me gewoon zorgen om mn gewicht (1,5kg afgevallen terwijl ik al ondergewicht had). Heb overigens wel dietiste van vroeger geraadpleegd en die kijkt nu even mee wat ik binnenkrijg en wat haalbaar zou kunnen zijn om aan te vullen. Maar toch zie ik soms een beetje op tegen de avond en het naar bed gaan. En dan ben ik weer bang dat het juist een vicieuze cirkel is (dat ik juist moet overgeven omdat het ondertussen in mn hoofd zit). Ik hoop gewoon dat het gauw overgaat
Jeetje dat lijkt me heel erg vervelend! Ik was wel erg misselijk de eerste 3 maanden maar moest maar een paar keer overgeven. Ik ben alsnog naar de huisarts gegaan voor medicatie en dat hielp goed! Wel goed dat je hulp hebt gezocht bij een diëtiste! Dus als ik jou was zou ik even naar de huisarts gaan en het bespreken. Ik hoop dat je je gauw weer beter voelt.
Hier hetzelfde gehad en bij mij haalde Emesafene die pieken eraf waardoor ik niet meer hoefde over te geven en niet meer zo overdreven misselijk was.
Erg herkenbaar, zit ook nu in me 13e week en heb verschrikkelijk veel last gehad van overgeven ben zelf altijd rond de 57/58 en woog laatst maar 53 dus ook zeker een 4/5 kilo afgevallen. Ik hield letterlijk niks binnen ik kreeg wat van de huisarts, wat het eten wel binnen hield maar de misselijkheid bleef. Nou heb ik ook hetzelfde wat ochtendmisselijkheid, veel kokhalzen en misselijk van bepaalde luchtjes en denk ook dat ik het nu gewoon tussen me oren heb zitten en het een routine is geworden om dagelijks om iets misselijk te worden.. Heel gek, maar het klopt wel (heb ik op internet gelezen). Stress kan ook een oorzaak zijn las ik, (volgens de VK ook) Ik lees mee
Veel actief zijn op een dag heeft veel invloed op spugen/misselijkheid helaas Probeer rustig aan te doen, je lijf heeft het nu erg druk met het maken van dat kleintje in je buik. Meestal geeft je lichaam zelf goed aan wat het hard nodig heeft. Toen ik al wekenlang alles direct weer uitkotste heb ik besloten om toe te geven aan mijn craving, Pizza. Het enige wat ik altijd binnen kon houden was dus pizza, dat was het enige dat mijn lijf altijd accepteerde. Vertrouw dus op je zelf! Fijn dat er een dieetist mee denkt met je.
Beetje late reactie, maar wil toch even laten weten dat het met vlagen iets beter gaat. ook met vlagen niet, maar het is fijn dat er af en toe redelijke momenten bij zitten. Niet élke avond meer overgeven voor het slapengaan, zelfs vaker niet dan wel Merk dat het inderdaad invloed heeft hoeveel ik doe op een dag. Dus nog steeds maar halve dagen (3-4uurtjes) werken op een dag, en daarna, en op de dagen dat ik vrij ben veel op de bank liggen en lezen en netflix kijken. Ben wel bij de huisarts geweest hiervoor maar de metocloral-nogwat en de emesafene die ik heb gekregen hielpen niet. Ben de laatste twee weken wel (eindelijk) 200 gram per week aangekomen. Is een begin En sinds vandaag aan de poeders (nutri-drink maar dan in poedervorm, die flesjes kreeg ik écht niet weg). Dus ja. Nog steeds maar duimen dat met 16weken het overgaat. Moet toch ergens op hopen
Ochtend misselijkheid hoeft niet perse in de ochtend te zijn. Zwangerschaps misselijkheid kan echt op elk moment voorkomen, zeker in de avond vind ik het logisch omdat je dan heel erg vermoeid zal zijn. Heb je al gekeken hoe het gaat als je in de middag echt even flink je rust pakt?
Ja als ik op een dag níks doe (behalve lezen/tvkijken), dan gaat het redelijk. Als ik iets doe (en ja dat moet wel, kan moeiijk hele dagen op de bank blijven), dan is het veel erger. Overigens heb ik inderdaad misselijkheid de hele dag door. Werk soms een paar uurtjes en probeer daarna helemaal niks te doen. Maar vaak helaas nog geen garantie dat het in de avond beter gaat.
Sterkte, ben hier even gaan kijken of er mensen zwanger en misselijk zijn, gewoon even laten weten dat ik aan jullie denk. Zelf bij nr 1 zo misselijk geweest dat ik herhaalde keren naar ziekenhuis moest en dagen op bed lag. 2de minder misselijk maar het is gewoon erg vervelend en dan waardeer je de tijden dat je jezelf gewoon gezond voelt en heerlijk kan eten!! Ik vraag me af of het echt tussen je oren gaat zitten, als de misselijkheid echt verdwenen zou zijn zou je het in heel je lichaam voelen. Ik kan me herinneringen dat ik s morgens wakker werd en mijn maag al heel anders voelde, gewoon rustig! en nu 5 jaar nadien, normaal voel je je maag echt niet, dan ben je constant bewust van je maag incl inhoud en ben je ook constant en vaak misschien onbewust bezig om alles binnen te houden. Gelukkig dat het 9 maanden duurt en het 'rouleert' ik ben er nu vanaf en zal echt niet nog een keer zwanger willen worden. Zo is het elke keer weer een ander. MAAR, als je er middenin zit lijkt het oneindig. Ik had op een duur gewoon een af-streep kalender per week gemaakt. Sterkte!!
Dankje Heidiane, ik heb zelf ook nagedacht wat mij zou helpen om dit 'vol te houden' (niet dat je een keus hebt, en ik heb het er uiteraard allemaalvoor over, maar vervelend is het soms wel..). En ik heb nu een paar foto's gemaakt en mijn zus heeft foto's gemaakt van de echo's tot nu toe, en die ga ik laten afdrukken en ophangen op plekken waar ik vaak kom (de wc en boven de bank). dan kan ik zien waar ik het voor doe. Ik denk dat dat me wel kan helpen. En inderdaad blij zijn met elke keer dat het een paar uur wat beter gaat. Is toch weer mooi meegenomen.