Verfadvies nodig!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Renske66, Aug 18, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Renske66

Renske66 Lid

Sep 26, 2015
    97
    2
    8
    Hoi allemaal,

Ik ben 31 oktober uitgerekend van ons 2e kindje. Nu wil ik graag onze eigen slaapkamer verven, 1 muur. Dit wil ik doen in de eerste week van mijn verlof (om en nabij 2 oktober).
    Uiteraard haal ik verf op waterbasis (tegenwoordig is bijna alles waterbasis volgens mij?) en ik vraag hulp tijdens het verven.
    Onze slaapkamer heeft een balkondeur en 2 ramen die open kunnen, dus ik kan goed zorgen voor voldoende ventilatie tijdens het verven.
    Ik zit er zelfs aan te denken om even 2 nachten op de bank te slapen nadat ik die dag geverfd heb.

Pak ik dit zo goed aan? Wat denken jullie? Of maak ik mij misschien te druk?
    T.z.t. komt het wiegje bij ons op de kamer, tegen die geverfde muur te staan.
    (Ik houd geboorte 2 weken eerder aan, want onze eerste zoon was ook "te vroeg").

Zou dit een probleem zijn?

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ja hoor, als het nog een aantal weken goed kan luchten is het prima zo, zeker als de kleine nog even bij jullie op de kamer komt.
    Maar wel altijd op waterbasis idd.

3. RoosW87

RoosW87 Actief lid

Jan 17, 2015
    282
    58
    28
    Waterbasis kan inderdaad geen kwaad. Ik zal voor de zekerheid inderdaad zelf de eerste nacht(en) elders slapen. Lekker alles open laten en laten luchten, dan is de geur er meestal met een paar dagen uit.

4. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Ik werk zelf met verf in een bouwmarkt, en veel geverfd in huis dus kijk er nooit zo na, probeer wel zo weinig mogelijk lucht in te ademen en evt mondkapje thuis en op tijd ( circa half uur ) even frisse neus gaan halen en thuis liefst op waterbasis inderdaad en lekker even alles open zetten is het zo weg

5. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Muurverf kan prima hoor!!
    Ik zou alleen oppassen met verf op terpentine basis (lakken)

6. Switi

Switi Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    1,234
    28
    48
    Zowel verf als aanpak prima! ik zelf zou alleen nog iets eerder alles af willen hebben zodat ik er klaar voor zou zijn mocht de kleine nog iets eerder komen. :)

Succes!

Share This Page