fles of borstvoeding

Discussion in 'Zwangerschap' started by jeske160789, Aug 17, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Haha in de Ikea legde ik gewoon aan en ging ik ook weer verder. Net zo makkelijk dus

madelein likes this.
  2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Daarom maakt dat qua simpelheid niks uit. Allebei de manieren hebben voordelen en nadelen en in beide is een handigheid te vinden lijkt me.

3. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Is net wat je gewend bent denk ik. Ik heb geen warm water nodig, of een magnetron of iets. Hoef ook niet na te denken dat er melkpoeder meegenomen hoeft te worden. Moet alleen mezelf meenemen ;). Dat bedoel ik met relaxed ;).
    Maar ieder z'n ding en voorkeur :), prima lijkt me.

4. xDelicious

xDelicious Actief lid

Jan 5, 2017
    492
    241
    43
    Female
    Ik was nieuwsgierig naar het gevoel en omdat het heel gezond blijkt te zijn voor de baby. Heb het uiteindelijk een maandje volgehouden. De eerste keer dat ik mijn zoontje bv moest geven was in het ziekenhuis en iedereen was opeens weg. Heb het allemaal in mijn eentje gedaan omdat mijn beeb huilde :( uiteindelijk gelukt. Nadeel was dat je naweeën krijgt in het begin als je bv geeft. En die voelde ik... Ergens in de 2de week een tepelhoedje geprobeerd maar was net zo pijnlijk. 3de week begonnen met kolven en dit ging goed totdat het na een paar dagen weer pijn begon te doen. Er kwam ook beetjes bloed uit dus ben toen voorzichtig overgestapt op flesvoeding. Ook gebruik gemaakt van darmkrampdruppels. Mijn zoontje heeft geen last gehad van de overstap.

Maar persoonlijk vind ik het een ervaring die ik nooit zal vergeten en het zijn hele mooie momenten dat je meemaakt.
    Ik snap dat je twijfelt maar je kan het misschien proberen. Er wordt gezegd dat 3 dagen bv al zelfs goed genoeg is.

Oja ik ben nu nog heel kort zwanger maar heb al besloten dat ik niet weer bv ga geven. Het was voor mij een drama en mijn tepels zijn altijd al gevoelig geweest. Ook als ik niet zwanger ben. Dus meteen met flesvoeding beginnen komt mij beter uit.

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Oooh, ik geloof dat bv absoluut sneller is hoor. Alleen valt me gewoon op dat er altijd een beetje zwaar wordt gedaan over het flesjes klaar malen, terwijl dit echt zo gepiept is :)

madelein likes this.
  6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Dat vind ik juist een voordeel. Ja, het doet ff pijn maar het betekent ook dat je baarmoeder weer goed krimpt.

Ik snap overigens niet dat mensen kiezen voor flesvoeding omdat ze kolven niet zien zitten. Het is niet zo dat je moet kolven als je borstvoeding geeft. Ik heb er ook een hekel aan, komt nooit genoeg uit, zoon leek honger te hebben na tussendoor kolven maar borstvoeding geven zonder kolven gaat me prima af.

7. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

May 7, 2017
    938
    317
    63
    Female
    Ik zou het eerst proberen de borstvoeding en het zelf ervaren hoe je het vindt. Flesvoeding kan altijd nog.

Bij de eerste heb ik niet eens over borstvoeding nagedacht, hij kreeg dus kunstvoeding. Bij de tweede was ik er toch wel nieuwsgierig naar en ben ik met bv begonnen maar ik vond het zo pijnlijk dat ik opzag tegen het volgende voedingsmoment dus toen ben ik na 1,5 dag al gestopt. De derde werd prematuur geboren en ik vond dat ik eigenlijk wel moest. Ik heb alle voedingen gekolft omdat hij te zwak was om zelf te drinken, daarna heeft ie nog wel rechtstreeks uit de borst gedronken maar kreeg ook gekolfde voeding in een flesje erbij. Mijn productie liep uiteindelijk terug omdat hij niet volledig aan de borst dronk maar ik ook veel kolfde. Ik vond dit toen wel jammer want na 6 weken ben ik gestopt omdat ik zoveel moest bijkolven en het niet meer lukte met de hoeveelheid die ik kon opbrengen dat er steeds meer kunstvoeding erbij kwam. Ik vond het toch bijzonder dat mijn lichaam mijn kindje had gevoed, al was het maar voor 6 weken.

Ik ga er nu weer voor en hopelijk komen er niet veel complicaties tzt dat ik het tot minimaal 6 maanden kan geven.

Over ziektes en allergieën is het onzin, mijn eerste 2 hebben geen allergieën en zijn amper ziek, de jongste die dus wel even bv heeft gehad heeft altijd wat, heeft allergieën en pakt iedere kinderziekte op.

8. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,836
    18,577
    113
    Female
    Niet kolven? En je baby dan meenemen naar je werk?

xDelicious likes this.
  9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Ik bouw af na 10 weken maar dan heb ik dus wél 10 weken volledig bv gegeven.

10. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,836
    18,577
    113
    Female
    Ah op die manier. Ja het is ieder z'n eigen keuze. Bv is zeker ook iets moois, maar mijn mening is dat je er 100% achter moet staan wil het lukken.. dat gevoel had ik niet dus daarom voor flesvoeding gekozen. En heb ook niet het gevoel dat mijn kindje iets mist.

11. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    2x flesvoeding gegeven en ook flink naweeen gehad dus niet alleen bij bv..
    En kids zijn ook bijna nooit ziek op een verkoudheidje na en geen allergieen.

Twijfelde bij de 2de om bv te geven vooral om de periode als ik weer moest gaan werken en de baby misschien de fles dan niet zou willen of het niet lukt en er een afbouwschema is en niet 1 2 3 kan overstappen..
    Bij de 2de na 4 dagen wou ik toch proberen hoe het is maar kwam natuurlijk niks meer uit

Nu zwanger van de 3de en ga ik wel bv proberen alleen lees dat er veel tijd in ga zitten en dat doe ik met alle liefde alleen heb nog 2 kids die veel aandacht vragen dus dat zit me nog beetje tegen.

Ervaringen met lang en veel voeden met bv? Terwijl je nog meer kleintjes heb, ben echt nog een leek in bv
    .

12. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ik heb gezegd dat ik bv wilde proberen, maar niet alles uit de kast zou gaan halen.
    Wilde bijv ook echt niet kolven.

Uiteindelijk 6 dagen bv gegeven, daarna deed het zo zeer dat ik toch beng aan kolven.
    Had genoeg melk en vond het zonde om het dan niet te geven.
    Alleen had ik 10 dagen na de bevalling nog net zoveel energie als de dag na de bevalling en leek het erop dat hij al mijn energie opdronk.
    Ben meneertje over gaan zetten op de fles en kolven af gaan bouwen.
    Beide ging behoorlijk rap. Meneertje heeft nooit meer krampjes gehad dan bij bv en ik geen last van stuwing oid.

Wil het bij de volgende wel weer proberen, want vond het heel fijn om te doen.
    Heel intiem en gezellig. Alleen ga dan mn eetpatroon wel omgooien.

Al met al, ik zou het wel proberen.
    Als je na een paar dagen merkt dat je het niets vind of toch twijfeld kun je altijd nog overgaan op fles.

13. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier op het begin wat vaker de tv aangezet of een bak met speelgoed die alleen dan mocht. En ook wel eens een doosjes rozijntjes ect. Maar ook met flesvoeding ben je veel tijd kwijt met voeden op het begin en zullen de andere kindjes ook even zichzelf moeten vermaken.
    Verder betrek ik ze bij de verzorging door te vragen om een luier aan te geven of een romper en zo. En samen voor de kleine te zingen of samen gaan wandelen naar het speeltuintje bijvoorbeeld. Kunnen zij spelen en de kleine slapen on de wagen of ik kan op een bankje gaan zitten voeden. (In de winter gaat dat laatste natuurlijk wat minder makelijk) genoeg opties dus.
    En met een nieuw gezinslid erbij moet iedereen even hun nieuwe plekje en ritme vinden of je nu de borst of fles geeft.

nicole1987 likes this.
  14. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Zou bv peoberen en vind je het niks om wat voor reden ook stap je over op de fles. Zou er niet zo'n big deal van maken.
    Daarnaast is de vraag of t allemaal wel lukt.

Bij mij kwam t heel slecht opgang. Heb van alles geprobeert maar na 3 maanden moeten stoppen.
    In de kraamweek moest ik al flesvoeding bij voeden zo weinig had ik.

Hoop dat t deze keer wel lukt! Vind t persoonlijk iets moois dat jij je kind kunt voeden.

15. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Ja fles duurt ook wel even, maar zit vaak wat langer tussen maar lees wel eens dat sommige minsten 45 min bezig zijn met voeden en dat is toch wat langer als een fles.. ga het zoiezo proberen hoor maar zie die drama al voor me als de andere weer elkaar lopen te vervelen.

Het is geen probleem om even tussendoor de borst eruit te halen net als met de fles? Moeten ze daar ook wel eens tussendoor bij boeren?

Heb wel een keer zo avond bij gewoond maar daar krijg je zulke ervaringen niet mee

16. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Ja precies maar vraagje he.. als het allemaal niet lukt, kan je zomaar volledig overstappen of echt in stappen maar als het zoiezo al niet lukt moet je toch ineens over na kv? Krijgen ze dan niet veel last of dat ze het niet willen hebben?

Lijk me zo drama als ze dan ze fles niet willen

17. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Ja precies maar vraagje he.. als het allemaal niet lukt, kan je zomaar volledig overstappen of echt in stappen maar als het zoiezo al niet lukt moet je toch ineens over na kv? Krijgen ze dan niet veel last of dat ze het niet willen hebben?

Lijk me zo drama als ze dan ze fles niet willen

18. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik heb fv gegeven, omdat ik zelf echt niks met bv heb.
    Ben er blij mee. Mijn zoon is eigenlijk nooit ziek nooit verkouden geen allergieën.
    Terwijl neefjes en nichtjes die wel borstvoeding hebben gehad om de haverklap ziek zijn.
    Nu met de tweede ook zeker weer de fles.
    Ik zet alles voor de nacht klaar. Kook water in de waterkoker voor de nacht 30 sec in de magnetron en klaar.
    Mocht het voorkomen dat ik geen magnetron had deed ik warm kraanwater. Ging ook prima.

19. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier hadden we t "geluk" dat ze t accepteerde (fles en borst) en dat ze sr speen en tepel niet verwarde met elkaar. Geen idee hoe t is als de overstap verwarrend is etc eerlijk gezegd.
    De eerste week was ze hier meer dan 10% afgevallen dus dan moet je hoe dan ook bijvoeden.

Maar ja stel dat de borst goed lukt kan je wel kolven en dat met de fles geven natuurlijk.

En ja sommige zullen flesvoeding misschien weigeren... daar kan ik je geen tips over geve helaas!

nicole1987 likes this.
  20. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier was het bijboorbeeld links drinken,boeren verschonen en dan rechts drinken,boeren en naar bed , mits ze niet in dr luier had gepoept. Dus boeren en verschonen hoorde bij die tijd erbij.maar elke baby drinkt anders merk in nu na 3 baby's de jongste heeft bijboorbeeld nog nooit langer dan een kwatier gedronken en drinkt per keer maar 1 borst.eerste weken wel aan 2 kanten maar al snel was ze na 1 al te vreden en wigerde de 2e.ze groeit prima verder dus prima. En de oudste in met een te laag gewicht geboren en die had op het begin meer tijd nodig en dronk dus vaker en langer per keer.

nicole1987 likes this.

Share This Page