Ja bedoel eerder dat ze misschien de flesspeen niet willen omdat ze de borst gewend zijn, maarja we zullen zien Wil me alleen zo goed mogelijk op verschillende situaties voorbereiden
Ik heb de oudste twee beide BV gegeven en ik vond het prachtig om te doen. Oke, in het begin had ik zeker wel wat last ( gevoelige/pijnlijke tepels, bij de eerste erg onwennig met aanleggen e.d), maar het is me allemaal waard geweest. De oudste heb ik 6 maanden volledig BV mogen geven, maar helaas liep daarna mijn voeding door omstandigheden heel snel terug. De jongste heb ik 4 maanden volledig mogen voeden, maar ook hier liep mijn voeding door spanning en stress terug, waardoor ik nog een kleine maand de ochtend voeding heb kunnen geven tot ook deze volledig terug liep. Nu twijfel ik heel erg, maar dat staat totaal los van het borstvoeden zelf, of mijn ervaring daarin. Voor nu heb ik besloten het aan te kijken tot na de bevalling en maak waarschijnlijk dan mijn beslissing ( ik zorg wel dat ik voor beide alles in huis heb).
Het lijkt mij wel speciaal om te doen hoor maar ook veel gedoe.. als het dan niet lukt enzo dan word ik weer gestresst. Heb ook geen kolf aangeschaft dus als het niet lukt ga ik meteen flesvoeding geven. Maar mijn schoonmoeder zit op mij in te praten dat bv het allerbeste is wat je kan doen haha.
Ik vind het heel mooi dat ik mijn baby, die in mij is gegroeid, nog verder van mij kan laten groeien. Dat is gewoon zo wonderbaarlijk. Dus borstvoeding. Welke van de vele redenen waarom borstvoeding de beste keus is spreken mij het meest aan: bv is optimaal voor de darmrijping en darmflora van de baby. Daarnaast heeft mijn kind later minder kans op overgewicht. Het deed een paar dagen pijn, beetje kloven, maar dat kwam met het juiste tepelmanagement weer zo goed. Ik vind het zeker makkelijk, alleen jammer dat je het voeden inderdaad nooit kan uitbesteden (zonder te kolven). Maar deze periode gaat al weer snel genoeg voorbij.
Je reactie klopt niet helemaal hoor.. Hier echt niet iedere 2 uur eenvoeding en duurde al helemaal geen 45 min.. iedere 3-3,5 uur een voeding van een half uurtje. Geen gevoelige tepel gehad terwijl dit in de zwschap echt anders is geweest.
Hier echt pro borstvoeding. Alles wat je kindje nodig heeft. Probeer het op de fles kun je altijd nog overstappen andersom niet. Hier bijna 6 maanden probleemloos aan de borst. Genieten!
Oh ja juist met flesvoeding geef je onnatuurlijk grote hoeveelheden. Bij borstvoeding pakt je kindje precies wat t nodig heeft.
Als je het hebt wel. Maar ik niet, dus achteraf blij dar hij meteen de fles heeft gekregen. Maar dit kon ik niet vooraf weten uiteraard
Hier ook niet hoor, maar is niet abnormaal als het wel zo is. Dus ik zei het meer omdat je niet moet denken dat je geen melk hebt of dat het niet goed gaat als het wel zo is. Maar het kan idd ook anders. Ik was wel 45 minuten bezig, maar dat was 1 kant bv, boeren, verschonen, borst 2 en weer boeren. Maar niet elke twee uur.
Hier de eerste weken zeker wel 45 min per voeding, maar dl was wat vroeg geboren en viel daardoor steeds in slaap tijdens het voeden. Het verschilt echt per kind. Ook wilde zij iedere 2-3 uur drinken, ook s nachts. Maar ja heftige verborgen reflux dus dat kan ook de oorzaak daarvan geweest zijn. Regeldagen ook volop gehad trouwens. Maar het is het zo waard als je je kleintje zo ziet groeien op iets wat jij maakt
Er is volgens mij al veel gezegd en advies gegeven. Ik heb 13 maanden bv gegeven, maar heel eerlijk ik heb de eerste 8 weken vaak aan opgeven gedacht. De voedingen duurden lang, snachts was het een ramp, tepelkloven etc etc. Gelukkig werd het daarna ineens veel makkelijker, als je twijfelt in ieder geval een cursus volgen kan handig zijn. Want onderschat het vooral niet, daarom stoppen veel vrouwen ook binnen enkele weken omdat het gewoon pittig is en jij en je baby helemaal nog op elkaar af moeten stemmen en als je dat niet weet realiseerd heb je een grotere kans na enkele dagen of weken te gaan stoppen. EN bij sommige loopt het meteen goed vanaf het begin, die ken ik ook. Maar ik zeg altijd maar bereid je voor op het ergste
Lees ook veel van regeldagen? Hebben ze dan ineens meer nodig? En daar moet je gewoon aan toegeven? Sorry veel vragen haha. Want bij fles zit er dan een regelmaat in maar dat ga bij borst langer duren heb ik het idee omdat het op verzoek is
Lees ook veel van regeldagen? Hebben ze dan ineens meer nodig? Sorry veel vragen haha. Want bij fles zit er dan een regelmaat in maar dat ga bij borst langer duren heb ik het idee omdat het op verzoek is
Borstvoeding <3 Het is het beste voor je kindje. Ik vond het in het begin niet makkelijk en best pijnlijk. Maar was vastbesloten en je krijgt er handigheid in. Mijn zoontje drinkt nog steeds 3x per dag terwijl ik nu zwanger ben van de tweede. Ik vind dat we er een hele speciale band door hebben en het zijn echt fijne momenten als ik hem zo lekker dicht en rustig tegen me aan heb. De rest van de dag stuitert hij namelijk het huis door mijn tip als je het wil proberen: lees je goed in en bereid je voor!
Regeldagen zijn dagen dat je kindje meer voedingen vraagt. Ze zijn dan vaak huilerig en hangerig. Je kunt er gewoon aan toegeven en vaker aanleggen. Je borsten zullen dan ook automatisch meer melk aanmaken. Ik vond het juist wel handig met borstvoeding want je hoeft je juist geen zorgen te maken om schema's en hoeveelheden en of je wel genoeg geeft. Gewoon aanleggen en lekker laten drinken, lekker rustig en jij kan ondertussen best een serie kijken of lezen of iets dergelijks. Als je kindje daarna tevreden is weet je dat hij genoeg had.
Ik heb bij de eerste fv gegeven. Zag het echt niet zitten om bv te gaan geven. Al gauw na de bevalling besloot ik als wij ooit een 2e zouden krijgen dat ik wel bv wilde gaan proberen. En die 2e is nu 5 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding Nooit verwacht! En ja soms is het loodzwaar, zeker op het begin maar vind het zelf heel handig. Je hebt het sowieso altijd bij je en snachts slaap ik gewoon verder terwijl hij ligt te drinken.
Regeldagen is vanuit natuur en dus ook bij de fles zo alleen bij bv zijn ze dan makkelijker te troosten omdat je onbeperkt kan aanleggen
Bij regeldagen geeft je kindje eigenlijk aan meer behoefte aan voeding te hebben. Het is een fabel dat dit alleen bij bv voorkomt, want fv kindjes hebben dit ook. Alleen bij bv kan je hier onbeperkt aan toegeven en bij fv niet. Je kunt dus meer tegemoet komen aan de behoefte van je kind bij bv. Daarnaast hebben regeldagen als functie je productie af te stemmen op de behoefte van je kindje. Bij een groeispurt is er meer behoefte aan voeding, dus zal het kindje meer vragen. Vaak gaat dit ook in cluster momenten. Dan wil je kindje ( met name s avonds) een paar uur lang eigenlijk continue drinken. Ook dit heb je met fv, maar daar zal je het op moeten lossen met speentjes oid, of heb je een paar dagen een huilend kind