fles of borstvoeding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeske160789, 17 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Bij mijn eerste wist ik het niet. Toen mijn dochter een hele slechte start bleek te hebben en ik eerst 2 dagen elke paar uur heb moeten kolven voordat ik überhaupt wat melk produceerde twijfelde ik nog steeds. Ik had een spoedkeizersnede gehad en dochter kreeg haar voeding -vnl kv omdat mijn bv zo moeizaam op gang kwam- via een sonde omdat zelf drinken te zwaar was voor haar. Na 3 weken kolven en proberen aan te leggen gaf ik het op, ik trok het niet.

En ondanks deze ervaring wil ik de tweede bv geven :). Het lijkt me gewoon zo handig wanneer het wel goed loopt! Geen gedoe met de voeding die toevallig net uitverkocht is en gekloot midden in de nacht met het maken van een fles. Geen gesleep met flessen, melkpoeder, een thermosbeker met heet water etc.

En bv is gewoon heel goed voor je kindje. Ik heb het gezien bij mijn dochter. De bv die ze binnen kreeg had ze geen last van. De kv werd er geregeld uit gespuugd. En natuurlijk kan bv er ook uit gespuugd worden, maar bij mijn dochter was het een duidelijk verschil.

2. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Ik ben bij de eerste gegaan voor bv, en dat ging goed tot hij 8 mnd was. Bij de tweede ga ik het sowieso weer proberen!

Ik lees hier in sommige stukjes dat meiden voor bv kiezen omdat er anders 'commentaar' wordt gegeven door anderen. Voor deze dames: het is jullie lijf en dus jullie keuze! Laat je vooral niet onder druk zetten per se bv te geven als je eigenlijk een voorkeur voor fv hebt!

nicole1987 vindt dit leuk.
  3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dat is echt zo persoonlijk!

Ik wilde het bij de eerste wel proberen. Helaas ging dit door omstandigheden heel moeizaam. Dochter viel af, wilde de borst niet, ik produceerde veel te weinig etc etc. Na een paar weken gestopt want ik was gesloopt.
    Nu kies ik voor flesvoeding tenzij het er 'uit spuit', dan wil ik het wel proberen. Maar ik stel me in op fles.

4. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik had precies hetzelfde. Twijfelen, maar iedereen is zo pro bv dat het moeilijk is om te weigeren. Ik had bij m'n dochter fv gegeven. Achteraf had ik spijt dat ik het niet had geprobeerd. Bij mijn zoontje dus toch een kans gegeven. Heb 5 weken bv gegeven. Niet zo lang, want ik moest na een week kolven en dan weer in een flesje geven en mijn dochter 4 x per dag van en naar school brengen. Het koste te veel tijd. Ben dus blij dat ik het heb geprobeerd. Maar met de fles worden ze ook groot hoor. Je beslist gewoon als hij/zij geboren is. Echt geen probleem!

5. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

9 sep 2015
    553
    72
    28
    Nogmaals iedereen bedankt!

Ik ga er gewoon voor zorgen dat ik alles voor flesvoeding in huis heb. Ga borstvoeding proberen, mocht het niet lukken kan ik gelijk overstappen. Geeft wel een rustig gevoel

madelein vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina