fles of toch borst?

Discussion in 'Voeding' started by anniek, Jan 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik denk dat ik de knoop het doorgehakt!

wat er hie rook al geschreven word;
    we zullen wel zien hoe het loopt
    maar denk dat ik er wel aan begin...
    staat het me na 1 week niet aan dan stop ik ermee...
    dan zien we dan wel weer....

ja, denk dat dat me keuze is/word/blijft

heb een geod gesprek met de vk hierover gehad...
    en jah het heeft me toch wel een goed gevoel gegeven....

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb 6 dagen BV gegeven niet volledig want ik had niet genoeg melk en Wessel pakte mijn borst niet goed,ik moest dus echt stoppen wat ik nog steeds best wel erg vind.
    Ik heb elke 2 uur gekolft en het meeste wat ik uit 2 borsten heb gehaald is 45cc en daarna was het steeds net 30 of 20cc uit 2 borsten dus dat is erg weinig.
    Ik zou zeggen gewoon proberen je kan altijd weer stoppen.
    Ik vond het echt wel leuk om het te doen het kolven niet dat werd erg zwaar en dat vond ik dan ook echt wel vervelend worden.
    Ik ga bij mijn volgende kindje het weer doen en hopelijk lukt het dan wel.

3. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben ook borstvoeding aan het geven.
    Mijn eerste twee kinderen heb ik fles gegeven en mijn derde dus de borst.
    Ik heb vantevoren gezegd, ik probeer het en we zien wel hoelang ik het ga geven. Ik heb best wel wat opstartproblemen gehad en ook wel eens gedacht om te stoppen. Maar dat vond ik dan weer zonde van al het "werk" wat ik erin had gestopt. Nu loopt het heel goed. En dat al 4 maanden!
    Mijn meisje heeft echt niet vaker gedronken dan mijn andere twee kinderen en ze was al met 3 weken van de nachtvoeding af. Mijn eerste twee kinderen met 3 maanden! Wat ik heerlijk vind is 's ochtends vroeg voeden. Lekker op je zij liggen en lekker verder dutten terwijl de kleine aan het drinken is.
    Als ik een keer een avondje uitga dan geeft mijn man de fles (voorraadje uit de vriezer, en als ik geen voorraadje heb dan geeft hij kunstvoeding). Het enige nadeel is, dat als ik thuiskom echt moet kolven anders knap ik!
    Voor het kolven heb ik een neusspray, zodat het echt op gang komt. Dan 20 minuten kolven, leuk is anders, maar ik vind het ook niet echt vervelend.
    Al met al, ben ik heel blij dat ik het geprobeerd heb.
    Succes ermee. ;) Wat je ook beslist.
    Groetjes, Gina

4. ezzie

ezzie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    1,387
    0
    0
    N.H
    ik heb gekozen voor BV, wilde met 3 mnd over op KV als ik weer ging werken, maar eenmaal daar voelde ik me daar zo slecht over en het ging ook zo goed dat ik nu nog BV geef! (en kolv op mn werk)

heb even aanleg problemen en kloven gehad maar met de juiste begeleiding was dat zo verholpen, verder nooit meer pijn of iets gehad,.
    ik vond het super makkelijk dat ik in het begin snachts alleen naast mn bed hoefde te reiken om hem te pakken, naast me te leggen om te voeden en hup weer terug,.. lekker niet naar beneden hoeven om een fles klaar te maken, geen gedoe met het vinden van de juiste fles, speen of voeding,. het altijd bij de hand hebben,. niks mee hoeven nemen als je weggaat,.. (en met beetje ervaring kanje voeden in het openbaar zonder dat iemand het ziet)

het enigste nadeel wat ik kan bedenken zijn mn lekkende borsten,. altijd met bh en zoogcompressen rondgelopen,. nu nog maar het is wel stukken minder,.. maar dat weegt bij mij niet op tegen alle voordelen,.

probeer het tenminste,.. dat kan je anders nooit meer doen.,
    en lukt, gaat het niet of voel je er toch niet fijn bij dan lekker KV,.
    succes met je keuze,.

5. Lia

Lia Bekend lid

Nov 10, 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik geloof met de beste wil van de wereld niet dat de band met je kindje nog bijzonderder wordt door borstvoeding geven, dat ligt volgens mij helemaal aan jezelf.

Bv is ongetwijfeld het beste voor je kindje, maar het allerbeste voor je kindje is volgens mij altijd nog een moeder die zich prettig voelt bij hoe ze haar kindje voedt en die lekker in haar vel zit.

Share This Page