ervaringen gevraagd mixen comfort met extra

Discussie in 'Voeding' gestart door wendyd, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyd

wendyd Actief lid

5 okt 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    hallo. op dit moment gebruiken we voor ons zoontje van 7 weken friso comfort, maar hij is hongerig en zit al aan de 5 flessen van 180 cc, dus zijn we van plan om de comfort te megen met extra bijv. 3 scheppen comfprt en 3 scheppen extra. alleen extra hoeven we niet te proberen , want daar krijgt hij krampjes van. groetjes wendy.

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hoi wendyd
    weet je zeker dat ie hongerig is ik heb het ook gehad met mijn zoontje. deed 3 om 3 mengen en uit eindelijk overgegaan naar 6 hongerig maar nog bleef ie jammeren als zijn flesje leeg was zelfs nutrix erdoor bleef ie jammeren. uiteindelijk ben ik een week of 2 a 3 geleden weer comfort toe gaan voegen en geheel terug gegaan hiernaar en hij jammerd niet meer. was bij hem de zuig behoefte die niet bevredigt werdt het gaat nu stukken beter en hij jammerd niet meer zo na de flesjes. maar om op jou vraag terug te komen het mengen was goed te doen. suc6 ermee.

3. wendyd

wendyd Actief lid

5 okt 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    hoi, ja het is echt honger, want ik heb al uitgezocht of het zuigbehofte was, want dan gaf ik hem zijn speentje, maar die spuugde hij er weer uit omdat er niets uitkomt en zodra ik dan zijn flesje geeft, dan begint hij heel gulzig te lurken.

4. Hoi Wendyd

Kyan was dachten wij ook een hongerige baby! :(
    Als zijn flesje op was en bleef huilen boden wij hem ook meer melk aan en dit nam hij dan ook gretig, een speen moest hij ook niks van hebben!
    Wij mochten van het cb niet zomaar mengen maar eerst volhouden met het aantal cc dat hij dronk.
    of Kyan moest echt blijven huilen dan kreeg hij wat extra's!
    Zo zijn wij er dus achtergekomen dat Kyan stopt met huilen als hij een boertje heeft gelaten :)
    Dat duurt soms lang en soms kort! wij zijn nu zover dat dat ook bijna niet meer is en Kyan drinkt nu het normale aantal cc's voor zijn leeftijd :)
    Heb er ook geen idee van wat je zou kunnen gebruiken in plaats van met Friso extra te mengen...
    succes met de zoektocht

5. lauraroomer

29 jan 2007
    17
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Hoi Hoi,

Wij zitten met precies hetzelfde probleem. Damian krijgt nu nog 6x 135 cc. Na zijn fles blijft ie altijd nog ff lekker spelen totdat hij gaat gapen, dan leg ik hem in zijn bedje en gaat meestal wel slapen, maar hij komt altijd om de 3 uur en in het ergste geval al om de 2 uur. Zijn speen wil hij niet, want daar komt niets uit en het huilen gaat echt over in krijsen. We hebben i.o. met het CB geleerd om Damian in te bakeren, maar ook dit had echt geen resultaat. We hebben dit weekend nog aangekeken omdat we het inderdaad ook moesten aankijken, maar ga morgenochtend om 08:30 gelijk het CB bellen, want wij trekken dit allebei niet meer. Vandaag was het toppunt, van 08:00 uur wakker tot 18:00 uur met tussen de flessen door 1 a 2 uurtjes slaap.

's Avonds & 's nachts doet hij het wel goed en pakt ie hem om de 4 a 5 uur, maar dat kan haast ook niet anders, want hij is gewoon doodmoe, net als zijn pappa & mamma....

Ik hoop echt dat ik morgen van het CB de Friso Comfort met de Friso Extra mag gaan mengen en hou dit topic ook ff goed in de gaten, kijken of er inderdaad nog mensen met tips of ervaringen komen! Als ik morgen het gesprek heb gehad, laat ik je ook sowieso weten hoe Damian de proef op de som heeft doorstaan.

Je wilt toch alles proberen om je kindje te vrede te maken!

Groetjes,
    Laura

6. lauraroomer

29 jan 2007
    17
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Een boertje laten kan onze Damian wel, hij overtreft zijn eigen pappa af en toe..... :D :D :D :D

7. Ja boeren kan Kyan ook als de beste! :)
    maar duurt bij hem soms alleen heel lang! :confused:
    Als Kyan te snel na de fles weer een fles wilde, kreeg hij wat water te drinken.
    trapte hij natuurlijk niet altijd in!

8. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Wij hebben voor Yuri ook enige tijd de Comfort met de Extra gemengd en dat ging prima! Daar waar ie eerst om de 3 uur om een voeding van 200cc kwam, zaten er daarna gewoon 4 uur tussen de voedingen en ging ie 's nachts ook beter doorslapen.

Wij mengden 3 om 3. Voor de nacht gaf ik hem een hele fles Extra en de eerste in de ochtend een hele fles Comfort. En de overige 3 mengden we dus. Dat ging prima.

Ik had ook eerst het CB gemeld en daar kreeg ik allerlei vage adviezen, maar ondertussen zat ik wel steeds de tijd tussen voedingen te rekken met een ontroostbaar, huilend en hongerig kind en omdat zowel Yuri als ik daar niet bepaald vrolijk van werden, ben ik het gewoon zelf gaan mengen. Want Extra is niets meer of niets minder (ook niet qua calorien) dan Friso Normaal met wat rijstebloem erin, zodat ze wat langer verzadigd zijn.

Yuri is nu weer terug op volledige Extra voeding, omdat het poepen na verloop van tijd heel erg goed ging (een beetje te goed, LOL).
    Ik zou het gewoon mengen en even kijken hoe het gaat. Je kent zelf immers je kindje het beste, toch?

Deel Deze Pagina