Hipp flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Miracle1, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Mijn zoontje is nu 22 maanden en drinkt flesvoeding standaard 3 AH biologisch. Hier wil ik mee stoppen omdat ik heb gehoord dat AH biologisch niet aan de biologische keurmerk voldoet maar aan eigen regels.
    Nu wil ik overstappen op Hipp flesvoeding omdat dit wel biologisch is. Biobim was ook een optie behalve dat je daar 15,- voor een pak betaald en ik dit te veel vind worden.

Gewone melk is geen optie voor mijn zoontje aangezien zijn darmen daar (nog) niet tegen kunnen. Flesvoeding krijgt hij 's ochtends bij een papfles en 's avonds voor het slapen wat hij fijn vindt.

Nu weet ik dat Hipp in Nederland veel duurder is dan in Duitsland, het is voor ons niet mogelijk om zo even de grens over te gaan en een voorraad in huis te halen maar ik zag op de Duitse Hipp dat je het ook online kan bestellen. Ik moet me nog verdiepen in de betaling- en verzendmogelijkheden maar het klinkt op dit aantrekkelijk, er zit alleen 1 maar waardoor ik dit topic heb geopend;

In Nederland heb je deze flesvoeding; HiPP 3 Combiotik® groeimelk 12 maanden +
    Maar welke moet ik daarvan op de Duitse Hipp nemen, is dat deze; HiPP 3 BIO Combiotik vanaf 10 maanden of HiPP Kindermilch Combiotik vanaf 1 jaar? En weet iemand het verschil hiertussen?

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Je kan ook gewone halfvolle of volle melk geven. Nr 3 t/m 6 is commerciële onzin. Als je kindje goed gevarieerd eet dan zijn flessen overbodig. Je mag met 11 maanden al langzaam overstappen.

3. adi

adi Niet meer actief

In welke zin kan hij niet tegen koemelk? Kma zal het niet zijn want dan kon de gewone flesvoeding ook niet.

Mijn zoon had namelijk vergelijkbare klachten van koemelk, terwijl fv prima ging. Hij heeft van 18 mnd tot 3,5 jaar biologische geitenmelk gedronken. Deze is puur zonder bewerkingen (itt fabrieksgoedje poedermelk) en is een stuk milder dan koemelk. Geitenmelk bevat minder lactose, maar meer belangrijke vetten tov volle koemelk.

Is misschien een optie
    optie..

4. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Uhmmm weet je zeker dat het verhaal klopt over de regels van AH?
    Het voldoet aan het skal keurmerk, dat krijg je alleen als je aan de strenge regels voldoet, waar biologische voeding aan moet voldoen. Skal toetst dat ook.
    En helemaal bij opvolgmelk, de wet geeft je amper ruimte om eigen regels te hebben.

Niet gewoon een bakerpraatje van bedrijven/mensen die het enorme prijsverschil met andere bio merken willen verklaren?

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Als je de beginpost goed hebt gelezen dan weet je dat mijn zoontje niet tegen gewone melk kan, dit geef ik daarom dan ook niet aan hem.

Dank je, dat heb ik ook overwogen maar omdat ik zelf geitenmelk niet lekker vind niet meteen besloten te nemen. Zijn ontlasting wordt heviger en hij heeft meer last van zijn darmen vandaar dat ik dat probeer te vermijden.

Ik heb het gehoord van iemand die naar Radar/Kassa kijkt, die persoon heeft het in een uitzending gezien. Nu ging het niet specifiek over babyvoeding maar wel over de puur en eerlijk biologische lijn en daar valt de flesvoeding ook onder vandaar dat ik dit door heb getrokken.

Bedankt voor het meedenken, alleen jammer dat ik geen antwoord heb gekregen op de enige vraag die ik heb gesteld in de beginpost.

6. adi

adi Niet meer actief

Antwoord op je vraag: ik zou kijken naar de verschillen in voedingswaarde tussen die twee.

Ik heb Nederlandse merk gebruikt, maar ben blijven steken op kv nr3, omdat deze meer vitamines en vetten bevatte dan peutermelk. Mijn kinderen hadden dit ook nodig.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Volgens mij maakt het niet zo vreselijk veel uit, ik denk wel dat ik voor de 1 jaar variant zou gaan.

overigens gebruik ik uitsluitend HIPP potjes (als ik al potjes geef) dus ik deel je mening ;) De duitse regelgeving is een stuk strenger dan hier in NL ... en ik ben ik de gelukkige omstandigheid dat mijn ouders in duitsland wonen en dus voor mij regelmatig een voorraad meenemen. De yoghurt potjes zijn ook aan te raden (veel minder tot geen toevoegingen). Die laatste kan ik in NL niet vinden

8. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Dat is ook de reden waarom ik liever 3 geef in plaats van peutermelk. Ik dacht dat ik de overstap naar peutermelk wel zou moeten maken ivm leeftijd en behoeften maar dit is dus niet perse nodig?

Ik heb inderdaad ook gehoord dat Duitsland veel strenger is, in dit geval alleen maar beter! Ik twijfel dus voor het 1 jaar variant omdat ik vermoed dat mijn kindje ook de vetten en vitamines kan gebruiken van 3. Waarom zou jij voor de 1 jaar variant gaan?

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Omdat je het vergelijkt met flesvoeding 12+ ;) Dan zou ik dus gaan voor de 1 jaar variant, het verschil van die 2 maanden maakt dan ook niet uit.

10. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Bedankt voor de reactie.

Ik ben net bij de AH geweest en zag dat op de verpakking van de flesvoeding een logo staat voor biologische voeding. Hetgeen ik heb gehoord klopt dus toch niet waardoor ik besloten heb om die voeding gewoon weer te gaan geven.

11. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Het geen wat je hebt gehoord, klopt wel voor een deel hoor. Vorig jaar ofzo is een uitzending van radar geweest. Met de Puur&Eerlijk wek je al snel de illusie dat de producten natuurlijk en biologisch zijn bij consumenten. Daar ging de uitzending over. Veel producten zijn helemaal niet biologisch van het P&E merk, en sommige producten zitten vol met suiker, smaakversterkers, e nummers etc, niet zo heel puur dus.

Niet op alle P&E producten staat ook het bio keurmerk. Fijn dat het bij de melkpoeder wel is, scheelt een hoop geld!

12. adi

adi Niet meer actief

Peutermelk is in praktijk niks anders dan gewone koe poedermelk aangevuld met vitamines en veel suiker. Het bevat zelfs minder vetten dan volle koemelk.
    Kv 3 bevat veel meer voedingsstoffen, omdat kv dan nog echt voeding is. Vanaf 1 jaar is melk drinken, geen eten, er wordt verondersteld dat het kind zijn voedingsstoffen uit gewone voeding haalt.

Bij een gezonde dreumes klopt dit overigens gewoon, ik weet niet waarom jouw kind aanvullende voedingsstoffen nodig heeft uit kv? (ik had bijv extreem prematuren die heel wat groei moesten inhalen, vandaar langer kv)

13. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Bedankt voor je bericht, heb ik het toch goed gehoord alleen gelukkig niet mbt de flesvoeding.

De consultatiebureau vond mijn zoontje nog erg tenger gebouwd vandaar dat ze aanraadden om langer flesvoeding te blijven geven, vooral omdat hij last kreeg van zijn darmen door gewone melk. Dit is met gewone voeding al goed bijgetrokken waardoor hij goed bij trekt maar omdat hij wel graag melk drinkt wil ik door zijn darmpjes liever flesvoeding geven ipv gewone melk. Daarnaast dacht ik dat peutermelk te vergelijken is met halfvolle melk en baby melk met volle melk waardoor ik liever het laatste geef.

Deel Deze Pagina