Vandaag is mijn moeder met mijn meisje naar het consultatiebureau geweest. Ik kon niet zo snel vrij krijgen van mijn werk (ik had eigenlijk 2 weken geleden alweer moeten beginnen oops, brief niet gezien, en zij ook vergeten per mail door te geven) Dus we hadden een paar vragen opgeschreven. Een van de vragen die we hadden, was of we het goed deden met het voeden dan wel het schema. Nu heeft de consulente tegen mijn moeder gezegd dat ze de nacht toch wel erg lang vindt en dat de laatste fles met een uur opgeschoven zou kunnen worden. Ons schema is 5 x 180/6 07.00u 11.00u 15.00u 19.00u 22.30u Zij slaapt dus van 20.00u tot gemiddeld 07.00u, met nog een fles om 22.30u, en na de 07.00u fles gaat ze weer naar bed tot 10.30u. Is dit nu zo lang? Vicky groeit zeer goed, ze weegt nu 5545 gram en is 62 cm lang. Op deze manier weet ik tenminste zeker dat ze genoeg slaap krijgt, en ze komt 's middags wel eens eerder om een flesje, maar dat is omdat het een spartelaartje vanjewelste is! Ja, dan verbruik je nu eenmaal meer energie dan wanneer je slaapt. Ik wordt er nu wel een beetje onzeker van, hoor. Advies, iemand?
Volgens mij is er helemaal niets mis met dat schema. Toen ons ventje zo oud was hadden wij precies hetzelfde schema, alleen kreeg hij toen 5x150/5 (maar hij is ook geen grote eter). Rond 20.00 uur naar bed, rond 23.00 uur nog een flesje, gelijk weer verder slapen tot ongeveer 7.00 uur en daarna was hij vaak een klein uurtje wakker om vervolgens weer tot 11.30 te gaan slapen. Zolang ze goed groeit en lekker eet is er volgens mij niets aan de hand. Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere kindje. Gewoon je eigen gevoel volgen...
Als je meissie overdag veel wakker is dan is het toch niet zo vreemd dat ze 's nachts en 's ochtend wat meer slaapt?? het consultatiebureau heeft een adviserende functie dus als jij je goed voelt bij hoe het nu gaat dan moet je gewoon zo doorgaan, elk kind is tenslotte anders! Het belangerijkste is dat jij en je dochter er goed bij voelen.
Bedankt voor de reacties dames! Ik werd eventjes zo onzeker. Ik verander niets aan het schema, Vicky is er nu goed aan gewend, en ze doet het goed hierop.
Het doorsnee regeltje is: evenveel uren tussen de flessen als het gewicht in ponden. Jullie meid is nu 11 pond, dus max 11 uur tussen de flessen 's nachts. En dat haal je zo prima. En als ze het verder ook goed doet, dan zou ik me er zeker geen zorgen over maken (maar het CB doet gekke dingen met moeders )
Ik vind het ook een prachtig schema. Onze meid krijgt ook om 23.00 uur de laatste voeding en wordt dan rond 8.00-8.30 uur wakker. En das al vanaf dat ze een maand of 2 is. Ze weegt trouwens ook minder dan jullie meid (schat zo'n 5300 gram, bij 63 cm).. En ze doet het ook prima. Tis toch een heerlijk schema en jullie meid doet het prima..!! Niet onzeker worden hierover hoor..
Ik schuif die onzekerheid nu aan de kant! ..... schuif! Zo. Over een maandje of twee kijken we wel weer verder qua voeding.
Prima schema hoor. Wij hadden ook van die "lange" nachten op die leeftijd en overdag sliep hij ook nog eens bij na de hele dag door. Laat dat mens lekker zeuren, je hebt een prachtig schema. Ik denk dat menig moeders van dit schema dromen.
Misha sliep vanaf dat ze 2 weken oud was al door van 23.00 uur tot 7.00 uur. Ze was bij de geboorte 4200 gram. Wel even overlegt met het cb. Maar omdat ik er echt geen druppel melk in kreeg (borstvoeding) 's nachts, mocht ik haar zelf laten komen met maximaal 8 uur tussen de laatste en eerste voeding..En die tijd hield ze er zelf keurig tussen... Jou kindje is 3 maanden en heeft een prachtig schema, ik snap niet zo goed waarom de consulente dat niet vond?
Ik snapte dat ook niet, maar ja ik houd me gewoon aan dit schema. Hier kunnen wij beiden goed mee overweg. Ze is een lekkere baby, die nu eindelijk wat gevulder geraakt. Ze was zo klein en iel de eerste anderhalve maand. Nu draagt ze maatje 62-68 sinds een paar weken.