Teveel schepjes voeding in fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by Chanmom, Nov 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chanmom

Chanmom Nieuw lid

Oct 26, 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er net achter gekomen dat mijn schoonouders dachten dat er 8 schepjes voeding in de fles van 180cc water moest ipv 6!😳
    Elke zaterdag is me dochter van 3 maanden bij mijn schoonouders, en nu heeft ze waarschijnlijk al een par zaterdagen teveel schepjes in haar voeding gekregen. Ze dronk haar flessen ook niet leeg. Ze heeft wel al bijna 2 weken last van diarree, maar dat is maar 1 luier per dag. Ben gisteren bij de HA hiermee geweest en we moeten maandag ontlasting na laten kijken. Ze komt verder niet ziek over.

Ik heb hier van geleerd dat ik alleen nog maar afgeschepte poeder meegeef in het poedertorrentje, maar ik maak me nu zorgen of dit niet erg kwaad kan!

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Het zal niet zoveel kwaad kunnen, het is alleen wat meer belasting voor de darmen en nieren omdat ze dan waarschijnlijk te veel schepjes op een dag heeft gekregen.
    Maar als ze haar flessen niet leeg dronk, dan valt het misschien wel mee qua hoeveelheid schepjes.

Ik zou me niet te veel zorgen maken! Wellicht krijgt ze ook maar 2 flessen daar en de rest thuis?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik denk dat het wel meevalt hoor..

Teveel poeder geeft belasting op de niertjes, maar als ze de flessen niet leegdronk heeft ze misschien maar 6 of 7 schepjes gehad.. En die grens van een max 30 schepjes per dag is niet zo streng als het om een keertje uitschieten gaat. Ze vallen echt niet om van eens 32 schepjes.. Maar je moet niet dagenlang 40 schepjes gaan geven ;)

Mijn oudste was een hongerlapje, en in overleg met Nutrilon en het CB zaten we toch af en toe op een 6e fles. Dan zaten we eens in de 3a4 dagen ruim over de 30 schepjes.. Het is geen vergif, je moet het alleen niet overdrijven. Mijn zoon heeft er in ieder geval niks aan overgehouden..

4. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Kan totaal geen kwaad hoor.
    Je gaat er nog wel wat makkelijker in worden.
    Onze dochter wilde alleen nog maar een papfles met 6 schepjes melk 2 schepjes rijstebloem vanille en 1 schepje pap biscuit.
    Was het net iets anders dan dronk ze hem niet op.

Echt kan geen kwaad.

Share This Page