Lisa doet soms zo lang (of met even pauze ertussen) over dr fles dat hij ondertussen alweer helemaal koud is, mag je hem dan weer opnieuw opwarmen? (ik gebruik afgekoeld gekookt water en dat warm ik dan weer op in de magnetron) En dan nog een vraagje, mijn kraamhulp maakte steeds voor 3x tegelijk voeding klaar, dus water koken, voeding erbij en in de koelkast zetten en dan opwarmen wanneer je het nodig hebt, maar ik d8 eigenlijk dat je die voeding niet in de magnetron mag opwarmen, en het dus erna erbij moest doen?
je mag een fles terug opwarmen maar wel binnen het uur en 1keer opnieuw wat betrefd meerdere flessen maken zijn de meningen hier verdeeld, ikzelf maak voeding klaar voor 12 uur ( scheelt enorm veel tijd ook voor me mits het er 2 zijn die ophetzelfde moment eten) maar deed dit vroeger voor mijn 2 oudste ook. zelfs op pediatrie doen ze dit maar er zijn ook cb's die aanraden fles per fles te maken i.v.m. vorming van bacteries. ben persoonlijk van mening dat als je de flessen klaarmaakt en dadelijk in de ijskast zet de vorming van bacteries geen probleem vormt ( je moet ze natuurlijk niet een uur op het aanrecht laten staan) maar dat is mijn mening natuurlijk, denk dat je dit beter voor jezelf uitmaak wat je ermee doet
Ik maak gewoon per voeding klaar. Nova deed in het begin ook zo lang over de fles. Dan zette ik 'm binnen die voeding gewoon weer even in de magnetron. Binnen het uur mag dat geloof ik.
ik zette fles bij verwarming , weet niet of dat mag , maar bleef even warm dus , idd binnen een uur moest het op ik maak ook altijd flessen klaar voor 12 uur of meer soms , 3 flessen heb ik die maak ik gewoon klaar met poeder en alles zet in koelkast en onze zoon is 4 maanden nog nooit ziek of iets apart gemerkt
bij mij op de verpakking staat dat je de fles maar 2 uur in de koelkast mag bewaren en dat je hem niet 2 keer mag verwarmen
Een vriendin van mij maakte vroeger een hele kan klaar voor de hele dag en zette dat in de koelkast. Ze roerde niet zodat de eerste fles met melk uit de kan waterig was en de laatste heel dik. Daar sliepen ze dan lekker op zei ze Dat is alweer vier jaar geleden en de voorschriften waren toen anders. Ze heeft wel een gezond ventje die nergens last van heeft, maar ik durf dat niet te doen zo. Ik maak ook per fles klaar en heeeel soms verwarm ik halverwege de fles nog even 5 seconde op, maar liever niet.
En als je nu een flinke kom met goed warm water bij je zet als je haar de fles geeft? Dat deed ik heel in het begin bij Elian ook toen hij pasgeboren was en heel erg 'sloom' was. Dan zette ik het flesje even in de kom met water tussendoor, dan werd het niet zo snel koud en had hij even tijd om 'bij te komen' of wakker te worden.
Moet het eigenlijk persé weer warm? Ik heb Demi weleens gewoon afgekoelde voeding gegeven (binnen het uur, dat wel) en dat dronk ze dan niet minder smakelijk op....
het hoeft niet lexie maar dat hangt er van af denk ik hoe gemakkelijk je kind is bv de mijne kunnen bijna koud hun flessen met smaak leegdrinken maar het zoontje van mijn vriendin drinkt zijn fles niet meer vanaf de moment ze niet warm genoeg meer is
Hier nog een. wendy drinkt haar flessen gewoon koud als we die zouden geven maar het zoontje van mijn nicht die drinkt zijn flessen echt niet meer als het te veel afgekoeld is/ Het is ook maar net hoe je kindje is en of ze er geen krampjes van krijgen als het te koud is. En je mag je flesje gewoon binnen het uur opwarmen in de magnetron hoor. Dat maakt niet uit. Als je maar binnen het uur blijft en het daarna weg gooit want dan mag het niet meer.
Dus als het binnen het uur is dan mag het gewoon voor de 2e x de magnetron in, das mooi Thx allemaal!
wij maatken de eerste 2weken ook de voeding voor de hele dag klaar. in een afgesloten kan in de koelkast. was zelfs een tip van de kraamverzorgster. vooral makkelijk omdat je de eerste dagen per 10cc omhoog gaat en dat dan weer lastig is om per fles te maken. nu doen we het gewoon per fles. we hebben een fles met gekookt water in de koelkast staan en dat gaat prima. ben wel blij om te lezen dat je de fles binnen een uur nog een keer mag opwarmen. alyssa laat soms redelijk wat staan en dan ligt ze soms na een half uur te smakken en heeft ze vervolgens snel weer honger. ga dus een keer proberen of ze het laatste beetje dan alsnog wil. wie weet slaapt ze dan wat langer. liefs doris
het hoeft zeker niet perse warm! Je mag het ook gewoon koud geven. Ik doe er ook niet moeilijk om en Ymke drinkt het ook gewoon als het afgekoeld is.
Ik maak de flessen in twee etappes: 's ochtends na voeding 1 maak ik 3 flessen klaar (voedingen 2 t/m 4), en 's avonds maak ik de flessen 5 en 1 (voor de volgende ochtend) klaar. Nooit problemen mee gehad. Ik schud de fles wel nog een keer goed, zowel voor als na het verwarmen in de magnetron. En ik gebruik Bar-le-duc water, hoef dus geen kraanwater te koken en vervolgens af te laten koelen. Veel makkelijker en mag ook gewoon.