fles per keer klaar maken of meerdere voedingen ?

Discussie in 'Voeding' gestart door diaantje26, 30 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaantje26

12 mei 2006
    66
    0
    0
    Hai allemaal,

ik heb een vraagje, mijn mannetje drinkt nu rond de 110/120 per fles en ik geef Friso Extra ......mijn kraamverzorgster maakte altijd 's-ochtends meerdere voedingen in een kan....zo kon je de voeding gelijk tot de aantal ml in de fles doen.......
    Maar op het pak van Friso staat dat je de fles per keer moet klaar maken....maar dan gooi ik per keer zo rond de 20 ml weg...en dat vind ik best zonde :oops:

Zouden jullie het toch per fles klaar maken of meerdere voedingen tegelijk ?

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Toen Britt nog niet naar de créche ging (bij de créche willen ze geen klaargemaakte voeding) maakte ik altijd een kan.

Volgens mij mag je het 1 dag in de koelkast houden, en het is net zo makkelijk hé?

3. diaantje26

12 mei 2006
    66
    0
    0
    Ja inderdaad.....ik vond het in mijn kraamweek wel makkelijk maar omdat er op het pak van friso stond dat het per fles moest ben ik gestopt om het in een kan te maken.......ik vind het moeilijk want ik wil natuurlijk ook niet dat mijn ventje ziek wordt omdat ik het zonde vindt om voeding wegtegooien

4. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    vroeger mocht je de voedingen voor 24 uur van tevoren maken, maar omdat er dingen echt fout zijn gegaan (je hebt meer kans op bacteriegroei en daar zijn enkele baby's heel ziek van geweest), adviseren ze nu per voeding klaar te maken.
    Ik zet wel flessen met gekookt afgekoeld water in de koelkast (elke dag vers water). Als Deniz begint te pruttelen, kook ik in de waterkoker ook wat water . Die 2 meng ik en dan heb ik vrij snel handwarm water. Na toevoeging van de melk gooi ik inderdaad een aantal ml. weg totdat ik 120 heb (zoveel drinkt hij nu).
    Die paar ml wegen niet op tegen het risico van de infectie!

5. diaantje26

12 mei 2006
    66
    0
    0
    Hoi cimbomlu,

ja inderdaad....maar dan vind ik het toch raar dat mijn kraamhulp een hele kan voor 24 uur klaar maakte.....ik heb dat namelijk ook gelezen over die bacterien....vandaar dat ik ging twijfelen !
    nou ik neem dan maar geen risico......liever een paar ml weggooien dan een ziek kindje !

6. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Precies! Om deze reden mogen ouders bij mij het werk (KDV) geen kant en klare flessen meer mee geven, maar doen de meeste dat d.m.v. torentjes met poeder.

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Kan je ook niet de nachtvoeding van te voren klaar maken?
    Tijn krijgt 4 uur na zijn avond voeding voeding, en moet zeggen dat ik het een hoop gedoe vind snachts, vooral omdat meneer al huilt als ik erachter kom dat hij wil eten!
    Ik heb ook gelezen dat het per keer moet, dus nog niet gedaan, maar vroeg het me af!
    En zowel, wat doen jullie dan? De gemaakte voeding in de magnetrom opwarmen ofzo?

kus miek

8. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Mijn kraamverzorgster maakte ook meerdere voedingen klaar in een keer.
    Ik moest ook steeds wat beetjes weggooien.
    We zijn daarna gewoon per voeding gaan klaar maken.
    Vond ik ook een stuk fijner

9. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    he hoe maken jullie je voeding nu klaar... hoezo gooien jullie voeding weg ik snap er niks van?
    Ik doe gewoon de juiste hoeveelheid water in het flesje (bijv. 120) even opwarmne in de magnetron, dan de juiste hoeveelheid voeding erbij en klaar is je flesje?! Ik doe altijd van die melkbusjes vullen met de juiste hoeveelheid schepjes voeding zodat ik dat ook altijd klaar heb staan en er zo bij kan gooien. En ja ik gooi ook wel eens wat weg, maar dat is dan het restje wat erover blijft wat Indy niet opkrijgt..maar ik gooi niks vantevoren weg.

10. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    als Deniz 120 ml voeding mag, betekent dit niet de hoeveelheid water, maar de hoeveelheid voeding. Dus 120 water + aantal schepjes, maar de schepjes hebben ook een volume, dus ik kom uit op ongeveer 135 ml. Zodoende gooi ik 15 ml weg om uiteindelijk 120 ml melk te geven. Zo hoort het officieel, anders geef je dus meer voeding dan 120!

Zodra Deniz begint te pruttelen, ren ik naar de keuken om zn melk in orde te maken. Ja, het is nooit zo snel als borstvoeding ;) , maar ach, die paar minuutjes moet hij maar accepteren hoor.
    Ik heb dus afgekoeld gekookt water in de koelkast staan, kook even in de waterkoker snel ook een hoeveelheid water, mengen tot de juiste temperatuur, melk erbij en klaar is kees.

11. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Nou sorry hoor maar zo heb ik er echt nog nooit van gehoord...ik denk dat het je dan verkeerd is uitgelegd hoor want zo werkt het echt niet...als je kindje 120 cc voeding mag is het dus 120 cc water en dan de voeding er nog bij. Dan is het inderdaad ong. 135 cc. Zoals jij het doet heb ik echt nog nooit van iemand gehoord en ik heb echt heel veel baby's in mijn omgeving. Ze stoppen niet voor niets zo'n handig maatschepje in het pak FV en zetten er ook niet voor niks een hoeveelheid water bij...anders hadden ze hele andere maatstaven genomen want zoals jij het dus doet dan moet je nog het helemaal zelf gaan zitten uitvogelen...je maakt het jezelf zo alleen maar moeilijk. En al zou je het wel doen op jouw manier dan zou ik het nog alsnog niet vantevoren weggooien maar gewoon kijken wat ze opdrinkt...kun je altijd nog een restje weggooien als ze dat niet opdrinkt...ze drinkt echt niet meer als ze kan..

12. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Cimbomlu ik doe het ook altijd zoals MissX en ik heb er ook nog nooit van gehoord dat je precies 120 voeding moet geven.
    Ik geef zelf altijd 10cc extra water omdat zijn ontlasting dan niet hard word,dus ik maak een fles van 220cc water en doe daar dan 7 schepjes voeding bij.

13. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ja dat doe ik ook nog eens die 10cc extra...

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Maar hoe maken jullie de nachtflessen klaar? Kan je ook gewoon gekookte water in een thermoskan bewaren en dat gebruiken?

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Als je de aanwijzing op het pak Friso goed leest staat daar ook: 120 m water + 4 schepjes voeding = 135 ml voeding. Dat is de aanbevolen hoeveelheid bij een bepaald gewicht. Weet even niet meer welk gewicht want Jarissa krijgt al meer. Ik maak altijd per fles klaar. Is een hele kleine moeite en ik weet zo zeker dat de voedingswaarde optimaal is en de kans op bacterieen het kleinst. Ook 's nachts ging dat prima. Zodra ik wat hoorde klein beetje water in de magnetron tot het kookt, koud water erbij, voeding erbij en klaar. Kost nog geen 2 minuten. Toen ze kleiner was had ik wel gekookt en afgekoeld koud water in de koelkast staan. Nu krijgt ze gewoon kraanwater.

16. diaantje26

12 mei 2006
    66
    0
    0
    nou ik kreeg telefonisch te horen van het cb dat wessel nu 6 flessen van 110 ml mag hebben......en op het pak van friso staat 90ml water + 3 schepjes is 100 ml voeding en 120 ml water + 4 schepjes is 135 ml voeding............en ik kom dus niet op die 110 van het consultatiebureau uit.........vandaar dat ik de vraag stelde.....

17. keizerin

Ik zou gewoon 90cc geven als hij meer honger heeft kan je altijd bij maken.
    En ik kijk nooit hoeveel voeding het bij elkaar is(water+voeding)

En leuke naam heeft je zoontje ;) :)

18. diaantje26

12 mei 2006
    66
    0
    0
    hai vales,

ja inderdaad dat kan ook nog.....en ik moet toch woensdag naar het cb dus dan vraag ik hun ook nog ff wat de bedoeling nou is van die 110 ml !

Ja hhihihi ik las ook net jouw banner ! ik ben het er helemaal mee eens dat wessel een leuke naam is hihih :D :D

19. keizerin

Ik denk dat ze die 110cc alles bij elkaar bedoelen(water+voeding)

20. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik maak ook per flesje klaar.
    We hebben gekookt afgekoeld water in de koelkast.
    ff oppiepen in de mag, poeder erbij en klaar.
    Zo gebeurd

Deel Deze Pagina