Het is nu al een paar keer voorgekomen dat ons mannetje lekker doorslaapt Snachts. Rond 19.30uur krijgt hij ze laatste fles en afgelopen nacht heb ik hem om 4 uur wakker gemaakt voor ze fles, deze dronk hij niet eens helemaal op hij was zo weer in slaap. Ik weet dat er 10uur Snachts tussen mag zitten met zijn leeftijd(5weken) en gewicht maar ik vind dit zo'n groot verschil in eens met 5-6uur slapen de andere nachten. Zouden jullie je kleintje al door laten slapen 10 uur als ze dit doen? Ons mannetje doet het verder prima, drinkt overdag elke 3-4uur is absoluut niet sloom en groeit goed!
Als dit de eerste keer was dat hij zo lang slaapt had ik hem ook wakker gemaakt (bij onze dochter ook wel eens gedaan). Maar als hij goed helder wakker werd, zou ik het vannacht wel aandurven die 10 uur ertussen te laten. Maar dat zou ik dan ook wel lang genoeg vinden. Maar wel heerlijk hoor, kun je zelf ook lekker lang slapen!
Mijn dochter sliep vanaf 6 weken door... weliswaar van 22 tot 6, maar toch. Ik heb haar nooit wakker gemaakt 's nachts. Dat je mannetje de fles niet leegdrinkt geeft aan dat ie nog geen honger heeft. Ik zou een keer laten doorslapen en kijken hoe hij reageert. Begint het onderlipje te trillen en vladderen met de handjes? Dan misschien om 22 uur een kleine fles geven en daarop laten doorslapen?
Vannacht kwam meneer vanzelf weer na 7 uur dus ook heel netjes en toen dronk hij de fles wel bijna leeg. Ik heb hem in het begin wel gewekt s'avonds nog voor een fles maar heb dan echt het gevoel dat ik hem uit ze diepe slaap haal en dan komt hij tussen 1-2 uur weer en blijft hij een beetje spoken snachts. Sinds ik de late fles weglaat slaapt hij veel beter, het is nu alleen nog een beetje verschillend per nacht, de ene keer 6 uur dan weer 7 uur en soms maak ik hem na 8 uur dan maar wakker. Maar mag geloof ik niet klagen met een baby van 5 weken