hoi hoi, Wij gaan volgende week naar ponypark slagharen en zit nu al te bedenken hoe ik dat allemaal moet doen met voedngen. En dan vooral met het schoonmaken van de fles. Owen krijgt forte voeding + nutriton erdoor dus kleeft altijd aan de binnenkant en spoelt niet zo makkelijk om. Hier thuis leg ik het altijd in een sopje of spoel het af met heet water. Maar daar zal ik die gelegenheid wel niet hebben om te doen. Dus hoe moet ik nou de fles schoonmaken na een voeding?
IK geef Friso Comfort (zit ook jhbp in) en ik was hem 1x per week af en de rest van de dag spoel ik hem om. Ik doe dan water in de fles gelijk na gebruik dop erop en keihard schudden en dat net zolang tot alle melkresten weg zijn. Dan spoel ik hem af met heel heet water en dan nog eens met koud droog hem af en klaar
oja was vergeten te zeggen dat ik een Dr Brown fles gebruik. Dus daar zit ook nog zo'n lang ventielding in.
jawel zou wel kunnen maar heb er maar 2. Weet niet hoe lang we precies wegblijven he. Je weet ook niet of we pech krijgen onderweg ofzo. Ben het liefste op alles voorbereid
Gewoon met koud water dan maar, vullen en hard schudden tot het meeste weg is. Zo erg is het nou ook weer niet dat ie misschien wat restjes oudere voeding meekrijgt.
Nee joh, dat is niet erg. Maar wat je ook kan doen is gewoon een thermoskan met gekookt water meenemen. Hiermee kan je zowiezo al het flesje maken (een derde gekookt water, aanvullen met koud en dan de voeding erbij), maar ook de fles erna omspoelen.
ik zou idd. met koud water omspoelen, bijv. aan de wastafel bij een toiletgebeuren en dan bijv. naar een eetgebeuren gaan en vragen of ze het willen omspoelen met heet water. Ik ben zelf nog nooit naar slagharen geweest, dus ik weet niet wat er allemaal is, vandaar mijn *gebeuren Ik ben zelf op restaurant geweest (haha duh) en heb het op die manier gedaan.
Neem een handje ongekookte rijst of elleboogjesmacaroni mee. Als je kind de fles leeg heeft, dan doe je een eetlepel rijst in de fles en je vult de fles halfvol met koud water. Dan schudt je de fles heel goed en je gooit 'm leeg. Daarna spoel je de fles even om met heet water (kun je gewoon in het restaurant vragen).
Gewoon daar in een restaurantje de fles (laten) opspoelen, desnoods met koud water. Is niet erg als je kindje een keer wat oude voeding meekrijgt..! Fijne dag!
De flessen blijven idd vies met die jbpm. Ik kreeg de ook niet schoongespoelt. Als ik een dagje wegga neem ik voldoende flessen mee. Ik heb er 6.