vraagje hoeveelheid melk

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door susanne85, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    #1 susanne85, 17 jul 2010
    Laatst bewerkt: 17 jul 2010
    hallo allemaal

ik heb ff een vraagje over de hoeveelheid melk die mijn zoontje van 12 dagen drinkt op een dag

hij is geboren met 36w 1 d en dus nog een prematuurtje.

ik hou nog steeds bij hoeveel melk hij per dag binnen krijgt. gister was dat 435cc en vandaag moet nog blijken uiteraard. hij weegt een kleine 3 kilo( vorige week zondag was dat 2750 gram) en drinkt dus volgens de richtlijnen te wienig:( heb ik t zo mis qua voeding en bang zijn dat hij afvalt of heeft t gewoon tijd nodig want omdat hij een prematuurtje is valt hij steeds na 5 a 10 min in slaap tijdens de fles.

13.45 uur heeft hij 35 cc op en die voeding ervoor van 10.45 uur 70 cc dus het schommelt heel erg met wat hij op krijgt per fles.

wie helpt mij uit mijn onzekerheid vandaan en doe ik t wel goed??:)

bedankt alvast ;)

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    niemand??:(

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hebt kleine en grote drinkers dus 'te weinig' ken ik niet... De richtlijn is 150-180ml per kilo lichaamsgewicht. In het geval van jouw zoontje dus 450 ml en gezien het feit dat hij prematuur geboren is, doet hij het dus helemaal niet slecht! Goed zelfs.

Kijk eens met welke fles/speen hij het beste drinkt. Zorg ervoor dat je kindje goed wakker is voordat je aan een voeding begint en geef elke 3 uur een voeding (overdag). Neem vooral je tijd voor een voeding en ga anders eens naar een weegspreek uur of huur een weegschaal voor je eigen gemoedstoestand maar volgens mij doet je kindje het prima hoor! (en dus mama ook!)

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als je uitgaat van de richtlijn van 150cc voeding per kilo lichaamsgewicht zou 435cc idd iets te weinig zijn. Lijkt je zoontje verder wel tevreden en groeit hij wel goed? Zo ja, dan zou ik me er niet al te druk om maken. Sommige kindjes zijn nou eenmaal grotere eters dan anderen. Mijn dochter bijv. heeft eigenlijk altijd zo ongeveer aan de max gezeten van wat ze mag en ze krijgt dan ook nog Forte voeding omdat ze zo hongerig is.

Als hij tijdens de fles altijd in slaap valt zou je eens een speen met een wat groter gat kunnen proberen, zodat het hem niet zoveel moeite kost om te drinken.

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    bedankt voor jullie reacties. ;) doet me goed om te lezen. gisteren zat hij op 465 cc in totaal dus dat deed me al gelukkig stemmen:) mijn zus had m al een paar dagen niet gezien en vond dus dat hij gegroeid was dus hij komt wel aan. en een weegschaal huren is inderdaad een goed idee omdat t spreekuur voor mij best ver weg is( 5 kilometer en dat moet ik lopend doen)

6. jojo22

jojo22 Lid

4 aug 2006
    40
    0
    0
    ik heb ook een weegschaal gehuurd destijds,vond het wel makkelijk, wist ik in ieder geval dat ze aankwam.ook mijn kindje is met 36 weken precies geboren en dronk in het begin ook minder als de ''richtlijn''. toen ze zo'n 8 tot 10 weken was dronk ze juist heel veel bijna 900 cc ..erg veel dus, nu weer gezakt tot 750 cc ze is nu 4 maand bijna.
    babies drinken net zoveel ze kunnen en de 1 meer als de ander...en een prematuurtje is ook nog niet helemaal ontwikkeld qua organen, dat zei het cb tenminste tegen mij..dus niet zo gek dat ze in het begin niet zoveel drinken

Deel Deze Pagina