Mijn kindje is nu 5 maanden oud. Sinds aantal weken is ze druk met kluiven/sabbelen op van alles en nog wat. Dus ik dacht er zitten wellicht tandjes te werken ? Ik zie nog niets, moeilijk zien ook bij zo'n druk kindje. Wat me wel op valt is dat ze vorige week 1x een vreemde luier had, er zaten schimmelgroenkleurige vlokjes/draadjes als ontlasting in, niet heel veel, rest was vocht van plasje. Nu heeft ze wel sinds deze luiers meer dunne borstvoedingspoep dan anders, echt soms tegen waterdun aan en zoals net weer wat slijmerig. Kan dit met de tandjes te maken hebben ? Buiten dat ze meer doet huilen op gezette tijden is ze net als anders. Wat ze wel doet, ook sindsdien, is zich op haar zij trekken en dan overstrekken zeg maar en hard huilen alsof ze echt pijn heeft, zou dat van haar darmpjes ook kunnen zijn ? Verder valt me op dat het net is alsof ze haar hoofd af en toe minder kan ophouden dan anders, gaat als zij op haar buik ligt vaker met hoofdje naar opzij en legt het neer. Ook rust ze zo met haar hoofdje meer op mijn schouder. Andere momenten doet ze het weer heel goed ?
Hoi, Bij het doorkomen van tandjes heb je meestal te maken met wat "zure" onlasting-luiers. Ook wat dunnere poep kan. Maar het kan ook wat anders zijn. Zoals ik je verhaal lees zie ik geen probleem. Dat ze de ene keer het hoofdje goed rechtop houden en de andere keer niet is normaal. Ook daar geen zorgen over. Ilja