vraag over ontlasting bij flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door heppiedepeppie, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Mijn zoontje heeft sinds een paar dagen in mijn ogen erg dunne ontlasting. Ik weet dat ontlasting heel variabel in kleur en vastheid kan hebben, maar vanmorgen was het weer erg 'dun' voor mijn gevoel. Dit is overigens niet bij elke luier, soms is het ook veel dikker.

Als ik de luier op zijn kop zou houden zou het er uit lopen en het ziet er ook wat slijmerig uit. Is er dan sprake van diarree? Of is dit normaal? De kleur is overigens een beetje okergeel. Het blijft nog wel binnen de luier zitten (gelukkig maar!).

Ik gebruik in iedere fles één schep Nutriton, maar dat doen we al 3 weken en eerder heeft hij geen dunne ontlasting gehad.
    Overigens laat hij ook ontzettend veel scheetjes, vooral tijdens en na de voeding. Soms zo hard alsof het een volwassen vent is :$. En soms ook continue tijdens het drinken.

Is dit normaal en hoef ik me geen zorgen te maken, of zou dit toch een reactie op iets kunnen zijn?

Overigens las ik net op internet dat als je flessen in de vaatwasser wast, je ze toch iedere dag moet uitkoken. Dat deed ik niet:), zou het daar aan kunnen liggen??

2. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hier de ontlasting exact hetzelfde als wat jij omschijft. danley heeft wel altijd wat last van zijn darmen gehad.
    ook die scheten zijn hier niet normaal!!!

en flessen uitkoken doen wij 1 keer in de week.

groetjes sabrina

3. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Heb jij er wel eens naar laten kijken door het consultatiebureau of een huisarts? Ik moet vanmiddag naar de Kinderarts, dus dan vraag ik het sowieso wel even na. Mijn moeder zei dat ik de luier mee moest nemen vanmiddag.

Overigens heb ik hem verschoond om 8 uur vanmorgen (na die luier dus) en tot nu toe is de nieuwe luier kurkdroog, ook geen urine.
    Hij heeft wel dinsdag zijn eerste prikjes gehad maar ik neem aan dat dit daarop nu geen reactie meer is....

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het zou heel goed een darminfectie kunnen zijn.
    Als je flessen elke dag op 70 graden wast in de vaatwasser (van te voren goed schoonborstelen, dan hoeft uitkoken niet. Ze worden niet gesteriliseerd, maar wel gepasteuriseerd, wat betekent dat bacteriën onschadelijk gemaakt worden.

5. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ons vaatwasprogramma staat standaard op 45 graden, dat is dan denk ik niet warm genoeg?
    Ow als het komt omdat ik de flessen niet goed schoonmaak kan ik mezelf wel wat doen!
    Ga ze meteen uitkoken!

p.s. zou ik die luier mee moeten nemen naar het ziekenhuis? Of heeft dat geen zin?

6. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    je kan hem eventueel meenemen en laten zien. dat ik laatst bij de kinderarts was voor controle had danley net gepoept en wilde ik het ook vragen maar zag er niet verontrustend uit zei zij.

succes laat je even weten wat ze gezegd hebben.

groetjes sabrina

7. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

onze zoon heeft juist sinds we op kunstvoeding zijn overgegaan steeds last van verstopping. het gaat dan een paar dagen goed en als hij dan een dag niet poept kan je hem wel helpen want anders spuugt hij zijn volledige flessen uit tot hij gepoept heeft.
    Ik ga het consultatiebureau binnenkort ook even bellen want heb wel eens begrepen dat ze dan wel eens zonnebloemolie door de fles adviseren tot alles weer 'goed' loopt.

Als ik jou was zou ik de luier ook meenemen hoor. dan kan hij het zelf zien.
    Is je kindje erg verkouden? Misschien dat het slijmerige daarvan komt.

8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    vanmiddag even bij de kinderarts geweest, heb de luier meegenomen, ze heeft wel even gekeken maar zei dat 1 zo'n luier nog niet verontrustend was. Hij had al wel weer goed geplast. Het kon ook nog van de Nutriton zijn zei ze. We moesten het in de gaten houden en anders naar de huisarts.

Deel Deze Pagina