Vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Emmely, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmely

Emmely Niet meer actief

Mijn dochter heeft de eerste 3 en halve week borstvoeding gehad waar ze niet genoeg van groeide. Nu sinds bijna een week over op flesvoeding. Ik ben gestart met kleine beetjes om te proberen. Ze spuugt er best wel van. Kleine beetje is normaal volgens mij. Maar toch zeker wel 1 keer op een dag spuugt ze veel. Wat moet ik daarmee? Is dat normaal? Daar komt bij dat ze wat te weinig krijgt, 6 x 100 cc. Dat gaat goed. Nu probeer ik 6 x 110 cc te geven. Ze spuugt na elke voeding een beetje en net als met de 100 cc ook wel eens veel. Wel drinkt ze de fles makkelijk leeg. Uiteindelijk wil ik de cc's verder opvoeren. Ze weegt nu 4300 gram en is 4 weken + 2 dagen. Is het erg dat ze iets te weinig krijgt en is het nodig om nog iets tegen het spugen te doen?
    Alvast bedankt voor je antwoord!
    Groetjes Emmely

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Emmely,

Ik kan helaas niet aangeven of je kindje te weinig drinkt, dat kun je het beste nog even navragen bij je consultatie bureau. Tegen het spugen kun je de voeding iets dikker proberen te maken met Johannesbroodpitmeel, dat is te koop bij de drogist.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina