Fles te snel leeg (baby 3 weken oud)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Annanas, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annanas

Annanas Actief lid

18 jul 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Onze Daan is nu 3 weken oud en krijgt 50/50 fles (nutrilon hypoallergeen) en bv, ook uit fles (ik kolf).

Flesjes zijn van Avent met de 0+speen, en een Difrax S fles, ook met de 0+speen. Ondanks dat we de spenen nu al vervangen hebben, gaat de fles veel te snel leeg, hij doet gemiddeld 10 minuten over 90cc. Het gaat hem gewoon te snel. Hij heeft ontzettend last van darmkrampjes dus het snelle eten is een drama voor die krampjes.

We hebben van het cb al een tip gekregen om de speen wat minder strak aan te draaien op het flesje, dat gaat dan iets langzamer maar nog steeds te snel voor hem.
    Verder hebben we al een flesje van Kruidvat huismerk en Etos huismerk geprobeerd maar het gaat weer zo snel. Hij verslikt zich ook soms, en spuugt het eten weleens uit.

Heeft iemand een idee hoe we ervoor kunnen zorgen dat het flesje niet zo snel leeg is? Het gaat hem gewoon echt te snel. :(:(

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nutriton (johannesbroodpitmeel) toevoegen aan de fles, wordt het wat dikker van en gaat het drinken langzamer en komt de voeding ook minder snel omhoog en wordt het spugen minder..

Mijn dochter drinkt overigens ook heel snel,met alle spenen en flessen en ondanks de nutriton, ik stop drie keer tijdens de fles om te boeren en geef haar dan even een speentje..

3. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    dyfrax flessen hielpen bij heel erg goed

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Dacht juist dat als je de fles strakker draait, het dan meer moeite kost om te drinken?

5. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Ons mannetje is ook een hele snelle drinker. Wat we vanaf het begin doen is tijdens het drinken even pauze. Zo proberen we het te rekken tot 15 min.
    Ons mannetje drinkt inmiddels 120 cc per keer...maar blijft het snel drinken. Toen het 90 cc was het helemaal rap op.

De laatste tijd merken we dat hij steeds rustiger leert drinken...eerst at hij het flesje zelf er bijna bij op:D

Ons mannetje is 8 weken te vroeg geboren en heeft vanaf week 35 zwangerschapstermijn leren drinken. In het ziekenhuis zijn we begonnen met een difrax fles, zo een met een bocht er in. En dan met een driestanden speen er op. Dan op stand 1 en heel strak aandraaien.
    Dit ging de eerste weken best goed, maar eenmaal thuis werkte deze fles steeds minder qua tempo. Wij zijn toen overgestapt op avent...en we merkte zeker verschil. Ons mannetje ging rustiger drinken. Dat zal dus voor elke baby anders zijn.

Maar af en toe pauze, na de fles en eventueel tijdens het drinken een speen.
    Na 15 min krijgt het lichaampje het signaal 'verzadigd' en is ook de zuigbehoefte over..

Wat we ook als advies hebben meekregen is dat als de fles leeg is, je ook nog 10 cc spa blauw of ander water in het flesje kan doen. Beetje lauw maken en dan kan je nog een soort van calorie arm toetje op die manier geven..omdat er nog wat rest melk inzit, ziet het er nog melkachtig uit. Een beetje foppen dus..

Sukses ermee!

Sukses!

6. adi

adi Niet meer actief

Misschien heb je dit verkeerd begrepen, maar het werkt andersom!!! Als je de speen losser draait, stroomt de melk veel sneller. Je moet hem juist strakker aandraaien.

Tips:

- koop een fles van Dr.Brown. Zij hebben speciale flessen voor gulzige babys en die zijn niet te vergelijken met andere merken, werkt echt veel beter!
    - laat hem halverwege de fles even stoppen, boertje laten en ga dan verder;
    - als deze twee dingen niet werken kun je proberen om Nutriton toe te voegen, maar dit zou ik als laatste doen, omdat veel kindjes hier ook op reageren qua krampjes e.d.

7. Annanas

Annanas Actief lid

18 jul 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Meiden bedankt voor de tips!!
    Vannacht geprobeerd om met pauzes te laten drinken én gerekt tot 13 minuten! En dat is haast een verdubbeling!
    De fles van Dr Brown wordt een dezer dagen gekocht en hopelijk werkt het.

Verder vraag ik me af of er misschien een verband is tussen te vroeg geboren kindjes en dat snelle drinken. Daan is met 36.6 gehaald, in de couveusetijd dronk hij erg weinig en viel daardoor flink af. Volgens mij is hij nu bezig met een soort inhaalslag of zo, als dat mogelijk is dan.

In ieder geval zal ik de nutriton tip zeker in mn achterhoofd bewaren voor het geval de overige tips (m.n. Dr Brown en laten stoppen halverwege de fles) niet meer voldoende werken!

Nogmaals dank! :D

8. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Geen idee. Mijn dochtertje was 4 dagen over tijd. 2 weken geleden begon ik te oefenen met afkolven tussen de BV's door, en gaf m'n vriend mijn dagopbrengst uit een flesje. We hebben flesjes van Nuby Natural Touch met S-speen en 123-speen, ik heb het idee dat de 1-stand op de 123-speen niet zo goed werkt ondanks juist gebruik. Ze dronk ook heel gulzig uit de fles, waarbij ze dan de helft ernaast liet lopen (90 ml in 5 minuten weg). Wat niet zo gek is, aangezien haar zuigtechniek op drinken uit een borst is gebaseerd.

1 schepje Nutriton doe ik nu bij 100 ml moedermelk, het loopt er niet meer naast en ze doet er nu gemiddeld 20 min over.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zie dat je h.a geeft? Dan zou ik geen Nutriton gaan geven, dit is j.b.m en deze is allergiegevoelig!!

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Dat klopt niet, want mijn kindje krijgt zelfs neocate vanwege haar kma.
    En vanwege haar reflux mochten we van de KA nutriton toevoegen.

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Oh ja en nog een tip, ik draai dus van die difrax fles de boven en de onderkant echt superstrak aan.
    (Ik gebruik wel de 3-standen speen, want uit die S-speen kreeg ze geen druppel.)

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Paar tips op een rijtje:

-speen er zo strak mogelijk opdraaien
    -aantal keer tijdens de fles boerpauze
    -kind niet liggend maar rechtopzittend fles geven
    -twee spenen in elkaar op de fles zetten (heel ouderwetse tip, maar werkt wel)
    -medela calma speen nemen (daar moeten ze echt werken voor hun melk, net als aan de borst.

En: probeer nu hij wat groter is voor een fles eens aan te leggen. Kan heel goed zijn dat hij nu gewoon de borst kan pakken omdat zijn wangetjes wat gevulder zijn. Dat is voor hem een veel prettiger manier om zijn zuigbehoefte te vervullen.

13. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben ook een gulzige mannetje. De flessen worden naar binnen geklokt, zo klinkt het ook. Daarna tot aan de volgende fles steeds wat spugen en natuurlijk krampjes.
    Wij hebben allerlei flessen geprobeerd: difrax, avent, tommy tippee, nuby, dr brown. Geen van allen werkt fijn. Nu willen wij een dental speen gaan proberen (op onze difrax fles). Ze zeggen dat ze daar harder aan moeten zuigen. En ik kreeg een tip op het forum en bij prenatal dat de medela calma goed moet werken. Is een erg dure fles. Je kunt de speen ook los kopen (ook erg duur) en op andere flessen zetten. Ook de difrax s fles met smalle hals. Als de dental speen niet werkt hier, dan gaan we die proberen. Lukt dat dan nog niet, dan gaan we de flessen indikken met nutriton (johannesbroodpitmeel).
    Wie weet heb je hier wat aan. Succes!

Deel Deze Pagina