hallo dames, ik zit een beetje met het volgende. Mijn kleine meid is nu 4,5 maand en het gaat goed. Ze krijgt 5 flessen 180 water en 6 schepjes nutrilon. De laatste fles krijgt ze om 23.00. Eerder sliep ze vaak wel tot 6.00 uur maar sinds een maand ong is ze elke nacht om 3.00 of 4.00 uur wakker. Ik geef haar dan haar speen en dan slaapt ze weer wat in. Vervolgens wordt ze elk uur daarna weer wakker. En loop ik er weer heen voor de speen. Tot 6 uur of zeven en dan krijgt ze haar eerste fles. Moet ik nu zo doorgaan in de hoop dat het steeds beter gaat en ze steeds langer slaapt of moet ik haar toch een fles geven om 3.00 of 4.00 uur? Het probleem is dan natuurlijk dat ze dan weer op 6 flessen zit en eigenlijk teveel krijgt. Weet even niet meer wat te doen en ben kapot van de nachten op deze manier. Kunnen jullie me advies geven?
Ja we maken haar wakker voor de fles van 23.00 maar soms komt ze ook zelf al iets voor elf. Heb het idee als ik haar wakker maak voor die fles ze om 1.00 uur ofzo komt.
Deze fase hebben wij ook net gehad, dochter is nu ruim 5 maanden. Maar wij hebben nooit wakker gemaakt voor een late fles dus hadden geen probleem met teveel geven. Normaal kreeg ze om 5.00/6.00 100cc en dan om 8/12/16/20 200cc. Toen ze de periode eerder kwam s nachts kreeg ze gewoon 150-200cc s nachts. Sinds een paar dagen slaapt ze weer tot eind van de nacht en zitten we weer op het oude schema.
Bedankt, nou misschien maar eens proberen om haar dan niet meer wakker te maken om elf uur. Maar breng ik daar dan niet alles mee in de war voor haar?
Nee hoor, waarom? Je wilt (denk ik) uiteindelijk toch dat ze vanaf 19.00/20.00 door gaat slapen tot de volgende ochtend, ik heb daarom na die tijd bijna nooit meer een fles op mijn verzoek gegeven, maar ze gewoon lekker zelf laten komen. Alle voedingen vanaf die tijd worden beschouwd als nachtvoeding en daarna gaat ze dus gelijk d'r bed weer in. Bij onze zoon ook zo gedaan en die sliep met 3 maanden van 21.00-5.00 en met 6 maanden van 20.00-8.00 ongeveer. Onze dochter van 5 maanden nu dus ongeveer van 20.30-5.30 en daarna tot 7.30. En daarnaast vind ik t gewoon fijn om zelf ook op tijd naar bed te gaan ipv wakker blijven tot 23.00 voor een fles en dan vervolgens er als nog s nachts uit moeten.
Ja je hebt ook gelijk! Ik ga het vanavond gelijk proberen. Is idd ook niet fijn om tot 23.00 op te blijven. Heb wel het geluk dat mijn man dat doet.