Fles te snel leeg, pap erin?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jensje, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jensje

jensje Lid

18 aug 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van nu bijna 6 maanden krijgt nog steeds volledige bv. Sinds 1,5 maand ben ik weer aan het werk en krijgt hij op de dagen dat ik werk afgekolfde melk in een flesje.
    Het kolven gaat bij mij niet makkelijk maar met heel veel moeite krijg ik voldoende bij elkaar voor in zijn flesjes.
    Nou is mijn zoontje een hele krachtige drinker en over zijn fles van 170 a 180 ml doet hij maar een minuut of 6 hooguit 7.
    Hij krijgt zijn melk met speen 1, voor pasgeboren kindjes. Met speen 2 doet hij er amper 4 minuten over.
    Tussendoor pauzeren werkt niet, dan wordt hij ontzettend kwaad en dat vinden de opa's en oma's die oppassen niet fijn :)
    Nu zat ik te denken omdat hij binnenkort bijvoeding mag dat het misschien een idee is om in zijn flesjes 1 schepje biobim pap erbij te doen. Zodat de melk iets dikker is en hij wat harder moet werken. Dit dan te geven met speen 2. Want een papspeen zal wel veel te hard gaan.
    Denken jullie dat dit een goed idee is of juist niet? Ik wil graag een tijd doorgaan met het geven van bv.
    Iemand misschien nog andere tips zodat hij wat rustiger drinkt?
    Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee.

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Is het op die leeftijd nog zo belangrijk dat ze er een kwartier over doen? Simone heeft altijd snel de fles (moedermelk) leeggehad en niemand van ons heeft er ooit last van gehad.
    Hoelang drinkt hij aan de borst als hij zo krachtig drinkt? Dat zal dan ook niet zo heel lang zijn toch?

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als hij er geen last van heeft is het geen probleem dat hij zo snel drinkt. Vanaf een maand of 3 was Eva aan de borst altijd binnen 5 minuten klaar, fles duurde geloof ik wel iets langer (weet ik niet precies, heb die zelf nooit gegeven en was er nooit bij), maar ze had er nooit last van, dus prima.

4. jensje

jensje Lid

18 aug 2010
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan de borst drinkt hij meestal wel een kwartier(tje) Hij heeft er geen last van in de zin dat hij kramp ofzo krijgt maar hij lijkt wel sneller honger te krijgen dan wanneer hij uit de borst gedronken heeft.

Deel Deze Pagina