Fles te snel leeg! Wie heeft tips?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dolfijn, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hee meiden,

Onze tweeling (met name Jochem) drinkt de snel naar mijn idee te snel leeg. Binnen 10 minuten zit alles erin. (ca. 130cc)
    We hebben al meerdere dingen geprobeerd, te weten; johannesbroodpitmeel (mag nu even niet omdat we op een andere, allergievrije, voeding zijn overgestapt), andere spenen, andere fles.
    We voeden ze therapeutisch (dus met vacuum op de fles) en ze liggen niet plat, maar 'zitten' behoorlijk rechtop.
    Graag hoor ik van jullie of er nog iets anders is zodat ze langer over de fles doen.
    Het probleem is nu dat ze niet moe zijn na de fles, zuigbehoefte is niet bevredigd en last van krampjes (maag/darm).
    Ook tussendoor even stoppen voor een boertje werkt niet. Hij wordt er alleen maar heel driftig van en gaat vervolgens de tweede helft nog sneller drinken.

Ik gebruik nu flesjes van Medela met een speen S. Heb al speentjes van Difrax geprobeerd, maar geen verschil.
    Heb hier ook flessen van Avent staan met diverse spenen.

Ben op zoek naar de GOUDEN tip!
    Alvast bedankt voor het meedenken.
    Gr. Dolfijn

2. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ik ken het fenomeen.
    Bij mij heeft niets anders geholpen dan VEEEEEL geduld.
    ZEEEN geduld.
    Ik ken de onzekerheid. Veel succes ermee.

Wij hebben o.a. wel gebruik gemaakt ban bijvoorbeeld INFACOL.
    Dit helpt boertjes en scheetjes los te maken en het lichaam doen te verlaten. Is al een hele opluchting. Opluchting ja.

Het is niet iets tegen het snelle lurken, maar het verlicht wel de boel een beetje.

Succes ;)

3. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Ik had ook het probleem met mijn zoon dat hij heel gulzig dronk (was toen in het ziekenhuis) en ben mijn eigen flessen gaan gebruiken en toen was het over met het gulzige drinken.. ik heb flessen van dr. Brown's en ben daar heel blij mee. Kijk voor mijn zoontje helpt het. Ben het gewoon gaan proberen en het gaat goed. Het is misschien een tip anders zou ik het ook niet weten zo gauw.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier probeer ik ook te rekken. Ik gebruik de flessen van Avent, met andere geen ervaring. Ik hou de fles of iets omhoog of iets meer naar beneden. Dan komt er wat minder uit en doen ze langer over de fles. Ook masseer ik zijn buik, waardoor hij iets is afgeleid en dan ook langzamer drinkt. Voor de rest veel praten en zorgen dat hij iets afgeleid is, werkt hier het beste. Nu doet hij er iig 10 minuten over en heel soms 15 minuten.
    Succes!

5. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Iemand misschien ervaring met de anti-colic plus flessen van Tommee Tippee ?
    Waar kan je deze kopen???? Bij Etos dacht ik?

Gr. Dolfijn

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Haay haay

Liam heeft dit oowk gehad,, ik heb op aanraden van de kraamzorg en de kinderarts de dodie fles aan geschaft en werkt perfect!!
    Hij doet nu 15 tot 20 min over de fles en dit was eerder altijd 5 min ,,

Liefsz :)

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hie hadden wij dit ook en op advies van de kraamhulp hebben wij de flessen van dr. brown geprobeerd. het werkt super en de flessen zijn niet eens heel duur. je kunt ze kopen bij bijv. etos en ze zijn goedkoper als difrax en avent flessen.

8. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Bij amy ben ik ook een dodie fles gaan gebruiken.
    En toen deed ze er wel een minuut of 20 over ipv 5-10 minuten.

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje dronk ook te vlug, ik ben toen ook dr brown gaan gebruiken en het zijn super flessen, hij deed toen 20 minuten over zijn fles, bijna geen krampjes meer en veel minder spugen.

Hier een link naar de site Dr.Browns

Flessen zijn te koop bij etos en prenatal. Ik vind het een echte aanrader.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Gouden tip: Avent speentje 2. damian verzuipt in zn melk als ik de 1 2 3 speen geef. en hij doet er letterlijk een uur over als ik speentje 1 gebruikt. 2 drinkt hij soms iets te snel maar wat hier wel eens werkt is half uurtje voor de voeding, gewoon even paar slokjes water geven. hier werkt het uitstekend!

geen krampjes (ik gebruik ook Infacol) hij doet er netjes 20min over, valt soms nog wel eens in slaap tijdens het drinken maar even luier verschonen en hij is er weer helemaal klaar voor om de rest op te drinken :) Succes!

11. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Wij hebben het zowel met de Avent als de Dodi 1.2.3 gehad. We zijn overgestapt naar Dr Brown en probleem was opgelost.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    idd 1 2 3 is gewoon 3x niks. heb die spenen ergens in een mandje ver achter in de kast liggen. snap niet dat mensen die dingen gebruiken, damian verzuipt erin, maakt niet uit elk gaatje ik gebruik

13. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Hier ook een snelle drinker, met krampjes als gevolg:(
    We gebruiken nu een s-fles van difrax centangeli druppels van bloem en johannesbroodpitmeel. Deze combinatie werkte in het begin goed nu helaas minder.
    Het vacuum staat op zn strakst en toch heeft hij in no time de 165cc op. Wat een zuigkracht in zo een klein mannetje.
    Vandaag op aanraden van cb een andere speen gekocht, heb gekozen voor de dental maat s van difrax. (wel stad en land ervoor afgereden wat een ramp verkopen ze bijna nergens)

Voordeel van de speen: dat hij enorm lang doet over zn fles, ben zelfs een fles zonder johannesbroodpitmeel gaan maken:). Hij hoefde zlefs geen speen na zn fles:( hihi dat is nog nooit gebeurd. Het was wel avond dus even kijken hoe hij het morgenochtend doet.
    We juichen maar niet te vroeg;)

Nadeel de speen lijkt niet goed in de dop te passen waardoor de speen niet op de juiste plaats in de s-fles komt. heb al een mail gestuurd naar difrax.
    Misschien dat ik morgen kijk of hij op de optiefles van difrax past.

Zijn er meer mensen die bekend zijn met de dental van difrax?

14. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij kregen als tip van de kraamverzorgster om twee spenen in elkaar te doen. Hiervoor gebruikten we dan een 2 speen en die deden we in een 1 speen (allebei Avent). Heel klein beetje olie (echt miniscuul) op het puntje van de 2 speen en dan in de 1 speen duwen en dan vastzetten in de ring. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg...
    Het flesje lekt dan soms wel een beetje, maar ons meisje dronk veel langzamer met als gevolg ook minder spugen.
    Succes!

15. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Misschien van de difrax heb je een losse opzet bij de 1-2-3 speen (dus rondje waar de speen in moet) die speen gebruik je dan niet maar die opzet is groter dan kan jemisschien daar je eigenspeen in doen.?? Ze verkopen in de meeste grote etos winkels zo'n los ding. ipv die doosjes met aleen spenen erin. suc6

Deel Deze Pagina