ik ben er weer even uit. ik lees veel tegenstrijdige berichten over het wel of niet uitkoken van water voor de flesvoeding. moet het nou wel of niet?????
Hier zijn de meningen over verdeeld. Ligt denk ik ook aan het aantal kalk in jullie water. De kraamverzorgsters pakten bij ons gewoon water uit de kraan. Ik zelf gebruik barleduc of ik kook elke dag een kan water en laat deze afkoelen. Daarna opwarmen in de magnetron.
Ik werk op een kdv en wij moeten de regels van de ggd volgen. Hun advies is dat we alleen water moeten koken als het water uit loden leidingen komt. Anders kan het gewoon uit de kraan gepakt worden. Wij koken zelf smorgens altijd een kan water en zodra die afgekoeld is zetten wij het in de koelkast. We warmen het water op in de magnetron en doen daarna de schepjes voeding erbij. Wij koken nog water zodat we altijd water hebben om evt ontstoken oogjes schoon te maken of als een kindje een schaafwondje valt.
Ik heb nooit water gekookt maar gewoon uit de kraan genomen. Alleen als je baby nog heel jong is en je gaat bv een dagje weg en neemt water uit de kraan mee, kun je het beter vooraf even koken. Dat zijn dan ook de enige keren dat ik het deed, nooit problemen mee gehad. Het water hier in NL is gewoon schoon en je kunt er probleemloos flessenvoedingen mee maken, TENZIJ je loden leidingen hebt maar dan heb je wel een heel oud huis wat nodig gerenoveerd zou moeten worden Even offtopic: was laatst een documentaire op tv dat flessenwater in de westerse wereld verboden zou moeten worden, het is totaal overbodig en héél slecht voor het milieu (afvalbergen, vervoer, etc). dus gewoon lekker uit de kraan drinken!
Stomme vraag misschien, maar wanneer weet je nu of je leidingen van lood hebt? Mijn huis dateert ongeveer uit 1920, is dit oud of toch niet? Geen idee eigenlijk.....