Wanneer laatste voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Dexie, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Mijn zoontje geef ik nu om 23:30 uur de laatste voeding en slaapt dat tot ongeveer 7 uur. Om 23:30 uur moet ik hem wel uit een hele diepe slaap halen maar drinkt zijn fles wel leeg. Wat is nu handiger: om 23:30 uur zijn laatste voeding geven en wakker maken of laten slapen zodat hij rond 4 uur komt?

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hoe laat krijgt hij z'n flesje voor de laatste voeding? Kun je die iets verlaten misschien?
    En anders zou ik proberen hem te laten slapen idd, dus geen fles meer geven om 23.30 uur en kijken hoe lang hij slaapt.. misschien slaapt hij wel helemaal door :)

3. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Hij krijgt hem om 19:00 uur.
    Doorslapen hebben wij al geprobeerd maar komt dan om 4 uur weer, ik denk dat hij nog iets te jong is daarvoor. Zijn bloedsuikerspiegel daalt snel.

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Oke ik snap het. Dan zou ik hem denk ik toch wakker maken om 23.30 uur en dan laten slapen tot 7 uur (want dat doet hij dan toch begrijp ik). Dan kun je zelf ook een goede nachtrust hebben. Anders moet jij er ook weer om 4 uur uit...

En heel gek misschien (er zijn mensen die dit heel raar vinden van ons) maar wij geven de laatste fles soms gewoon terwijl ze ligt te slapen in haar bedje. Dan wordt ze wel vaag wakker hoor, maar we halen haar niet uit bed en slaapt na de fles gewoon weer door..

5. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Dat is niet gek hoor. Wij doen het ook, hij ligt dan nog half te slapen. Alleen verschonen wij hem ook nog steeds omdat wij anders bang zijn dat hij van een natte luier wakker wordt maar als ik zijn luier voel om 23:30 uur zit er heel weinig in dus dat gaan wij vanavond anders doen.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik voed op verzoek, maar gaf de fles van 23 uur wel inderdaad met wakker maken. Meestal werd ze vanzelf wakker en anders kostte het weinig moeite. Maar verschonen deed ik ook niet meer inderdaad. En een droom voeding vind ik zeer zeker niet gek klinken inderdaad, veel lekkerder dan uit je warme holletje getrokken worden toch?

7. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is de laatste voeding ook om 1900. Wij laten hem zelf bepalen wanneer de volgende fles zou moeten zijn. Dat schoof steeds meer op. Eerst rond half vijf, werd al snel vijf uur en hij slaapt nu het klokje rond. Binnen een weekje had hij dat zo geregeld.

Hij is nu twee maand.

Ik ging dan gewoon rond half tien naar bed, dan kreeg ik meer dan voldoende slaap als hij rond half vijf kwam. Nu krijg ik helemaal genoeg slaap..:)

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier ook met 10 weken al klokkie rond toen we de laatste fles weg lieten...

Probeer het eens de late voeding weg te laten en dan de voeding ervoor iets later te geven. Komt hij dan snachts kan je het altijd weer terug draaien toch?

9. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Hoi! Even een vraagje..hoe doe je dat dan met boeren, als ons manneke niet boert dan wordt hij wakker van de krampen...hij slaapt bij ons namelijk ook heel vast, en moet hem dan ook wakker maken, heeft jou kleintje geen last van de lucht die er uit moet dan...raar vind ik het zeker niet, als het werkt, ts alleen maar beter voor je kleine kan die lekker doortuffen!

Deel Deze Pagina