fles tijden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jelle28, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Gister gooide onze man zijn schema flink in de war. Normaal komt hij iedere 4 uur om een fles maar gister opeens een keer na 3 uur en zelf eentje na 2 uur.

hierdoor werd zijn 5e en laatste fles van 180cc om 20.00 uur gegeven en ging hij om 20.30 uur naar bed. Normaal maken wij hem tussen 22.00 en 23.00 uur wakker voor de laatste fles maar omdat hij er al 5 op had dit nu dus niet gedaan. Resultaat was dat meneer als een blok geslapen heeft tot 6.30 en naar mijn idee ook beter geslapen heeft dan wanneer wij hem om 23.00 uur wakker moeten maken voor de fles.

Maar vandaag lijkt hij toch weer terug te gaan naar zijn oude schema met iedere 4 uur een voeding. Toch wil ik kijken of ik het een beetje kan sturen zodat hij rond 20.00 uur zijn laatste fles krijgt zodat we hem niet wakker hoeven te maken maar dat betekend dan dat ik hem ook wel eens na 2,5/3 uur de fles moet geven zonder dat hij hier zelf om vraagt.

zou dat een probleem zijn? Of hem toch maar zelf laten komen voor een fles met als gevolg dat we hem wakker moet maken voor de 5e fles. Of gewoon die laatste fles niet geven? Maar dan zou hij dus 180cc te weinig drinken. Pfff vind het zo lastig, het liefste voedt ik op verzoek op de laatste fles na dan maar nu ik merk dat hij beter slaapt wanneer we hem niet wakker maken moet ik daar misschien toch iets vanaf wijken.

2. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ik kan je geen advies geven, maar ik lees even mee. Zit namelijk met hetzelfde probleem. Als we hem wakker maken tussen 22.00 en 23.00 uur, dan komt hij 4 uur later weer, maar als we hem niet wakker maken kan hij gerust tot 6.30 uur slapen (luxeprobleem eigenlijk hè?;)) Maar dan inderdaad een voeding te weinig.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je Zou een beetje kunnen sturen..
    Maar ook gewoon die laatste fles weglaten..

3 maanden is wat aan de vroege kant...aar
    Als je kindje het zelf aangeeft is er niks mis mee..
    En uitgaande dat alle flessen 200cc zijn...
    Krijgt je kindje alsnog 800 per dag.. Dat is voldoende hoor(zolang ze niet liggen te huilen van de honger natuurlijk ;))

4. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Vind het zelf ook wat vroeg met 3 maanden maar ja, wanneer hij beter slaapt zonder wakker te maken is dat natuurlijk ook wel een dingetje.... Zijn flessen zijn inderdaad 200cc.

Vraag me alleen af wanneer hij 200cc minder krijgt opeens of hij dan niet midden in de nacht toch voor een voeding gaat komen.

zou wanneer hij het drinkt de laatste 2 flessen bijvoorbeeld op kunnen hogen naar 210!?

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

210/7 is een enorme sloot melk. Zeker voor je zoontje, die nog maar 3 maanden is. Ik zou dus niet gaan ophogen als hij nu tevreden is met 4 flessen.

Gewoon het zo proberen dus en als hij in de nacht komt, heb je een nachtvoeding erbij. Is ook niet erg, toch?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor zo'n jong kind lijkt 180/6 (dus 200cc) me een plas die groot genoeg is. Laat het gewoon aan hem over, als hij die 180/6 laat in de avond nodig heeft, dan vertelt hij jou dat heus wel hoor!
    En het is prima als hij de ene dag op 4 en de andere dag op 5 flessen uitkomt. Zelf heb je ook niet elke dag even veel honger toch?

7. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wij mogen van het CB de laatste fles niet laten vallen ivm de suikers. Tot 5 maanden moet die laatste avond fles erin.

Deel Deze Pagina