hoi mama's ben erg benieuwd hoe jullie eet-schema eruit ziet? op het CB zeiden ze dat ik de flessen moet gaan vervangen voor brood/pap maar ik vind het nog moeilijk om daar een goede balans in te vinden zeg maar...met fles weet ik precies wanneer meneer weer honger heeft maar ik vind het een beetje vreemd nog om de flessen te gaan vervangen... hoe doen/deden jullie dat? groetjes floor
hier hetzelfde.. wel mee bezig maar ook moeite om goeie balans te vinden en bang dat hij niet genoeg vocht krijgt.. dus lees even mee
Ik ben ook een beetje zoekende. Ook omdat Sam nog veel slaapt (is vaak binnen 2 uur alweer moe). Maar goed, momenteel: 07:00u papfles 180+6 + fijne granen pap 09:30 fruithapje (als hij later wakker is na het flesje van 10:30u) 10:30 fles 180+6 12:00u broodkorstjes, of halve boterham met boter, paar slokken diksap 14:30u fles 150+5 (deze wil ik afbouwen, geleidelijk, hij vraagt er nu nog om) 16:30u warme hap (groente+aardappel), daarna soms beetje magere yoghurt met beetje diksap. En daarna nog wat slokjes diksap 19:00u fles 180+6 Ik heb een hongerig kereltje, dat wel Ik wil hier heen: - Eerst de fles van 15:00u eraf. Eventueel bij honger extra fruithapje of broodstengels. Hij eet nog niet zo goed brood. Denk dat ik dit flesje er pas vanaf kan krijgen als hij minstens 1 boterham op eet rond 11:30u. Dus daar wacht ik op voordat ik hiermee begin. - Daarna de fles van 10:30 naar 11:30 proberen, zodat hij een flesje bij de lunch kan drinken (dan flesje van 120+4 erbij).
Hier was het ongeveer zo op die leeftijd: - Fles melk 180/6 (wat later over ging op fijne granen pap) - Fruithap - Boterham (soms halve, meestal hele) met fles melk 180/6 - Rijstwafel/ soepstengel - Fles 180/6 - Groentenhap met aardappel/rijst - Fles pap 180/6 (rijstebloem) De eerste fles die verviel was die van 's middags. Dat ging eigenlijk vanzelf. Ze dronk hem niet meer leef op een gegeven moment en toen heb ik hem op een gegeven moment gewoon weg gelaten en ze heeft hem nooit gemist! Toen ook begonnen met water in de tuitbeker, maar daar wilde mw niks van weten... Deed dan wel vaker wat extra water in de fles.
Rond die leeftijd deden wij het hier als volgt (fles van 12:00 is komen te vervallen): - 8:00 fles 180/6 - 9:30-12:00 slapen - 12:00 boterham met wat boter en een klein flesje water of diksap (ze dronk gemiddeld zo'n 100 ml) - 14:00 fruithap - 14:30-16:00 slapen - 16:00 fles 180/6 - 18:00 groentehapje met wat aardappel/rijst en stukje vlees/vis (vaak een potje) - 18:30-20:00 slapen - 20:00 fles 180/6 met rijstebloem - 20:30-8:00 slapen
Dit is het schema waar mijn zoontje nu op zit: 08.00 papfles 09.00-10.00 slapen 10.00 fruit 11.30 broodje + fles 12.00-14.00 slapen 16.00 fles 17.30 groentehap 19.00 fles 19.15 slapen Zou echt niet weten hoe ik er een fles af moet halen, hij hunkert er echt nog naar!!
Misschien kan ik helpen, hier is het vrij snel gelukt om 1 fles eraf te halen. Boven verwachting. Het CB was zelfs verbaast dat ik al op 3 flessen zat. Ik heb nu ongeveer volgend schema: 7.00 fles 180/6 met fijne granen 9.00 fruithap 1,5 - 2 uur slapen 12.00 brood (eet hij erg wisselend, soms hele, soms halve soms paar stukjes) 13.30 fles 180/6 (ik geef minder als hij meer brood op heeft, ik ga deze nu weer afbouwen wel afhankelijk hoe brood eten gaat) 1,5 - 2 uur slapen 15.30 koekje of rijstwafel met sapje (eet en drinkt bijna niet, maar ben een beetje aan het oefenen) 17.00 groentehap 19.00 fles 180/6 met rijstebloem (laatste dagen laat hij 60 cc staan) Ik heb dus de fles van 15.30 afgebouwd. Dit heb ik gedaan door op dat tijdstip groentes te geven, dit vond ik wel een vreemde tijd (wilde natuurlijk rond etenstijd), maar dit was een tip van het CB en op het KDV doen ze dat ook zo. En nu zit hij al op etenstijd. Ik heb gewoon de groentes steeds wat later gegeven. Ging soepel omdat hij eigenlijk niet meer echt hongerig is merk ik, hij huilt niet meer van de honger. Eerst de fles afgebouwd, aangezien hij hem nog altijd gretig leeg dronk en ongeduldig werd zodra hj de fles zag. Daarna al snel gewoon niet meer gegeven toen ik op 120/4 zat. Daarna heb ik de groentehap steeds later gegeven om weer op een normale etenstijd uit te komen. Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!
Proberen rond 12u uit te komen en dan lekker pap en nog oefenen met brood. Of brood wat soppen in de melk. Wij hebben heel lang 1/2 fles 1/2 pap gedaan en nu 120+4 met 1 boterham. Eerst tussendoor een paar hapjes brood. Ik zou 1 ding tegelijk veranderen. Dat je een beetje uitkomt met eerste fles 7u bijvoorbeeld, 10u fruit, 12u pap, 15u fles wordt daarna vanzelf minder en kan je dan verkleinen en later vervallen als ander drinken toereikend is. Wij zijn wel de warme maaltijd gaan vervroegen naar 17u anders werd het gat te groot en dan nog een laatste fles. Heel lang wakker gemaakt rond 21u rn sinds een week of 2 blijft ze vaak wakker en komt ze rond 18.30 al en slaapt dan door. Maar ze is dan nu toevallig precies 9 maanden..
bedankt voor alle antwoorden! heb ik zeker wat aan hier ziet het nu als volgt uit: 8 uur 180/6 9 uur boterham sabbelen 11 uur fruit 13 uur 180/6 slapen tot 16 uur koekje en die fles die ik weg wil laten..... 18/19 uur avondeten 20 210/6 en rijstebloem ik werk tot 18 uur dus wij kunnen pas tegen 19 uur eten....dat is dus een beetje moeilijk...er zit dan namelijk een behoorlijke tijd tussen de fles van 13 uur en zijn avondeten...