Hai, Ik vraag mij af of mijn zoontje van 3,5 week oud niet teveel melk krijgt op een dag. Ik lees overal dat hij 150ml per kg gewicht mag drinken per 24 uur. Nu weet ik niet precies hoeveel hij nu weegt maar het zal rond de 3800 gram zijn. Dan mag hij dus nog geen 600ml flesvoeding per dag drinken. Hij krijgt nu 6 flessen HA friso van 120ml+4 scheppen. Dan krijgt hij 720ml per dag binnen en dat is dan toch veel te veel. Hij drinkt de fles niet altijd helemaal leeg (soms laat hij 20cc staan) maar vanmiddag ging de fles helemaal op en had ik zelfs het idee dat hij nog wel meer luste. Overdag lukt het me maar met moeite om 4 uur tussen de fles te laten omdat hij na 3 tot 3,5 uur na de fles weer komt en honger heeft. Ik zit dan met hem op de bank met de pink in zijn mond om tijd te rekken. 's nachts komt hij zelf tussen de 4,5 en 5 uur dus dat is netjes. Hij doet zo'n 15 tot 20 minuten over de fles. Gisteren heeft hij zelfs 7 flessen gehd omdat het me echt niet lukte om nog meer tijd te rekken, ik heb toen de flessen wel iets kleiner gemaakt, dus 120+4 scheppen en dan afgieten tot 120cc maximaal. Eigenlijk wil ik niet overstappen op een andere voeding omdat zijn vader heel erg allergisch is en eczeem heeft vandaar onze keuze voor HA voeding. Wat kan ik doen zodat hij een wat meer verzadigd gevoel krijgt en wat langer tussen de flessen laat zitten?
Hoi, Met 6 flessen van 120 ml water en 4 schepjes voeding (totaal 135 ml) krijgt je zoontje 810 ml klaargemaakte melk. 150 ml per kg lichaamsgewicht is gebaseerd op de hoeveelheid vocht, het aantal schepjes voeding komt hier nog bij waardoor het volume nog wat toeneemt. Voor zijn leeftijd en gewicht kun je ongeveer 675 ml per 24 uur aanhouden. Max. 700 ml. Je geeft aan dat je zoontje af en toe ook wat laat staan, dus misschien kom je hier wel ongeveer op uit? 15-20 is in ieder geval een mooi drinktempo, dat is fijn! Zo te lezen heeft het wel de voorkeur om in ieder geval tot 6 maanden een hypo-allergene flesvoeding te geven. Voor wat meer verzadiging kun je evt een kleine hoeveelheid water tussen de voedingen doorgeven of in het flesje. 10-20 ml per keer. Groetjes Angelique