Ik zit met een klein probleempje rondom de warme hap van Emiel. Hij heeft nu het volgende schema: 7.00 uur fles (210/7) 10.15 uur fruit 11.45 uur fles (210/7), vooraf proberen we sinds 2 dagen brood 15.30 uur fles (210/7), soms tussendoor nog een rijstewafel 18.00 uur warme hap 20.00 uur fles (210/7 + 2½ rijstebloem) Donderdag ben ik naar het CB geweest en Emiel weegt nu 7935 gram en is 70½ cm. Nu moet ik hem eerder de warme hap gaan geven, dit ipv de fles van 15.30 uur. Maar Emiel zit 3x per week op het KDV en daar geven ze geen warme hap. Zelf vind ik het ook niet handig want zelf eet ik ook niet midden op de middag warm. Hoe kan ik het nu zo verschuiven zodat hij niet teveel flessen krijgt (een opmerking van het CB) en toch geen honger heeft. Vind de tijd tussen ± 12.00 en 18.00 uur erg lang om geen fles te geven en denk dat hij dan aan alleen een rijstewafeltje of liga (mag volgens het CB ook niet, teveel suiker) niet genoeg heeft. We zijn meestal rond 17.45 uur weer thuis. Tips over een ander schema zijn welkom. Emiel slaapt 's morgens meestal tussen 9.00 en 10.00, 's middags tussen 13.00 en ± 15.00 en dan na de warme hap nog een half uurtje. Na de fles van 20.00 uur gaat hij dan slapen voor de nacht.
ik zou de warme hap gewoon op 18.00 laten hoor en als hij straks volledig brood eet tussen de middag zul je zien dat hij minder melk gaat drinken ons schema is 830 flesje 1130 boterham en flesje na 1430 fruit 1700 warm eten en yoghurt na 1900 laatste fles
Het CB hoeft jullie niet te vertellen wanneer jullie eten moeten hoor! Kijk gewoon wat het beste bij jullie past. Wel raar trouwens dat je KDV geen hapjes geeft. Uiteindelijk zijn het toch de ouders die beslissen wat een kind wanneer krijgt en niet het KDV! Wat de flessen betreft, de tijd tussen de groente en de volgende fles is vrij kort. Misschien kun je hem gewoon tussen de middag laten eten? Liefst brood of pap, dan zit je meteen al aan minder melk. En dan in de ochtend meer fruit. Of fruit met een boterham/cracker o.i.d.
Hoi, Heb je het al nagevraagd bij het KDV op ze een groentehap willen geven? Ik was ook in de veronderstelling dat dit niet het geval was. In de folder staat dat ze tijdens het ochtenddeel een boterham krijgen en tijdens het middagdeel wat fruit. Nu ben ik van plan om rond 16.30 een groentehapje te gaan geven en zit ik ook met het kdv, hij gaat namelijk 2 middagen per week. Bij navraag blijkt dat ze wel een groentehapje geven als dit het flesje heeft vervangen. Ze geven dus niet en een groentehap en een fles erachteraan. Ik zou het dus gewoon navragen. Dan zou je de fles van 15.30 weg kunnen laten, rond 16.30 een warme hap en dan om 19.00 zijn 3e fles. Mijn zoontje krijgt nu 4 flessen zonder bijvoeding, dus ik vind persoonlijk dat jouw kindje inderdaad nog veel flesvoeding krijgt.
Ons schema: 7.00 fles 150/5 9.30 fruit 12.00 broodje met fles 90/3 14.30 fles 150/5 17.00 groente 19.00 fles 150/5 (soms 180/6) en dan naar bed. Waarom moet je van het cb eerder warm eten geven dan? Omdat de fles eraf "moet", of vinden ze hem te zwaar of andere reden? Als Emiel straks brood eet tussen de middag met een beetje melk dan kun je die fles van 15.30 misschien wat verminderen qua hoeveelheid? Langzaam afbouwen? Ik heb zelf het idee dat Merel heel goed zelf kan aangeven wanneer en hoeveel ze wil eten en daar hebben we altijd naar geluisterd. Voorlopig is ze om 14.30/15.00 erg hongerig en krijgt ze gewoon een fles. Tussendoortjes wil ze niet hebben.......dus melk dan maar. Ik zou lekker om 18.00 blijven eten hoor! Asl dat jullie het beste uitkomt en als dat altijd zo gaat waarom zou je dan veranderen?
hoi! ik zou inderdaad 1 fles laten vallen. Ons schema vanaf dat Seff ong. 7 maand is 8.00 fles 180+3 scheppen bambix 12.00 broodje + drinken (kabouter thee of diksap) 13.30 fles 180 16.00 fruit (meestal 2 á 3 stuks gepureerd) 17.15 warme hap + yoghurt na 20.30 fles 180 + 3 nutrix suc 6 ermee!
Je kunt ook proberen om om 18.00 te eten en de fles daarna te laten vervallen. Toen Emme begon met de warme hap merkte ik al snel dat ze die laatste fles niet meer wilde. Die zat te dicht op het eten. Pim