Ik geef nu 1 a 2 keer per week vlees of vis. Vanaf wanneer ga je dat vaker geven? Ukmaak het vooruit en vries in, maar daardoor krijgt ze eigenlijk steeds hetzelfde vleesprakje.
Te vroeg verstuurd, haha. Ik maak zeg maar potjes uit het opperdepop boek van de ah. Maar omdat je het maar zo weinig geeft duurt het dus heel lang voordat ik door t voorraadje heen ben. Vandaar mn vraag.
Hier nog steeds niet dagelijks. Het is ook niet nodig voor een mens om dagelijks vlees te eten. Ik geloof dat het advies vanaf een jaar 50 gram vlees per dag is. Maar dat mag ook een vleesvervanger zijn, of vis. Laatste ook liefst 1-2 keer per week.. In praktijk eet hij hier met bijv stamppot of gehaktbal wat meer vlees mee, omdat het gewoon makkelijker eet. Maar als we iets als schnitzel of biefstuk hebben, dan slaat hij een dagje over. Dus 3-4 keer per week een goede portie.. Bij bami/nasi krijgt hij een lekker stuk ei, dat telt ook mee..
Hier pas na 1 jaar vaker vlees/vis gaan geven... Daarvoor bleef het ook meestal bij 1 a 2 keer per week...
Vanaf zijn eerste verjaardag krijgt hij dagelijks een klein stukje vlees bij het eten. Hij is een echte vlees eter.
Vanaf een jaar bijna dagelijks.. En eet hij s'avonds geen vlees mee dan heeft hij vaak wel kipfilet op brood gehad. Vis vind hij ook super lekker dus ik varieer gewoon. En is het een dagje niet ook geen probleem..
Mijn meisje eet eigenlijk iedere dag een klein beetje vlees of vis... Is dat niet goed dan?????? wist ik eigenlijk niet? Maar als je bijv. de potjes olvarit voor 6+ maanden ziet, zijn dat toch ook alleen maar potjes incl. vlees/vis? Of heb je ze ook met alleen groente? Dat is toch alleen bij de 4+ maanden potjes? (ik geef ook vers hoor, maar dat ter zijde)
Het mag wel hoor, geen probleem. Maar ze hebben het minder nodig als ze nog fv krijgen (bv en ijzer weet ik niet zo). En mijn jongste heeft sowieso tot 7 maand de hapjes geweigerd, dus daarna eerst rustig wennen aan losse smaken.
Onze kleine vent krijgt ook vanaf zijn 6 maanden iedere dag vis/vlees of kip. Liefst drie keer per week vis. Meestal vers maar ook ooit uit een potje. Probleem met potjes is dat dit net te weinig is. Als we vers eten eet onze kleine vent zo'n 250 gram. En vers vindt hij veel lekkerder. Hij is dol op snijbonen met vis en aardappelen.