Hallo, mijn dochtertje is ruim 4,5 maand (11 januari geboren). Ze drinkt al heel lang 5*180/6 met Nutriton (7.00-11.00-15.00-19.00-23.00). Ook krijgt ze sinds 2 weken bijvoeding, meestal 1/2 potje fruit en 1/3 - 1/2 potje groent (kleine potjes Olvarit). Nu is het al lang zo dat de laatste fles amper op komt (de soms 120ml, maar meestal zit ze op max 80ml). Nu heb ik vorige week besloten om met rijstebloem te beginnen (3 lepels bij voeding van 19 uur) en haar niet meer wakker te maken. Eerste nacht sliep ze onrustig (na 2 uur 's nachts), maar na een paar keer speentje geven, ging het goed. Nu slaapt ze meestal tot 6.00-6.30. Toch twijfel ik of ik goed eraan doe om naar 4 flesjes over te stappen? Is het niet te vroeg? Ze woog maar 5 pond bij geboorte (op tijd geboren), bij laatste controle bij 4 maanden 5650, ze groeide op curve, wel onder gemiddelde (heb zelf een tenger postuur). verder doet ze het prima, zeer levendig en actief kind. Alvast bedankt
Hoi Amy, Het klinkt alsof je dochtertje prima groeit, mooi met haar 'eigen' lijntje mee. Er zijn meer kindjes die op deze leeftijd 4 flessen krijgen, dus dat is prima. Je kunt de hoeveelheid per fles dan wel iets verhogen, van 180/6 naar 210/7. Ga maar zo door, want volgens mij gaat het prima! Groetjes Linda