heel veel melk terug geven

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by sylvaan, May 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sylvaan

sylvaan Lid

Feb 16, 2010
    64
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    haarlem
    hallo,
    mijn zoontje is nu 8 maanden oud , maar hij geeft nog steeds heel veel melk terug na zijn fles!
    het is eigenlijk pas begonnen toen hij 4 maanden oud was en het word eigenlijk steeds erger.
    er zijn dagen bij dat het hartstikke goed gaat , maar vanmorgen geeft hij bijna zijn hele fles met golven er weer uit gespuugd.

hij krijgt friso standaard 2 , en hij heeft 3 flessen per dag om 8 uur, 14.30 uur en 19.30 uur. de ochtend en middag 180cc met 6 scheppen en de laatste fles 210 cc met 7 scheppen en bambix granen erbij.

van zijn fruithap wil hij ook nog wel eens wat terug geven maar zijn broodje en avondeten met de pot mee blijft er wel gewoon in.

ik vraag me af of dit wel normaal is , mijn dokter zegt dat ik het moet verdikken met johannes broodpitmeel maar dat heb ik al eens eerder gedaan en dan wilt hij zijn fles niet meer. ook zegt ze dat ik hem wat rustiger zijn fles moet geven bv eerst een beetje en dan na 10 min weer een beetje , maar dan hoeft hij daarna niks meer van zijn fles.

ik maak me zorgen of hij wel genoeg vocht binnen krijgt want zijn luiers zijn ook minder vol. gewoon water of limonade komt er ook weer uit.

groetjes sylvaan

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Sylvaan,

Wat vervelend dat je zoontje zo erg spuugt! Heb je al geprobeerd om de hoeveelheid jbp meel heel rustig op te bouwen? Dat maakt de voeding wat dikker en dan komt deze minder snel terug. Misschien moet je zoontje daar een beetje aan wennen namelijk. Dit is namelijk wel de beste manier om het spugen tegen te gaan.

Hoe snel drinkt je zoontje zijn flesje leeg? Als dit sneller gaat dan 15 minuten kan je een kleiner speentje proberen, want sneller drinken bevordert het spugen namelijk ook.

Groetjes Linda

3. sylvaan

sylvaan Lid

Feb 16, 2010
    64
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    haarlem
    ja hij drinkt zijn fles wel binnen 15 min leeg , maar ik heb avent spenen en ik heb al maat 2 genomen(3 maanden +) want met maat 3 (6 maanden +) had hij de fles helemaal snel leeg.

ik zal dan toch weer moeten beginnen met jbpm , en zal het dan rustig opbouwen , misschien dat hij het dan wel accepteerd

in ieder geval bedankt.

Share This Page