Chloé drinkt al vanaf haar geboorte heel erg goed maar ineens sinds een paar dagen is dat veranderd! Ze krijgt nog om de 4 uur haar fles met 180+6 schepjes. Ze drinkt ze alleen niet meer leeg en we moeten zelfs veel moeite doen wil ze tot de helft komen Honger heeft ze niet want eerder zeurde ze altijd tijdens het boertje om haar fles maar nu lijkt het haar niets meer te intreseren, echt raar. Verder heeft ze niets en is gewoon vrolijk, behalve sávonds dan heeft ze haar huiluurtjes. Herkennen jullie dit, kan het een fase zijn of moeten we misschien van 5 naar 4 flessen gaan?
Denk dat we er al achter zijn, ze wil af en toe gewoon niet meer wakker worden dus denk dat haar schema veranderd en we van 5 naar 4 flessen moeten gaan en dan om de 5 uur! Ze is nu elke keer sjaggie als we haar wakker maken(en logisch)dus we laten haar nu zoveel mogelijk zelf komen maar gaan wel proberen er toch een beetje regelmaat in te houden. Thankssssssssssss
Misschien dat jullie toch even met me mee willen denken? We geven haar nu 4 flessen(210+7) ipv 5(ook op advies van de arts op het cb! Op zich gaat dat heel goed omdat ze nu vaker uit zichzelf wakker word en dus niet sjaggie is maar sávonds is het nogal een probleem omdat ze dan bijna niet wil slapen en ze dus bijna de hele avond wakker is. Om 22.00 krijgt ze haar laatste fles en ze heeft dan ook echt honger alleen het probleem is dat ze dan te moe is en bijna in slaap valt, dus haar fles niet leegdrinkt! En smorgens moet ze op de helft van het flesje al poepen en ja je raad het al ook die drinkt ze niet leeg! Normaal dronk ze al haar flesjes leeg en nu dus niet meer, herkennen jullie dit?
Moeten we misschien weer terug gaan naar 5 flessen en is ze er nog niet klaar voor? Helemaal niemand, bij mijn eerste berichtje ook al niet
Wij hebben ongeveer hetzelfde momenteel met onze kleine meid van ruim 4 maanden. Alleen is zij ook verkouden erbij dus kost het haar extra moeite. Ik ben nu aan het uitproberen met de 3 standen speen van Difrax. De momenten waarop ik weet dat het haar moeite kost of dat ik bijna kan voorspellen dat ze veel laat staan gebruik ik de speen op stand 2...dan stroomt de melk dus iets sneller. Dan gaat het wel wat beter...maar als ze wakker en alert genoeg is, wordt ze weer ontevreden als het te snel gaat. Het is echt zoeken hoor, lastig he... Ik ben benieuwd of jullie erachter komen wat het beste werkt voor jullie kleine!!
Goh, wat krijg je weinig reacties! Mijn dochter ging rond die tijd ook naar 4 flessen, dat gaf ze zelf aan. Ze kreeg om 1900 uur en om 2300 uur een fles. Verder heb ik gemerkt dat bij het doorkomen van tandjes de warme fles ook niet lekker voor haar was. Ik weet niet wat de reden is bij jouw kleine. Ik denk dat het vanzelf wel weer goed komt. Misschien nu wat vaker aanbieden en als hij/zij genoeg binnen krijgt zou ik het gewoon even een tijdje aankijken. Succes!
Hmmm vond ik ook al hihi, bedankt voor je reactie! Net hebben we haar weer wakker gemaakt voor de laatste fles maar het word steeds moeilijker haar wakker te krijgen!
Hier ook het zelfde probleem met dochterlief. Snap er geen snars van. We waren naar 4 flesjes van 180x6 overgegaan en dat werkte prima tot ze naar het kdv ging. Sinds dien is het hopeloos. Ze is van 800 ml op een dag terug gezakt naar 690 (kdv + extra 5e fles thuis), 500 (kdv + extra 5e fles thuis!!) en vandaag dan 710 met extra fles en gedwongen te eten. Ik weet niet wat er aan de hand is. Wat moet je nu doen als je kind niet wil eten?!? Ik voel mij er erg shit door. En dan ook nog het kdv... die maken echt een puinhoop van haar schema... maar als ze daar zo moeilijk doet met het voeden. Dan begrijp ik het wel. Dan kunnen ze niet anders. zucht. Tandjes? Ik voel nog niets bij haar.
Misschien moet ze ff wennen op het kdv en komt het vanzelf wel weer. Hier doen we nog steeds 5 voedingen en het gaat al iets beter. Chloé gaat over 3 weekjes voor het eerst naar het kdv dus ben benieuwt!
Het maffe is dat ze al een paar keer bij het kdv is geweest. Maar ja, waarschijnlijk moet ze idd nog wennen. Al die nieuwe indrukken... Ben blij te lezen dat het al iets beter gaat met het voeden van Cloé. Hier lijkt het alleen maar erger te worden. Vanmorgen maar een flesje van 150x5 klaar gemaakt ipv 180x6. En daarvan heeft ze dus maar 115 gedronken... Ze ligt nu (lijkt) lekker in de box de gele geit aan haar mobiel aan zijn pot te trekken. Dus het lijkt wel goed te gaan. Manlief en ik zijn benieuwd naar 11 uur... of ze dan al aangeeft honger te hebben en idd d'r flesje dan verder leegt... Hope so anders ga ik de ha bellen. Zij "vreet" bijna niets maar ik vreet mijzelf op. (sorry voor het taal gebruik) Groetjes, D
Ik vind 210/7 wel erg groot voor een fles hoor! Ik heb altijd gehoord dat je beter niet over de 180/6 kunt gaan. Zelf heb ik niet op elk moment van de dag even veel honger, en volgens mij zijn babies net mensen: niet elke fles hoeft even groot te zijn. Misschien kun je de grootte van de flessen laten verschillen? Op zich is het net als bij borstvoeding het beste om de flessen gewoon op verzoek te geven: dus als je kind er om vraagt. Het kan zijn dat je kind dan de ene dag 4, en de andere dag 5 flessen drinkt, en het kan zijn dat het de ene keer 150cc drinkt en de andere keer 200cc. Maar dat mag allemaal.
Vergeten eerder erbij te tikken. Ik heb ook gehoord dat je niet boven de 180x6 uit mocht komen. Mij verbaasde dat advies van de cb-arts ook. De kinderarts heeft mij namelijk gezegd dat die hoeveelheid slecht is voor de niertjes. (P misschien voor de zekerheid nog eens navragen?) Bij mij hoeven de flesjes ook niet leeg. Omdat idd de behoefte kan verschillen per keer. Maar van af donderdag is mijn kleine meid steeds minder gaan drinken. Ze is van gemiddeld 900 ml naar 500 gemiddeld gegaan. En dat verschil snap ik gewoon echt niet.
De voeding van je kindjes zal jullie/ons de aankomende tijd nog wel blijven achtervolgen vrees ik. Denk je het helemaal voor elkaar te hebben met een 'schema', gooit de kleine het weer helemaal om! En op dit moment lopen wij te kutten met de avondhap die ze ineens niet meer zelfgemaakt van mama wil hebben, maar van mister Olvarit. Ik heb altijd op verzoek de fles gegeven en zo gaf Mini zelf aan wat ze nodig had. En idd, de ene periode dronk ze al haar flesjes leeg (180+6) en dan dronk ze maar weer de helft. En ondanks dat ik wist dat de baby het zelf heel goed aan kan geven wat ze nodig heeft, frustreert het me mateloos als ze weer eens een mindere periode heeft. Maar toch is mijn enige tip: het komt wel goed! Zolang ze plassen en poepen en vrolijk zijn doe je het gewoon goed.
O ja, ik bood trouwens altijd 180+6 aan, hier was er geen peil op te trekken wanneer ze op de dag meer of minder dronk dus we hebben wel het eea weg moeten gooien, ja...
Miepie! Thanks, stelt mij toch wel enig sinds gerust. Tja, nieuw bakken mama... moet alles nog ervaren en leren... Ze ligt nu nog te slapen. Ik laat haar maar. Schema idd lekker op zijn gat laten vallen.
Ik denk dat het meer rust geeft als je niet een schema oplegt aan de kleine, maar met haar meegaat. Tegelijkertijd ken ik ook genoeg mensen die het gewoon echt niet prettig vinden om op verzoek te voeden en zelf een schema maken. Dat is dan even doorzetten en af en toe dit soort periodes even wat lastig, maar voor hen werkt het zo weer het best. (bv en fv maakt ook bij deze methode niet zoveel uit). Mijn moeder zegt altijd: je moet flexibel zijn als je een baby hebt, anders frustreer je jezelf en de baby alleen maar. Mooie woorden die ik probeer te onthouden maar soms, oh soms....
Die jonge dame van mij maakt haar eigen schema. Maar toevallig kan ik mij er erg goed in vinden. hihi. Volgens mij is die kleine van mij verkouden. Ze hoest, heeft waterige oogjes en niest. Dus als ze idd keelpijn heeft is het logisch dat ze niet zo graag wil drinken... Arme meid.
Daarstraks toch maar met dochterlief naar de huisarts geweest. Dochterlief wilde niet eten terwijl ze echt wel aangaf honger te hebben, verder zwaar aan het overstrekken en aan het huilen/gillen. Na van alles geprobeerd te hebben maar niets leek te helpen toch maar de ha gebeld. En we mochten langs komen. Uiteindelijk is ze in mijn armen in een onrustige slaap gevallen (2 min voor ons vertrek naar de ha...). De ziel. De heeft nu domperidon zetpil. Kijken of dat gaat helpen. Blijkbaar zit ze zo vol met lucht en ellende dat ze daarom niet meer eet. Want ze heeft sinds 11u van morgen niets meer gehad. Toen heeft ze 85cc gedronken... ipv de gebruikelijke 200...
Het cb was er niet blij mee maar ik ging in deze periode ook van 5 naar 4 flessen (in de papieren van het cb staat dat ze blijkbaar tot 5 maanden 5 flessen moeten hebben). De eerste fles kreeg ze om 7 uur 's ochtends, de laatste om 7 uur 's avonds. Allemaal 240 cc met bambix (weet niet meer hoeveel scheppen). Omdat ik dit ook een beetje weinig vond ben ik een fruit en groentehapje gaan geven (in één week opgebouwd tot iedere dag een fruithapje én een groentehapje). Dit advies zal zeker op weerstand stuiten, maar ons kind werd opeens veel makkelijker en was veel gelukkiger. Ze was toen ook 3 maanden.
Ach Dondersteen, wat zielig van je meisje, beterschap! Maar dat is ook een reden soms dat er minder wordt gegeten: dat ze niet lekker in hun vel zitten...