Sinds een paar weken krijgt me kleintje 4 flessen..hij slaapt van 9 tot 8 uur s ochtends.. alleen merk ik de laatste paar dagen dat hij overdag weinig slaapt en na 2 a 3 uur al weer honger heeft.. over 1 week is hij 4 maanden en hij weegt nu ongeveer 7200 gram. Wat zou beter zijn.. de fles verhogen naar 210 en 7 scheppen of voorzichtjes beginnen met een paar lepeltjes groentehap? voor de nacht krijgt hij al 1 schepje (schepje van de voeding) nutrix blauw door zijn flesvoeding. Als het groentehapje zou zijn op welke tijden geef je dat dan? gr, Diana
Als je nu begint met bijvoeding krijgt hij er weinig tot niks van binnen, dus dat heeft niet zoveel zin denk ik. De eerste paar keren is echt nog oefenen. Misschien kun je hem 1 flesje een keer 210/7 geven en eens kijken wat hij daarmee doet? Het kan best zijn dat hij even in een groeispurtje zit en dat hij gewoon wat meer nodig heeft. Jelle had dat ook wel eens, en vaak was het maar een paar dagen en dan zat hij weer op zijn normale hoeveelheid. Zolang hij niet boven 1 liter kv uitkomt kan het geen kwaad.
Misschien is hij nog niet toe aan 4 flessen? Oke, je geeft het al een paar weken zo, maar je kindje geeft toch duidelijk aan dat hij er niet genoeg aan heeft. Je kunt beter weer een vijfde fles inlassen, dan 4 enorme flessen te geven..Fruit of groente mag je voor de 6e maand nog niet zien als hoofdvoeding, ze moeten voor die tijd nog groeien van de melk, dus als je kindje honger heeft buiten die 4 flessen is het het beste om dat op te lossen met meer melk, omdat je zeker nog niet aan je taks zit wat dat betreft..Maar dan dus liever een extra flesje, dan de bestaande flessen op te hogen..
Hoi, Een groentehapje zal de eerste periode inderdaad alleen een paar hapjes zijn en niet als volwaardige maaltijd gezien worden. En misschien een idee om een extra fles te geven? Als hij om de 2 a 3 uur honger heeft, dan kun je hem gewoon om de 3 uur een fles van 180+6 geven, dan kom je toch op 5 flessen uit. Groetjes Saskia
Het groentje hapje was ook niet bedoeld als een volwaardige maaltijd maar gewoon om dat uurtje te overbruggen.. maar blijkbaar heeft dat geen zin. Terug naar 5 flessen is misschien idd de beste oplossing.. Bedankt voor de antwoorden Gr, diana