Fles verhogen voeding laten vervallen

Discussion in 'Flesvoeding' started by erannick, Jul 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Mijn meisje is nu ruim 2 maanden en krijgt 6x per dag een fles met 4x 100cc water en 3 schepjes en 2x 130 cc water met 4 schepjes.

Ze is nu waarschijnlijk zwaarder als 4 kilo krijgt zij zo wel genoeg binnen en wanneer zou ze overkunnen op alle flessen 120 cc en 4 schepjes en moeten ze dan echt over naar 5 voedingen ipv 6

2. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    En flesvoeding op verzoek hoe werkt dat en hoeveel geef je dan?

3. stuifje

stuifje Actief lid

Jul 21, 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    beste kun je dan de flessen maken met 120 water en 4 schepjes en dan bijhouden hoeveel ze er van laat staan. misschien drinkt ze ze wel op dan komt ze misschein op 5 flessen uit per dag.

voeden op verzoek met fv gaat in principe hetzelfde als met het geven van bv met dat verschil, als ik kijk naar de kleine van mij, en ik zou voeden op verzoek kan ik wel wachten tot ik een ons weeg bij wijze van spreken want die hoor je verder bijna nooit, niet toen ze de leeftijd had van jou kleine, en nu al helemaal niet, als ik die zou laten gaan en ik geef haar in de ochtend de 1e fles heeft ze om 2 uur nog geen kik gegeven.

dat moet je gewoon in de gaten houden dat ze tot een bepaalde leeftijd toch zo ongeveer aan het gemiddelde komen wat ze eigenlijk nodig hebben.

iets meer is niet erg, iets minder ook niet, als het maar niet te weinig of te veel is wat ze krijgen.

sommige kindjes zijn echte hongerlappen die soms misschien wel om de 2 uur komen, en andere hoor je na 5 uur nog niet eens, dat is gewoon heel erg aftasten met fv.

met bv is dat makkelijker omdat bv veel sneller verteerd, en ze van bv minder verzadigd zijn dan van fv.

succes in ieder geval

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    over moeten hoeft niet hoor.
    Onze demi heeft tot zeker4 mnd 8/7 voedingen gehad en tot 5 mnd 6 voeidngen gehad, maar dan geef je gewoon minder per keer.
    Hangt er gewoon helemaal van af hoe je kindje drinkt

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Je kunt prima een poosje op 6 flessen van 120/4 blijven zitten.
    We hebben C op verzoek gevoed (met overdag een max tijd van 4 uur). Rond de 12 weken zijn we pas overgegaan naar 5 flessen. Daarvoor 6*120 en 6*150 (zwaargewichtje)

Even dat berekeningetje: (kg baby X 150 = aantal cc per dag) Dus 4 kilo x 150cc =600cc voeding per dag. Dat zijn dan 6 flesjes van 100 cc
    of 4,5 kilo x 150=675 is 4x100+2x130..
    Precies wat je nu geeft.

Dit zijn natuurlijk richtlijnen. sommige baby's willen meer, andere minder. Maar zolang je kindje tevreden is, zou ik niet gaan prutsen. Als ze sneller voor een voeding komt, kun je dat flesje gaan verhogen. Gewoon een beetje op gevoel&gezond verstand..

6. Daantje84

Daantje84 Actief lid

Sep 25, 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Lana krijgt ook 6 flessen van 120 (soms 130 cc water) + 4 schepjes. Ze weegt ruim 5 kg.
    Van het CB mag ze naar 5 flessen van 150+5, maar daar wil ze absoluut niet aan.
    Ze slaapt 's nachts prima door (van 22.00u tot 6.00u), dan krijgt ze 's ochtends dus 120+4, dan slaapt ze zo'n 4 tot 4,5u, dan weer 120+4 en daarna wil ze om de 3u eten, soms zelfs eerder (bijv 's avonds om 18.00u drinken en om 19.30 al weer beginnen te zeuren, dat rekken we dan tot 20.00 en dan rond 22.00 nog een fles en daarna t bed in). Dus 5 flessen zit er bij ons nog niet in.
    Ik houd elke dag bij hoeveel ze drinkt (en evt overlaat), mocht ze dan later op de dag echt al heel snel weer honger hebben, dan weet ik dat ik haar gerust nog wat kan geven

7. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Ik zou het gewoon proberen met 5 flessen en dan 120 + 4 wil het niet merk je het snel genoeg. Ik hield altijd zelf de tijd in de gaten en voedde dus niet op verzoek. want dan kan ik wachten tot ik een ons weeg. Hier gewoon vaste tijden. Succes.

8. Daantje84

Daantje84 Actief lid

Sep 25, 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Ik heb het afgelopen week meerdere keren geprobeerd, maar of ze drinkt de 150 +5 niet op, of ze komt op een fles van 120 +4 al na 2u, of een combinatie van die 2 (150 +5 niet opdrinken en dan na 2u weer komen).
    Ik houd het nog even op 6 x 120 +4, cker nu met de warmte, dan drinkt ze wat meer verdeelt over de dag.

9. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Dat zou ik dan ook doen. Gewoon over een tijdje weer proberen. Succes

Share This Page