Vreselijk lekken tijdens drinken van flesje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door aukie, 24 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hi allemaal,

Ik vraag me iets af. Ik ben een maand geleden overgestapt op nr. 3 speentjes van Avent, omdat zoonlief er bijna een half uur over deed om een flesje van 180 cc leeg te drinken.
    Maar sinds we de nr. 3 spenen gebruiken, lekt hij vreselijk tijdens het drinken. De slab is aan de bovenkant altijd helemaal doorweekt, terwijl dat niet het geval was met de nr. 2.

Ik kan nu maar niet besluiten of ik moet terug gaan naar de nr .2, of moet doorzetten met nr. 3. Of zijn er andere oplossingen?
    Ik hoor het graag.

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    je zou een 1,2,3 speen kunnen proberen, wellicht dat het nr2 van die speen net wat tussen de 2 en 3 inzit?

3. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Dat lekken tijdens het drinken komt mij erg bekend voor... Ons dochtertje is nu 9 1/2 week, en drinkt nog steeds uit het flesje met nr. 1 speentjes van Avent. Aan de ene kant doet ze erg lang over, en valt ze ook tijdens het drinken steeds in slaap, dus ik dacht dat het misschien tijd werd voor nr. 2 speentjes, omdat het haar zoveel moeite kost.
    Maar aan de andere kant... Ook zij is altijd zeiknat na het geven van de fles, omdat ze zo lekt... Hopelijk zijn hier mensen die inderdaad tips voor ons hebben!

4. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    wel de nummer 3 speen gebruiken maar de fles strakker dicht draaien.
    Ik zou niet de 123 speen gaan gebruiken, die is nog groter (is hier de ervaring.....)
    enne, driekeerdaan, ff je banner veranderen, wist niet dat een olifantsdracht mogelijk was........

gr.
    wup

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Driekeerdaan als het zo vroeg al is dat lekken, dan is het wellicht beter andere speen te proberen, bv van difrax ofzo?
    Onze Demi kon dus totaal neit drinken uit de aventspenen, die waren te breed voor haar en daardoor lekte zij ook heel erg. Sinds we overgegaan zijn op difrax heeft ze dat probleem niet meer gehad.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    De 1-2-3 speen van avent is een papspeen en niet voor melk. Die zou ik dus zeker niet proberen. Je kunt proberen de 2 speen wat losser te draaien of de 3 speen wat vaster.

Ik had ook een tijdje last van lekken omdat ik de speen niet droog in de ring deed. Dan kan er melk langs gaan. Dus altijd de ring goed droog maken en de speen ook.

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dat verklaart die melkplas hier :D ! Heb dus gelijk maar andere gehaald!

8. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Hoi,

ik heb difrax ook geprobeerd, maar dat ging ook niet goed... Hebben jullie dan die grotere of die kleine speentjes? Ik heb de kleinere geprobeerd, en dat ging niet echt...

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hm dan nog weer een ander merk proberen?

Ik heb d ewijsheid ook neit in pacht hoor ;) Wij begonnen met avent en daarbij lekte ze als ene gek omdat die speen te breed was. De kersspeen in kleinste maat (zit standaard op de S-f,es als je em koopt) voldeed hier prima

10. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    als ik een ander merk speentjes koop, dan neem ik aan dat ik ook andere flessen moet kopen? of passen alle spenen op de aventflessen?

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    sommige spenen passen er wel op anderen misschien niet. Weet ik niet precies, te weinig ervaring met avent

12. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    wij hebben een bfree fles en avent. toen florian een paar weken was dronk hij veel te snel en gulzig uit de 2 speen van avent en had hij ook krampen. op aanraden daarom een bfree fles gekocht en dat scheelde stukken. vraag me niet hoe het kwam, maar hij dronk gewoon rustiger. na een paar maanden dronk hij weer te langzaam uit de bfree en heb ik de avent weer uit de kast gehaald (altijd handig als je een halve etos in huis hebt.........). werkt nu weer prima! alleen de pap wel weer uit een bfree want dan gaat de avent 1,2,3 weer veel te snel, zelfs op stand 1.

is er niemand in je omgeving van wie je een andere fles kunt proberen? je wilt uiteraard ivm hygiene je eigen spulletjes maar om uit te proberen is het wel handig. dan weet je of het bij jou werkt en kun je het daarna zelf aanschaffen. dat doen vriendinnen en ik onder elkaar altijd.

suc6!

13. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    oh ja, mijn ervaring met andere spenen op flessen is niet goed. heb de bfree speen wel eens op de avent geprobeerd, maar dat werkte helemaal niet bij mij.

florian drinkt trouwens nu nog steeds uit speen 2 van avent. soms lijkt het te langzaam te gaan, maar dan heeft hij een paar dagen wat minder zin om te drinken en meer om te spelen :) met de fles. daarna gaat het weer beter. speen 3 is nu nog steeds veel te groot voor hem.

Deel Deze Pagina