hoeveel cc voeding met vier weken?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Krokus, Jun 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hallo,

Helin drinkt nu 120 cc en dan zes voedingen. maar ik merk dat ik moet gaan bijvoeden omdat ze honger heeft, ik geef haar dan soms 30 of 60 cc extra en die drinkt ze ook nog es op. Is dit normaal? Moet ik misschien standaard 150 cc maken? Hoe zit dat bij jullie?

Groetjes,

krokus

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    dat is afhankelijk van de kilo's lichaamgewicht van je kleintje. Aantal kilo's x 150cc en dat delen door de aantal voedingen.

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ow echt waar. nou ze is 4350 gram en dat moet ik delen door 150 cc. hmm ga effe kijken dan.

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik snap er niks van hoor.

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Met dat gewicht mag ze 5 voedingen op een dag van 150 cc + 5 schepjes.
    Het kan zijn dat ze dan 's nachts ook nog een keertje komt, dan mag je haar best een klein flesje geven.

Op de pakken voeding staat hoeveel je mag geven naar gewicht. Dit zijn echter wel gemiddelden. De 1 heeft wat meer nodig, de ander wat minder (gebruik echter nooit standaard meer dan 30 schepjes voeding per dag).
    Gewoon naar je gevoel luisteren. In het begin was ik ook zo strikt met alles, en nu vind ik dat zonde van mijn tijd. ;)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    4,35 * 150-180 = 650-780 cc per dag. Als je 6 voedingen geeft, dan zijn dat flesjes van 110-130 per keer.. Of 5*130-155..

Te grote flessen is niet zo goed, dan kun je beter een flesje meer geven. Anders rekt het maagje op, en krijgen ze steeds meer honger.

Iets extra's kan natuurlijk. Maar als het echt teveel wordt, kun je beter even met het CB bellen, soms drinken ze meer, omdat het maagklepje nog niet goed sluit (verborgen reflux). Of misschien moet je over op hongerige kindjes voeding..

7. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    dat is dan 4,5 kilo x 150 = 675

dan mag hij 675 cc op een dag hebben.
    als hij 5voedingen krijgt hij 135cc

dus 675 delen door de aantal voedingen

hoop dat je t snapt

8. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ok dus 150 cc en dan zes voedingen is teveel. Dan moet ik niet om de drie uur geven maar om de vier uur lijkt mij. Ik maak wel 150 voortaan en dan even kijken wat ze drinkt. Ik vind het wel veel hoor, zo'n klein hummeltje met zo'n fles, maar ja, honger is ook niet nodig. Ze was in drie weken trouwens 650 gram gegroeit, is dat teveel? Ik wil niet dat ze overgewicht krijgt op latere leeftijd.

9. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik denk dat 150 nog teveel is

ik dachtdat ze tussen de 100 en 150 gram per week groeide.
    ik ben ook bang voor overgewicht later.
    maar je kind moet geen honger lijden..
    moeilijk allemaal he

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ja ik vind het moeilijk, wil haar niet vetmesten maar ook geen honger laten lijden. Ik blijf dan maar gewoon 120 geven en dan bijvoeden indien nodig. weet het anders ook niet.

11. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hebhet er even over met het bureau..

ik zegalleen wat ik weet ;)

succes meis!

12. Niet meer actief

vaak zie je vooral in het begin dat ze "veel" nodig lijken te hebben en zelfs soms "onverzadigbaar" maar dat is vaak van korte duur en zal de kleine binnenkort weer minder gaan drinken.

Als het te veel wordt wat je op een dag geeft kun je eventueel in overleg met het cb overgaan op voeding voor hongerige kindjes (bijv. friso extra en of gemengd met standaard)

Vaak zie je dat het dan weer beter gaat en de kleine op een gegeven moment om en nabij hetgeen zit wat hij of zij "mag" en dan kun je weer gaan afbouwen tot je weer volledig op de normale voeding zit.

Hier precies hetzelfde gehad, over gegaan op de extra voeding, en na een paar weekjes weer afgebouwd tot ze weer op de normale voeding zat.

het krijgen van een ritme duurt in het begin gewoon eventjes, zowel voor jou als moeder als voor de kleine.

succes

13. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik zou gewoon over gaan op 5 voedingen van 150 CC + 5 schepjes. Je kindje drinkt wat het nodig heeft en laat de rest staan.

14. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    O, ja 650 gram in 3 weken is keurig. Ze mogen ongeveer rond de 200 gram per week groeien.

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik vind 5 flesje met 3 weken eigenlijk nogal weinig.. Dan zitten ze vaak nog op de 6 a 7 flesjes minimaal.. Anders zitten er lange posen tussen de flesjes...

16. Niet meer actief

ligt maar net aan de hoeveelheid voeding de ze krijgen, als een kindje normaliter 100 cc drinkt maar daar niet genoeg aan heeft, geef je automatisch wat meer maar je kunt niet 165 voeding geven en dan 6-7 voedingen aanhouden, dan krijgen ze weer veel te veel.

je geeft je kindje datgene wat ze nodig hebben, en bij de 1 is het vaker kleinere flesjes, daar waar de ander beter "teert" op grotere flesjes en dan wat minder vaak.

groetjes kaatje

17. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Sluit me hier bij aan. En als het dan nog niet genoeg is eventueel overstappen of mengen met voeding voor hongerige babies dat verzadigt vaak net ff iets meer. Als ik het me goed herinner had Jens rond die leeftijd ook meer honger, komt volgens mij ook door het 5 weken sprongetje dat kost energie ;)

18. Roelie

Roelie Fanatiek lid

Mar 20, 2007
    2,951
    0
    0
    Oj ja je kunt misschien ook een kleinere speen proberen zodat ze wat langer over de fles doet? Dat wil ook nog wel eens helpen.

19. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb geprobeerd om 150 cc te geven maar of ze drinkt het niet op of ze spuugt het uit. Echt met golven. Dus nu geef ik gewoon extra borstvoeding erbij, dat deed ik al maar niet veel, dus nu gewoon extra borstvoeding. Bedankt voor de reacties

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ik had dit probleem ook rond deze periode (kan een weekje verschillen) en bij mij werkte het wel met die 150 cc. Ineens ging hij er vier uur tussen laten. Met een week of vijf lag hij een weekje in het ziekenhuis en daar vonden ze vijf voedingen toch wel erg vroeg (maar ja, toen zat hij er al op ;))
    Wat ik wel merk is dat hij tijdens een sprongetje ineens veel meer honger lijkt te hebben maar als ik er dan een beetje geduld mee heb is het een week later ineens weer goed.

Overigens laten niet alle baby's datgene staan wat ze niet nodig hebben. Als je die van mij 300cc geeft gaat het ongetwijfeld op. Hij heeft nog nooit één minibodempje laten staan.

Share This Page