Hallo, Mijn mannetje kreeg de afgelopen tijd steeds 6 flessen van 120+4. Maar sinds eergisteren had ik het idee dat ie nog veel meer honger had. Hij kwam zelfs nog om een 7 fles vragen. Nu heb ik maar besloten om het te verhogen 165+5, alleen op de verpakking staat dat ie daar 5 flessen van mag hebben, maar hij komt toch echt om 6 flessen vragen, en ze gaan allemaal leeg. Maar krijgt hij nu niet te veel? Zijn er meer die deze hoeveelheid geven? Maar ja aan de andere kant, als ik honger heb eet ik ook toch? Gr, Tinkerbel
Waarschijnlijk is dit tijdelijk, een soort gewenningsperiode. Wacht even een paar dagen af, dan gaat het vast beter. Hoe zwaar en oud is je mannetje? Weet je zeker dat het geen zuigbehoefte heeft, anders is een speen misschien handig?
Hij woog een ruime 2 weken 3800, dus hij zal nu wel 4 kg zijn, ik ga hem volgende week weer laten wegen.
Hoi, mijn mannetje krijgt 4x 150+5 en 2x 120+4. Op deze manier krijgt hij hetzelfde als hij eerst kreeg, namelijk 7x 120+4. Hij is alleen wel zwaarder dan jouw zoon, namelijk 5,2 kg. Je zou dus ook alleen de flessen kunnen ophogen bij tijdstippen dat hij meer honger heeft. Ik heb overigens wel ergens gelezen dat als hij honger hij eerder komt voor de volgende voeding (bv ipv 3 uur al na 2 uur) en meteen na de voeding is misschien eerder zuigbehoefte. Ik weet niet hoe lang hij over z'n fles doet?
Hoi, Hij komt om de 4 uur nu, en hij doet ongeveer 20 min over de fles. Hij dinkt trouwens niet elke fles leeg, blijft soms restje over. Tinkerbel
ik zou dan toch verhogen hoor tinkerbel als je merkt dat hij honger heeft en meer nodig heeft. als hij genoeg heeft zal hij wel stoppen, daarbij de mijn zijn 4 maand en drinken 250 ( 210water en 7 schepjes) maar ze drinken wel nog maar 4 voedingen dus in totaal genoeg aan melk en niet teveel