tandenpoets drama

Discussie in 'Verzorging' gestart door sa1980, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Mijn dochtertje is nu ruim 17 maaanden en pas met 14 maanden kreeg ze haar eerste tandje.
    In 3 maanden tijd heeft ze er inmiddels 8 en de laatste 2 weken wil ze geen tanden meer poetsen.
    het is altijd prima gegaan maar ze doet haar mondje dicht en als ze het toch open doet en ik probeer te poetsen begint ze heel hard te huilen...

Er is net weer een tandje door, ik denk dat het daar ook aan ligt maar ik ben bang dat het steeds meoilijk wordt om het probleem te doorbreken...

Herkennen jullie dit En missschien tips?

Moet ik toch doorzeten of het maar een tijdje aankijken en als ze niet wil dan maar niet poetsen?

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    wij hebben dat ook gehad met onze dochter... sneu is dat.... ik zou toch blijven poetsen omdat tandenpoetsen nou eenmaal iets is dat moet.....de rest van haar leven... ze moet niet aangeleerd krijgen dat dat je kunt kiezen wel of niet tanden te poetsten
    wel voorzichtig met de doorkomende tandjes natuurlijk....
    laat je haar ook lekker "zelf "tandenpoetsen? als ze er op bijten maakt dat de tandjes ook al een beetje schoon, wel altijd na poetsen....
    onze dochter gaat nu goed met poetsen ze is 2,5 geweest, dus er is hoop hihi
    sterkte er mee....

3. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    mijn dochter heeft nog maar 2 tandjes maar heeft er ook een hekel aan, ze gaat meteen krijsen en huilen.
    als ik haar de borstel geef is het goed en doet ze hem zelf in haar mond. beetje op bijten enzo en ondertussen schud ik hem heen en weer om te poetsen.

4. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    ze mag ook zelf poetsen maar ook dat wil ze niet meer. Voorheen was het echt geen probleem!
    Met een hoop drama, gegil, gehuil en de borstel met 2 handen steeds wegslaan zit ik nog geen 20 seconden in haar mond (totaal).

Vind het zo zielig maar ondertussen is er al 2 weken niet goed gepoetst en ik denk dat haar tandjes nu goed doorzijn (of de kiesjes zijn alweer in aantocht).

Denken jullie echt dat ik gewoon door moet zetten met een verdrietig kind op het eind?

5. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    wij hebben hetzelfde met onze zoon Stijn.

De ene keer gaat het zonder problemen en de andere keer lukt het minder goed.

Wij hebben 2 tandenborstels. 1 voor hem om mee te "spelen".
    Hij poetst op zijn manier zijn tandjes (bijt er ook op) en poetst ook de tanden van beer.

Om en om poetsen wij de tanden.
    Het gaat nu even weer wat minder want zijn kiezen zijn aan het doorbreken maar de vorige keer ging het na het doorbreken van de tandjes ook weer beter met poetsen dus we houden hoop.

Succes met poetsen !!

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wij maakten er een spelletje van, zingend voor de spiegel tandjes poetsen en bij elkaar, zodat het niet is wat hem 'aangedaan' wordt. Want daar wordt hij echt heel erg overstuur van en dat vind ik niet nodig. Nu hebben we een elektrische tandenborstel gekocht en daar leuke stickertjes op geplakt (die hij zelf uitgekozen heeft) en dat gebibber in zijn mond vind hij erg grappig en nu gaat het poetsen beter dan ooit :)

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    als uiteindelijk haar tandjes aangetast zijn door niet poetsen is ze wellicht nog veel verdrietiger..... dat hield ik maar in gedachte... een paar keer iets minder goed poetsen ivm doorkomende tandjes is vast niet zo'n ramp.....

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    wij maakte er idd ook allerlei gekkigheid bij, liedjes zingen, de beer mee laten kijken, haar aan het lachen maken zodat ze haar mond open deed:D

9. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een tandenpoetsdrama!

hij gaat al vanaf de eerste paar keren hysterisch huilen en vind het afschuwelijk

ik heb zelfs al een electrische tandenborstel gekoct om te zien of dat dan interessant is en werkt, maar hij vind dat ding alleen maar eng!

dus hier geen goeie tip helaas! Maar ik zou gwoon wel blijven poetsen, doen wij ook tmoet toch gebeuren!

10. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier ook even zo'n periode gehad, ik ben wel blijven poetsen omdat het nu eenmaal moet maar deed het wel wat sneller en minder goed. Gelukkig was het hier ook ineens weer over en nu vindt ze het zo leuk dat ze boos is als ik 's morgens mijn tanden poets en bij haar niet....

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier is het ook drama met tandenpoetsen. Maar het is iets wat moet gebeuren en ben er ook best wel een beetje streng in.

Kijk ze weten niet dat als ze de tanden niet poetsen ze slechte tanden krijgen, maar wij weten dat als ouders zijnde wel! Het is gewoon iets wat moet gebeuren. Als ik eenmaal klaar ben, laat ik hem zelf ook nog even klooien met de tandenborstel.

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hier was het de eerste maanden ook drama, maar nu gaat het goed.
    Alleen als hij last heeft van doorkomende kiezen of aften heeft zoals 2 weken geleden dan gaat het niet goed, maar dan poets ik wat minder goed en geef ik een fluor tabletje.
    We zingen nu een liedje en gaan alles benoemen wat hij heeft gegeten en dat poetsen we dan weg en dat gaat erg goed.

13. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    nou fijn om te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben... lastig hoor en zo zielig maar probeer toch maar door te poetsen.

14. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    ik ben zelf tandartsassistente en ik hoor niks anders dan dat het lastig is. Maar blijf volhouden en tot een jaar of 10 napoetsen (hun motoriek is daarvoor niet goed genoeg om het goed zelf te doen) In het melkgebit krijg je best snel gaatjes.

Succes!!

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Tim poetst zijn tanden (in de kinderstoel) terwijl wij aan het afwassen zijn. Terwijl het afwaswater loopt, poets ik zijn tanden, daarna mag hij zelf zijn tanden poetsen.
    Soms grijpt hij direct naar de tandenborstel, en dan zeg ik: nee, mama eerst en dan Tim.

Het gaat goed zo op die manier.

16. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hier is het ook een tijdje drama geweest, terwijl ze het daarvoor gewoon toeliet. Het tegenstribbelen is ook plosteling weer over gegaan en nu 'snoept' ze tussendoor lekker van de tandpasta.

17. Mayon

Mayon Niet meer actief

Oke behalve hier dan ;)

Ik poets al vanaf 5 maand (1e tand) Inmiddels heeft ze 8 tanden en bijna 4 kiezen.
    Ze heeft een paar keer een moment gehad dat ze haar hoofd schudde maar uiteindelijk lukte het altijd goed. Tegenwoordig begint ze al voor het poetsen te neuriën :D

We hebben haar nooit zelf de borstel gegeven, het is niet om t spelen maar noodzaak, in mijn ogen.

18. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Finn wilde ook opeens geen tanden meer poetsen en toen hebben we een elektrische kinder tandenborstel voor 'm gekocht (omdat hij die van ons ook altijd zo interessant vindt). Is eigenlijk voor kinderen van drie jaar en ouder maar ja...beter voorzichtig daarmee dan helemaal niet poetsen. Andere tandpasta erbij (van de kruidvat met frambozensmaak...brrrr ;)) en nu vind meneer het weer prima.

Deel Deze Pagina