Hallo Ik heb al week of 3 last van licht bloedverlies. Ik had 12 maart weer ongesteld moeten worden deze is uitgebleven. Zwangerschapstesten die ik gedaan heb waren negatief. Nu ben ik wel bij de arts geweest die heeft ego gemaakt en zei dat het een cyste kon zijn of dat er in rechter eileider een eitje kon zijn blijven hangen. Dus wouden ze bloedprikken en vandaag deels uitslag gekregen. Progesteron was negatief dus kon het geen eitje zijn die was blijven hangen. oestrogeen uitslag was nog niet bekend Nou vraag ik me dan af want 1 en 1 is 2 bij mij dat het dan toch een cyste is. Maar dat wou ze niet gelijk zeggen omdat oestrogeen uitslag er nog niet was. Maar ik maak me nog al zorgen over hoe en wat nu en wat voor invloed heeft een cyste op kinderwens? Klopt het dat het dan een cyste kan zijn en hoe gaan ze deze weghalen wordt dat operatief gedaan?
Hoi Babytjuh, een cyste op zich is niet ongebruikelijk. Er zijn veel vrouwen die een cyste/cystes hebben. Als ze neit groot zijn en je cyclus niet in de weg zitten, doen ze er ook niets aan en wachten ze nog af of er binnen een bepaalde tijd een menstruatie komt. Mocht dit niet het geval zijn en lijkt het er toch op dat er een bepaalde oorzaak samen lijkt te hangen met de cyste(s), kunnen ze je cyclus bv met medicatie opwekken. Een cyste leegzuigen/verwijderen doen ze niet vaak. Ligt aan de oorzaak. Ik zou toch even de uitslag van het oestrogeen afwachten en deze goede vragen aan de gyn voorleggen. En zwanger worden met cystes kan hoor! Groetjes Brigitte