(Fles)voeding 6,5 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door Moeder-Duke, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moeder-Duke

31 mei 2017
    29
    0
    1
    Vrouw
    Goede avond, ik zou graag wat advies willen. Onze kleine(grote) man is 6.5 maand en met 4 maanden zijn we begonnen met oefenhapjes. Deze oefenhapjes, voornamelijk fruit, werden al snel hele stukken fruit.

We zitten nu een beetje met het schema te “prutsen” en tips zijn welkom. Wat we nu proberen, sinds paar dagen want het is een beetje puzzelen, is het volgende schema.
    06.00-07.00 fles 210 + 7
    09.00 fruit (hij eet veel, hele peer of banaan, bijna hele appel)
    11.00 fles 150 + 4 (ik weet dat het 120 + 4 moet zijn of 150 + 5, dus is dit wel slim? Water drinkt hij niet en meestal heeft hij nog dorst na 120)

12.30 boterham (zonder korst)
    14.30 fles 150 + 5
    16.30 groente + aardappel (eet hij ook redelijk veel, ik vindt het een redelijke kindermaaltijd. Ligt er wel aan welke groente)
    18.30 voordat hij naar bed gaat fles 210 + 7.

Krijgt hij genoeg voeding / melk?
    Is de fles van 150 + 4 slim? Of 120 van maken?
    De flessen overdag zijn we gaan mindere gezien de hoeveelheid fruit en groente hij eet.
    Ik heb pyjamapap gehad (proberen zoveel mogelijk vers en zo min mogelijk potjes te geven) ik zag dat je dat met 6 maanden mag geven en hij heeft gesmuld vandaag, misschien beetje blond maar wanneer geef je zowiets? In de zin van als ontbijt (om het zo te noemen) of tussendoor? Ik heb het met lepel gegeven niet in de fles. Of kan ik dit ook ipv de fles doen? Totdat de pap op is? Heb 4 pakken gehad.

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hoezo zou je de flessen gaan minderen als hij nog dorst heeft?
    Zou hem gewoon nog normale flessen geven...hij geeft vanzelf wel aan wanneer hij vol zit, dus 150/5 kan makkelijk en dan is het niet erg als hij iets van zijn fles of van zijn hapjes laat staan.

Pyjamapapje ben ik zelf niet erg fan van, maar volgens mij geef je dat als laatste fles.
    Ik zelf geef fijne granen pap in de ochtend van een bordje met lepel.
    Van een lepel eten is beter voor de mondspiertjes dan de fles.

3. Moeder-Duke

31 mei 2017
    29
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor de reactie, had ik er misschien bij moet zeggen maar hij heeft zelfs nog dorst na een fles van 210 + 7. Hij, sinds dat hij de fles krijgt (denk 4,5e maand) heeft altijd al snel gedronken zelfs zijn fles van 210 doet hij niet langer dan 5/10 min over.
    Alleen 120 is zo op, dus dacht 150 wat meer vocht en doet hij wat langer over.

4. Adrianna

Jeetje 5 a 10 minuten is wel erg snel voor 235cc!
    Wat voor fles en speen gebruik je?

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Je schema ziet er goed uit, fijn dat hij zo lekker kan eten. De pyjamapapjes zou ik achterwege laten vanwege de suikers, maar ja als je ze gehad hebt .... Zou het dan als ontbijt geven. Vind pap voor de nacht altijd een beetje onzin, er vanuit gaande dat hij lekker doorslaapt?!
    Maar hij drinkt z'n fles inderdaad wel heel snel. Zou kijken of je dat iets kan aanpassen, best kans dat hij dan minder drinkt en ook dat is prima.
    Wij zaten op die leeftijd op 3 flessen van 200cc, tussen de middag een boterham, tussendoor fruit zo'n 200 gram en soms een rijstwafel of cracker en s avonds dan een prakje van aardappel en groente van weer zo'n 200 gram.

6. Moeder-Duke

31 mei 2017
    29
    0
    1
    Vrouw
    Ja klopt, verschillende dingen geprobeerd maar mocht niet baten dus in overleg met CB het zo gelaten. Met borstvoeding was het ook al een gulzige drinker, ook max 10 minuten. We hebben een driestandenspeen, maar of we hem nou op stand 1 of 3 zetten het maakt niet uit.

Ik ben er ook niet zo”n fan van, maar heb het idd gehad en dacht zonde om het te laten staan. Misschien kan ik er een vriendin mee blij maken.

Wat voor crackers gaf je?

7. Adrianna

De drie standenspeen werkt hier ook niet.
    Zelfs pap trok hij er binnen 5 minuten uit.
    Wij hebben dr Browns flessen en daar merk ik wel het verschil ook bij de verschillende spenen.
    Wij zitten nu op speen drie, maar doe ik er bijvoorbeeld een speen twee op dan duurt het een stuk langer.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    3-standenspeen was bij mijn zoon ook niet echt een succes, die had zo'n zuigkracht dat hij in 1x het hele gat kon openen volgens mij en klokte het zo weg. Hij dronk uit de m-speen van difrax en deed dan met geluk en kwartiertje over 200cc. De s-speen ging te langzaam, dan werd 'ie kwaad. Maar goed, als je inderdaad al van alles hebt geprobeerd snap ik ook wel dat het een keer klaar is.

Ik geef/gaf crackers van Cracotte (LU). Pas geleden was m'n neefje van net 7 maanden hier en die zat ze ook weer heerlijk op te sabbelen, waar hij met rijstwafels nog best wel moeite heeft, had hij deze zo op.

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ipv een 3 standenspeen zou ik een gewone speen halen. Een 3standen speen gaat vaak razendsnel. Mijn zoon drinkt uit speen 2 gemiddeld 10 tot 15 minuten. Uit de 3 standenspeen op stand 1 is de fles binnen 5 minuten leeg.

Daarbij zou ik gewoon 150/5 geven ipv 150/4.

Wij zaten op dit schema;
    180/6+ 2 scheppen Bambix
    Fruit
    150/5
    150/5
    Groenten + Griekse yoghurt
    180/6

Brood eet die pas sinds een paar dagen.

10. Moeder-Duke

31 mei 2017
    29
    0
    1
    Vrouw
    Dr. Brown heb ik gekocht, echter drinkt hij niet niet uit die speen. De kleine heeft 'speciale' dikkere voeding, door een gewone speen komt dat er niet uit.

Speen gebruikt hij nauwelijks, maar als ik die na de fles in zijn mondje doet is het vaak ook 'goed' dan kan hij nog even zuigen.

Ik ga kijken voor de crackers, voor onderweg ook altijd fijn. Boterham doet het ook altijd goed.
    Vanaf wanneer deden jullie beleg op de boterham? En waar begonnen jullie mee?

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Heb je daar ook al een speen 3 of 4 van geprobeerd?

12. Moeder-Duke

31 mei 2017
    29
    0
    1
    Vrouw
    Nee, maar hij pakt hem niet omdat de speen een andere vorm heeft dan de speen die hij nu heeft. Speen 3 en 4 zijn toch hetzelfde qua vorm? Of kijk ik verkeerd?

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Maar welke 3standenspeen gebruik je dan? Die van Difrax? Dan pak je toch gewoon de m-speen bijvoorbeeld van Difrax? Hier ook kinderen die sterke voorkeur hebben voor de stevige speen van Difrax.

14. Moeder-Duke

31 mei 2017
    29
    0
    1
    Vrouw
    Difrax inderdaad, weet jij toevallig of de M-speen een wat groter gaatje heeft? Aangezien onze kleine man dikkere voeding krijgt.

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Onze zoon kreeg 3 jaar terug Hero Comfort, dus inderdaad dikkere voeding en dat ging goed door de M-speen.
    Onze dochter heeft een poosje nutrilon Omneo gedronken en kreeg dat zelfs door de S-speen heen.
    Dus ja, ik denk dat voor jouw zoon van ruim 6 maanden de difrax M-speen prima moet zijn. Onze zoon dronk toen in een minuut of 15 z'n fles leeg. Nog wel wat aan de snelle kant, maar was voldaan na een fles van 200cc.

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    3&4 van dr brown zijn inderdaad hetzelfde.

Maar zie dat je difrax gebruikt.
    Je kan idd de M speen proberen

Deel Deze Pagina